ekonomia/biznes/finanse energetyka nauka/edukacja/szkolenia

Energetyka przyszłości – E.ON Polska partnerem AIDEAS

17.10.2025 | E.ON Polska

E.ON Polska dołącza do grona partnerów branżowych programu AIDEAS, który łączy świat edukacji, innowacji i biznesu. Coraz więcej organizacji odważnie sięga po najnowsze rozwiązania cyfrowe, a sztuczna inteligencja staje się jednym z kluczowych motorów transformacji. Zmienia sposób, w jaki firmy podejmują decyzje, obsługują klientów czy rozwijają produkty. Energetyka znajduje się w centrum jednej z najważniejszych rewolucji technologicznych naszych czasów.

Kompetencje cyfrowe kluczem do sukcesu w nowoczesnych organizacjach

Według raportu Work Trend Index 2025, jedynie 30% pracowników w Polsce potrafi dziś efektywnie wykorzystywać narzędzia AI. Tymczasem aż 84% liderów biznesu przewiduje, że w ciągu najbliższych 12–18 miesięcy agenci AI staną się cyfrowymi współpracownikami w ich organizacjach. Już teraz około 46% menadżerów w Polsce deklaruje, że szkolenia z zakresu sztucznej inteligencji oraz rozwój kompetencji cyfrowych będą jednym z priorytetów ich zespołów w najbliższych pięciu latach.

To wyraźny sygnał, że transformacja cyfrowa wkracza w nową fazę, w której kluczowe staje się nie tylko wdrażanie technologii, ale również budowanie kultury ciągłego uczenia się. Organizacje, które inwestują w kompetencje swoich pracowników, zyskują przewagę konkurencyjną i będą lepiej przygotowane na wyzwania przyszłości.

Branża energetyczna jest coraz bardziej zdigitalizowana i zautomatyzowana. Sztuczna inteligencja z pewnością przyspieszy rozwój produktów, poprawi jakość usług i pozwoli obniżyć koszty. Inwestujemy w rozwój kompetencji naszych pracowników, aby byli gotowi sprostać przyszłym wyzwaniom i aktywnie współtworzyć innowacyjne rozwiązania – mówi Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w E.ON Polska.

Czym jest AIDEAS

AIDEAS to siedmiotygodniowy, intensywny program, który otwiera drzwi do świata sztucznej inteligencji dla wszystkich, którzy chcą zdobyć praktyczne umiejętności. Uczestnicy uczą się projektować rozwiązania AI od podstaw. Program łączy naukę online, sesje eksperckie i zespołową pracę projektową nad realnymi wyzwaniami biznesowymi, opracowanymi przez partnerów branżowych.

Organizatorami programu są Generator Pomysłów i Politechnika Wrocławska (WUST). AIDEAS dofinansowano z środków EIT Deep Tech Talent Initiative – pionierskiego programu Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii (EIT), którego celem jest przeszkolenie miliona osób w dziedzinach zaawansowanych technologii do końca 2025 roku.

Tym co wyróżnia AIDEAS jest praktyczne podejście do tematu rozwoju kluczowych kompetencji nadchodzących lat (współpracy ze sztuczną inteligencją). Sztuką nie jest napisać prompt i rozmawiać z AI, ale robić to na tyle sensownie i świadomie, aby móc działać efektywnie, realizować swój cel, a jednocześnie bezpiecznie (bez naruszania prawa). To podstawowe założenia, które przyjęliśmy projektując program AIDEAS – mówi Tomasz Chyrchel, ekspert AI, partner zarządzający w Generatorze Pomysłów.      

Wyzwania branżowe od E.ON

W październiku wystartowała trzecia edycja programu, do której zgłosiło się ponad 19 tysięcy       osób. Uczestnicy zmierzą się z zadaniami przygotowanymi przez partnerów z różnych sektorów gospodarki. Jednym z nich jest E.ON Polska, która zaproponuje wyzwania dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji do monitorowania rynku, skuteczniejszego docierania do klientów oraz usprawnień w obszarze komunikacji.

Ogromnym atutem programu AIDEAS jest jego praktyczny wymiar oraz dostępność dla osób, które do tej pory nie miały doświadczenia w obszarze sztucznej inteligencji. Jesteśmy bardzo ciekawi, jak uczestnicy poradzą sobie z tworzeniem agentów AI, którzy nie tylko pomogą nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby klientów biznesowych, ale też usprawnią wewnętrzne procesy decyzyjne, analizę danych oraz wyciąganie trafnych wniosków z dużych zbiorów informacji. Do udziału w programie zachęciliśmy również nasz zespół, który równolegle rozwija swoje umiejętności w ramach inicjatywy wewnętrznej – mówi Małgorzata Eull, dyrektorka Pionu Klienta Biznesowego w E.ON Polska.

Partnerstwo z AIDEAS doskonale wpisuje się w strategię E.ON, której jednym z filarów jest digitalizacja. Firma opracowuje i wdraża technologie wspierające transformację energetyczną oraz konsekwentnie realizuje proces cyfryzacji we wszystkich obszarach swojej działalności.

Rosnąca rola sztucznej inteligencji i kompetencji cyfrowych wymaga od organizacji inwestowania w rozwój pracowników oraz wdrażania nowoczesnych programów edukacyjnych, takich jak AIDEAS. To właśnie otwartość na naukę i ciągły rozwój decydują dziś o sukcesie zarówno przedsiębiorstw, jak i ich zespołów.

informacje o firmie

O E.ON

Grupa E.ON działa na 15 europejskich rynkach. Obsługuje ponad 50 mln klientów i zatrudnia ponad 78 tysięcy osób – w tym 3500 w Polsce. Wdraża najnowocześniejsze rozwiązania i patenty technologiczne w celu maksymalizacji wydajności sieci energetycznych, zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa dostaw energii. E.ON Polska dostarcza energię elektryczną do ponad miliona odbiorców na terenie Warszawy i okolic.

 

załączniki

informacje o firmie

O E.ON

Grupa E.ON działa na 15 europejskich rynkach. Obsługuje ponad 50 mln klientów i zatrudnia ponad 78 tysięcy osób – w tym 3500 w Polsce. Wdraża najnowocześniejsze rozwiązania i patenty technologiczne w celu maksymalizacji wydajności sieci energetycznych, zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa dostaw energii. E.ON Polska dostarcza energię elektryczną do ponad miliona odbiorców na terenie Warszawy i okolic.