wydarzenia media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
Kampanie, które inspirują, czyli finaliści konkursu PR Wings 2025
Znamy już najlepsze polskie kampanie public relations nominowane do finału piątej edycji konkursu PR Wings organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations. Do tegorocznej edycji zgłoszono rekordową liczbę aż 211 projektów w 28 kategoriach. W zakończonym właśnie pierwszym etapie głosowania jury przyznało 75 nominacji dla 57 unikalnych kampanii w kategoriach głównych i sektorowych, a dodatkowo 4 projekty zostały nominowane do Nagrody Specjalnej SAPR.
Zgłoszenia konkursowe można było nadsyłać w jednej, dwóch lub trzech kategoriach. Wielu uczestników zdecydowało się na więcej niż jedną, co najlepiej pokazuje, jak wielowymiarowe i kreatywne są dziś projekty PR realizowane w Polsce. Kampaniami wyróżnionymi aż w trzech kategoriach są:
• Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (zgłaszający: 24/7Communication oraz E.Wedel),
• Gdzie jest tron (zgłaszający: Apollo 360 oraz WCTron) – nominowany również do NAGRODY SPECJALNEJ SAPR,
• Work Sport Balance w Decathlon (zgłaszający: GetHero, Decathlon Polska).
12 kampanii zostało nominowanych w dwóch kategoriach, a pozostałe 42 projekty otrzymały po jednej nominacji. Nad prawidłowością przebiegu konkursu i głosowania czuwa kancelaria prawna Osborne Clarke.
– Bardzo dziękujemy wszystkim uczestnikom za przesłane zgłoszenia i inspirujące przykłady komunikacji. Jurorzy nie mieli łatwego zadania – musieli wybrać spośród wielu wyjątkowych kampanii. Doceniamy je wszystkie, bo razem pokazują, jak dynamicznie ewoluuje dziś public relations w Polsce – mówi Jakub Zajdel, wiceprezes zarządu SAPR, przewodniczący Komitetu Organizacyjnego PR Wings.
Teraz czas na drugi etap głosowania jury, który wyłoni zwycięskie kampanie w każdej z kategorii. Ponadto, jury złożone z przedstawicieli agencji zrzeszonych w Stowarzyszeniu Agencji Public Relations przyzna jednej wyróżniającej się kampanii Nagrodę Specjalną SAPR. Stowarzyszenie wręczy również Nagrodę im. Andrzeja Stolarczyka osobie szczególnie zasłużonej dla rozwoju branży public relations w Polsce.
Zdobywców statuetek PR Wings 2025 poznamy na gali finałowej 17 listopada w Event Hall w warszawskiej Fabryce Norblina. Wkrótce dostępne będą bilety na to wydarzenie.
Poniżej prezentujemy listę finalistów konkursu PR Wings 2025.
NAGRODA SPECJALNA SAPR
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
- Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP),
- Kampania NIE HEJTUJĘ-MOTYWUJĘ (Fundacja „W zgodzie ze sobą” Ilony Adamskiej).
KATEGORIE GŁÓWNE
1. Angażujący event
- LeŚnia (Nadbałtyckie Centrum Kultury w Gdańsku),
- USZYJ JASIA (PR Inspiration),
- 50 Tygodni w Mieście Nauki (Uniwersytet Śląski w Katowicach).
2. Custom Publishing
- „Bajki Oszczędzajki” – sprytne opowiadania o finansach (Bank Pekao),
- Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset / Grupa Lifetube),
- Włączamy inkluzywność. Pierwszy raport DEI WBD w Polsce (TVN Warner Bros. Discovery, SEC Newgate CEE).
3. Employer Branding
- Równomocni (ERGO Hestia),
- GLOW and GROW, czyli L'Oréal BEST buduje markę pracodawcy (MJCC, L'Oréal BEST),
- W UNIQA jesteśmy razem (UNIQA).
4. ESG i CSR
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Ogólnopolska kampania społeczna POCZTÓWKI Z POWODZI (AWX, InPost),
- #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications).
5. Kampania edukacyjna
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP),
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA).
6. Kampania pro bono
- MŁODE GŁOWY x DDOB: Popatrz, Posłuchaj, Połącz (Agencja DDOB, Fundacja UNAWEZA),
- „Koszmarna kolejka” – szarża FDI, która poruszyła system (Fundacja Dobrych Inicjatyw),
- Kampania #zaginioneNIEzapomniane ("Fundacja ITAKA - Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych, Komenda Główna Policji").
7. Komunikacja B2B
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication),
- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),
- Czas na jabłka. Czas na relacje biznesowe (The Partners).
8. Komunikacja kryzysowa
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).
9. Komunikacja wewnętrzna
- Równomocni (ERGO Hestia),
- Vienna Life: najbardziej życiowe połączenie na rynku (Vienna Life),
- #ZmieniamyNarracje. Włączamy organizację (Walk PR, IKEA Retail).
10. Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
- Kampania „Nigdy byś się nie spodziewał... KTO? KOMU? GDZIE?” (Bees & Honey 360, PKDP),
- Mecz o zaangażowanie. AI-asysta w social mediach (IDEO FORCE, Resovia Basketball),
- Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
i Jędrzeja Śniadeckich).
11. Media Relations
- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel),
- Tysiące historii o drugim życiu. 15-lecie Fundacji DKMS (M&CC, Fundacja DKMS),
- OLX i monday comms: drugie życie elektroniki (monday comms, Grupa OLX).
12. Media społecznościowe i influencer marketing
- Biedronka Simulator – zamień zakupy w przygodę! (Gameset/Grupa Lifetube),
- „Dziewczyny. Drużyna nie tylko na boisku” (oLIVE media, Polski Związek Piłki Nożnej),
- Kopalnia Soli „Wieliczka” – od tradycji do trendów (So Bright).
13. Mistrzowska skuteczność
- Green Party w Burger King: plant-based bez kompromisów (Good One PR, Burger King Polska),
- Zatorland 360°: storytelling, który dał TOP 2 w kategorii (So Bright),
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska).
14. Ochrona przed dezinformacją
- Royal Canin: kampania „Wyjdź z neta, idź do weta” (Garden of Words, IQ Marketing, Royal Canin),
- Rachunki grozy za czyste powietrze (IMAGO Public Relations, Stiebel Eltron Polska),
- #WiemCoRobić ochrona dzieci przed sextortion i dezinformacją (Pepco, Alert Media Communications).
15. PR korporacyjny
- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),
- Nowa nazwa, ten sam wpływ – rebranding B2 Impact z misją (Good One PR, B2 Impact),
- Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS).
16. PR produktowy
- Daj im szansę (24/7Communication, E.Wedel),
- Żabka na Scenie – teatralne otwarcie 11 000 sklepu (Public Dialog, Żabka Polska),
- Nie studiuję dla dyplomu (Uniwersytet SWPS).
17. Public Affairs i lobbing
- Obrona Polfy Lublin: miejsca pracy kontra Lex Developer (Cumulus PR).
KATEGORIE SEKTOROWE
18. Branża FMCG
- Daj im szansę (24/7Communication, E.Wedel),
- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel),
- Od pokoleń #ZawszeRazem. 60. urodziny kultowego Ludwika (ZOOM bsc, hi GRUPA hi MEDIA, GRUPA INCO).
19. Branża motoryzacyjna
- OTOMOTO prezentuje Warsztaty Samochodowe dla Dziewczyn (MADOGZ),
- Premiera XPENG w Polsce (Public Dialog),
- Toyota & Lexus Insider, czyli nowy wymiar komunikacji PR (Spin Group).
20. Finanse i ubezpieczenia
- Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton),
- Uczymy się OOO finansach z KRUK S.A. (KRUK),
- Przedsiębiorcy w stanie zagrożenia. Raport Nest Banku (Nest Bank).
21. Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
- Gdzie jest tron (Apollo 360, WCTron),
- Ranking “Średnie Miasta - Wielki Potencjał” (Open Format, Accolade),
- Mieszkania dla złotych i srebrnych medalistów IO od PROFBUD (PROFBUD).
22. PR instytucji publicznych
- Jak Politechnika to Bydgoska/Hity Rekrutacji 2025 (Politechnika Bydgoska im. Jana
i Jędrzeja Śniadeckich),
- Ten raport poruszył Polskę – wykluczenie transportowe dzieci (UNICEF Polska),
- Żółta Kanapa. Białystok o profilaktyce zdrowia psychicznego (White Bits).
23. Przemysł, chemia, energetyka
- Konferencja FISA-EURADWASTE 2025 & SNETP Forum (Narodowe Centrum Badań Jądrowych).
24. Rolnictwo
- #REGENERACJA – kampania na rzecz rolnictwa regeneracyjnego (Catchers, Cichowlas Polskie Warzywa),
- Z polskiego sadu na światowe stoły (The Partners).
25. Rynek zdrowia
- Kampania „Zauważ potencjał kandydatów 50+” (Catchers, Ursapharm),
- Krwiomocz? Działaj! (Public Dialog).
26. Sport, turystyka, hotelarstwo
- Fabryka Czekolady E.Wedel udowadnia, że w muzeum MOŻNA (24/7Communication, E.Wedel),
- Work Sport Balance w Decathlon (GetHero, Decathlon Polska),
- Finansowa Ekstraklasa i 1 Liga | Raporty Grant Thornton (Grant Thornton).
27. Technologia i innowacje
- Olejomaty – piąty wymiar recyklingu (Good One PR, EMKA),
- Zwiększanie cyberświadomości wzmacnia rezyliencję Polski (IMAGO Public Relations, DAGMA Bezpieczeństwo IT),
- N!Asystent pierwszy AI Agent w polskiej bankowości (Nest Bank).
28. Transport, spedycja, logistyka
- Tu logistyka spotyka człowieka! (ConTrust Communication),
- Kultowy Panek CarSharing znika z rynku (Icon Strategies).
SERDECZNIE GRATULUJEMY NOMINACJI DO FINAŁU PR WINGS 2025!
* * *
Partnerzy PR WINGS: Business Centre Club, CEDC, CSRinfo, EVENT HALL, Farma Bii, Federacja Przedsiębiorców Polskich, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, IAB Polska, Instytut Monitorowania Mediów, KDK Events, Konfederacja Lewiatan, Leniva° Studio, Mediaboard, Mediafresh, Michał Gmitruk Production, netPR.pl, Osborne Clarke, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Pracodawcy RP, Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu, Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „Prom” oraz Uniwersytet SWPS.
Patroni medialni PR WINGS: Biznes24, BiznesAlert.pl, Defence24.pl, Marketing przy Kawie, Mediarun.com, Newseria, Newsline, ngo.pl, Obserwator Logistyczny, Press, PRoto.pl, Puls Biznesu, PulsHR.pl, Think MICE, Wiadomości Handlowe, Wirtualnemedia.pl, WNP.pl oraz Wprost.
Organizator konkursu: Stowarzyszenie Agencji Public Relations
kontakt dla mediów
Bartłomiej Rajchert
bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl
tel: +48 737 909 801
informacje o firmie
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w 2020 roku, aby reprezentować i wspierać podmioty z branży usług PR. Obecnie zrzesza 42 agencje, koncentrując się na promowaniu wysokich standardów komunikacji oraz rozwoju sektora. SAPR działa z myślą o wspieraniu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i konsultantów pracujących w stowarzyszonych firmach, kładąc szczególny nacisk na edukację. Organizuje m.in. coroczny konkurs PR Wings, wyróżniający najlepsze kampanie public relations w Polsce. Więcej informacji: www.sapr.com.pl
kontakt dla mediów
Bartłomiej Rajchert
bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl
tel: +48 737 909 801
informacje o firmie
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w 2020 roku, aby reprezentować i wspierać podmioty z branży usług PR. Obecnie zrzesza 42 agencje, koncentrując się na promowaniu wysokich standardów komunikacji oraz rozwoju sektora. SAPR działa z myślą o wspieraniu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i konsultantów pracujących w stowarzyszonych firmach, kładąc szczególny nacisk na edukację. Organizuje m.in. coroczny konkurs PR Wings, wyróżniający najlepsze kampanie public relations w Polsce. Więcej informacji: www.sapr.com.pl