sprawy społeczne media/marketing/reklama nauka/edukacja/szkolenia
Wirtualna Polska i MŁODE GŁOWY razem przeciwko przemocy
Milczenie zabija. Reakcja ratuje. 10 października, w Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, Wirtualna Polska i projekt MŁODE GŁOWY, Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej, ruszają z kampanią „Ostatni dzwonek. Twoja reakcja może uratować życie”. To apel do uczniów, rodziców i nauczycieli: nie odwracaj wzroku od przemocy rówieśniczej. Ambasadorami kampanii są m.in.: Martyna Wojciechowska, Maciej Musiał, Patrycja Kazadi i Michał Sikorski.
Akcję „Ostatni dzwonek” rozpoczyna wstrząsający reportaż Dariusza Farona o 14-letniej Ninie Sienkiewicz, polskiej nastolatce mieszkającej w Holandii, która odebrała sobie życie. Dziewczyna była systematycznie prześladowana i wyśmiewana przez rówieśników. Mimo że wskazała sprawców, ani szkoła, ani policja nie podjęły realnych działań.
W kampanii WP oddaje głos młodym osobom, które padły ofiarą bullyingu. Zgodziły się wystąpić w spocie i opowiedzieć o swoich doświadczeniach, bo chcą pokazać, do czego prowadzi lekceważenie przemocy.
– Te dziewczyny przeżyły wiele, a mimo to odważnie opowiadają swoje historie, żeby ratować innych. To one są inspiracją tej kampanii. Dzięki sile ich opowieści, dziennikarstwu WP i wiedzy Młodych Głów chcemy pokazać jedno: na przemoc rówieśniczą trzeba reagować natychmiast – mówi Paweł Kapusta, redaktor naczelny Wirtualnej Polski.
– To jest ostatni dzwonek, żeby zareagować. Przemoc rówieśnicza i kryzysy psychiczne dzieją się tu i teraz, każdego dnia. Na korytarzach szkolnych, na podwórkach, w sieci. Dlatego tak ważne jest słuchanie głosu młodych. Ich głos ma znaczenie. Nasza reakcja ma znaczenie. Czasem wystarczy jedno pytanie, jeden gest, żeby ktoś poczuł, że nie jest sam. W projekcie „MŁODE GŁOWY. Otwarcie o zdrowiu psychicznym” skupiamy się na edukacji i chcemy przeszkolić całą Polskę z Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego – prostych zasad, których może nauczyć się każdy. Wspieramy to również bezpłatnym i ogólnodostępnym programem profilaktycznym dla szkół, który jest dostępny na stronie mlodeglowy.pl. Dzięki wspólnej inicjatywie „Ostatni dzwonek” z Wirtualną Polską możemy dotrzeć z naszą misją jeszcze dalej – mówi Martyna Wojciechowska, prezeska Fundacji UNAWEZA i inicjatorka projektu MŁODE GŁOWY.
„Ostatni dzwonek” to rozmowy z ekspertami i baza potrzebnej wiedzy dla dzieci, nauczycieli i rodziców, dostępne na www.ostatnidzwonek.wp.pl.
Jak rozpoznać oznaki kryzysu psychicznego? Jakich słów użyć w rozmowie? Gdzie znaleźć profesjonalną pomoc i jak zadbać o własne granice? „Lekcja PPP - Pierwsza Pomoc dla Zdrowia Psychicznego” to bezpłatne, praktyczne scenariusze dla szkół, dostosowane do czterech grup wiekowych przygotowane przez ekspertów projektu MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej.
Darmowe materiały edukacyjne można pobrać ze strony www.mlodeglowy.pl.
Więcej o Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego na stronie www.helppp.pl.
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
michal.siegieda@grupawp.pl
Agata Chaber
agata.chaber@grupawp.pl
informacje o firmie
Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
michal.siegieda@grupawp.pl
Agata Chaber
agata.chaber@grupawp.pl
informacje o firmie
Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.