Adform i Grupa Wirtualna Polska podjęły decyzję o współpracy w zakresie uniwersalnego identyfikatora CEEId
Adform, europejski lider w dziedzinie reklamy programmatic, podpisał umowę z Grupą WP na wykorzystanie CEEId, uniwersalnego identyfikatora w środowisku bez cookies. Dzięki temu Adform istotnie zwiększy skuteczność i skalę kampanii reklamowych, oferując klientom jeszcze lepsze wyniki w ekosystemie cookieless.
CEEId to identyfikator, który umożliwia efektywną realizację kampanii reklamowych bez plików cookie stron trzecich. Pozwala na przeprowadzenie spersonalizowanych kampanii reklamowych w różnych przeglądarkach, w tym w środowiskach, które blokują identyfikację użytkowników z wykorzystaniem plików cookie 3rd party. CEEId łączy wydawców i reklamodawców poprzez budowanie wspólnego ekosystemu reklamowego bazującego na skutecznej identyfikacji użytkowników.
– Dzięki tej współpracy reklamodawcy korzystający z DSP Adform będą mogli realizować skuteczniejsze kampanie reklamowe. CEEId umożliwi efektywne działania reklamowe bez naruszania prywatności użytkowników w środowisku bez plików cookie – w przeglądarkach Safari i Firefox. Wcześniej umowę na wykorzystanie CEEId podpisał także największy na rynku czeskim wydawca – Seznam, przez co reklamodawcy działający także na tamtym rynku będą mogli korzystać z CEEId z wykorzystaniem technologii Adform – mówi Mikołaj Twardowski, dyrektor ds. platformy analitycznej i rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w WP Holding.
– Integracja z CEEId to kolejny, niezbędny krok w kierunku uniezależniania się od plików cookie czy rozwiązań dyktowanych przez Big Techy, z jednoczesnym poszanowaniem prywatności użytkowników. Dzięki wykorzystaniu identyfikatorów wydawców oraz technologii Adform ID Fusion, reklamodawcy będą mogli efektywniej docierać do swoich odbiorców, w pełni kontrolując częstotliwość emisji kreacji na użytkownika bez względu na przeglądarkę z której korzysta – mówi Bartosz Malinowski, prezes regionalny Adform.
Decyzja o integracji z CEEId, dostarczanym przez ID Exchange, umożliwi reklamodawcom korzystającym z Adform:
- Odzyskanie dostępu do użytkowników w przeglądarkach Safari i Firefox, które do tej pory ograniczały możliwości wykorzystania danych i realizacji kampanii retargetingowych.
- Lepszą personalizację i precyzyjne targetowanie reklam, dzięki dostępowi do wysokiej jakości identyfikacji użytkowników.
- Optymalizację budżetów reklamowych poprzez kontrolę częstotliwości kontaktu z reklamą i pomiary efektywności kampanii.
- Budowę wspólnego, otwartego ekosystemu identyfikacyjnego z wydawcami i reklamodawcami, co wzmocni współpracę w całym regionie.
CEEId działa w oparciu o technologię ID Exchange i wcześniej w tym roku, podpisał umowę współpracy z największą czeską firmą internetową Seznam.cz, umożliwiając tym samym prowadzenie kampanii na rynkach czeskim i polskim. CEEId buduje realną przeciwwagę do tzw. Big Techów, stając się jednym z najważniejszych uniwersalnych identyfikatorów w Europie. Szczegółowe informacje na temat technologii dostępne są na stronie www.ceeid.eu.
Adform, założony w 2002 roku w Kopenhadze, to wiodący dostawca technologii reklamowej specjalizujący się w zautomatyzowanej reklamie cyfrowej. Firma oferuje zintegrowaną platformę Adform FLOW, która łączy funkcje DSP, DMP i Ad Servera w jednym środowisku, zapewniając przejrzystość, zgodność z RODO oraz innowacyjne podejście do reklamy bez plików cookies, m.in. dzięki rozwiązaniu ID Fusion.
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
michal.siegieda@grupawp.pl
Agata Chaber
agata.chaber@grupawp.pl
informacje o firmie
Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.
kontakt dla mediów
Michał Siegieda
michal.siegieda@grupawp.pl
Agata Chaber
agata.chaber@grupawp.pl
informacje o firmie
Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.