nowe produkty/usługi ekonomia/biznes/finanse
Provident Polska zmienia wygląd kart i wprowadza udogodnienia dostępności
Provident Polska stawia na nowy wygląd kart kredytowych. Nowoczesny projekt graficzny utrzymany jest w charakterystycznych kolorach marki. Firma kładzie również nacisk na zwiększenie ich funkcjonalności, większe bezpieczeństwo i zgodność z wymogami ustawy o dostępności.
Funkcjonalność i estetyka
Nowością w wyglądzie kart Provident jest pionowy układ, który łączy atrakcyjny wygląd z praktycznym użytkowaniem. W ramach odświeżonej szaty graficznej, został wprowadzony także system wizualnego rozróżniania kart w zależności od kanału sprzedaży – niebieska Provi Sm@rt i zielona Provi Smart agent. Ma to na celu ułatwienie klientom jasnego powiązania produktu z odpowiednim kanałem dystrybucji – cyfrowym lub za pośrednictwem doradcy.
– Chcemy, aby nasze produkty były nowoczesne nie tylko z wyglądu, ale przede wszystkim funkcjonalnie. Dlatego bardzo ważnym aspektem jest dla nas zapewnienie bezpieczeństwa i dostępności dla wszystkich klientów – mówi Marcin Kamiński Dyrektor Departamentu Kart Płatniczych Provident Polska.
Jedną ze zmian jest wprowadzenie tzw. blind notch, czyli specjalnego wycięcia na krótszym boku karty płatniczej, które ma ułatwić osobom niedowidzącym i niewidomym intuicyjne włożenie jej do bankomatów i terminali. Ponadto dla zwiększenia bezpieczeństwa, jak i estetyki, wszystkie dane karty zostały przeniesione na jej rewers, a miejsce na podpis zniknęło, co jest zgodne z najnowszymi trendami w branży płatniczej.
Provident stawia na rozwój kart kredytowych
Od listopada 2024 roku, dzięki otrzymaniu licencji Krajowej Instytucji Płatniczej (KIP) od Komisji Nadzoru Finansowego, Provident Polska aktywnie rozwija segment kart kredytowych, czego przykładem jest wprowadzenie nowej linii produktów. Jak podkreśla Marcin Kamiński, Provident Polska uważa ten kierunek za kluczowy dla przyszłości firmy.
– W niespełna 3 lata wydaliśmy około 240 tysięcy kart kredytowych. Obecnie odpowiadają one już za połowę bilansu Providenta, a ich udział nadal dynamicznie rośnie. W perspektywie najbliższych trzech lat przewidujemy, że ta kategoria produktów osiągnie nawet 75 proc. całego bilansu firmy – dodaje Marcin Kamiński.
Wszystkie działania Provident Polska – od nowego designu kart kredytowych po edukację klientów – mają na celu zapewnienie produktów funkcjonalnych, estetycznych i dostępnych dla każdego. Rozwój tego segmentu wpisuje się w długoterminową strategię firmy, w której nowoczesność łączy się z troską o komfort i bezpieczeństwo klientów.
kontakt dla mediów
Agnieszka Baran
agnieszka.baran@provident.pl
tel: +48 664149855
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. IPF działa w 9 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku
i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych oraz kart kredytowych. Prezesem zarządu jest Marcin Żuchowski.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową – dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także kartą Provi Sm@rt. Karty kredytowe wydawane są przez Provident w oparciu o zezwolenie na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej (numer wpisu do rejestru krajowych instytucji płatniczych: IP61/2024) oraz wpisu do Rejestru Instytucji Pożyczkowych (nr RIP000055). Karty wydawane są pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. Za lata 2014, 2015 oraz 2017, 2018, 2019 Provident otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”, a w roku 2020, 2022 i 2023 tytuł Super Etycznej Firmy. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. W 2024 r. firma została wyróżniona siódmym tytułem Top Marki. Również w 2024 r. Barometr Providenta został nagrodzony w konkursie PR Wings za najlepszy projekt Public Relations w Polsce – w kategorii PR Korporacyjny. W 2025 r. firma po raz dwunasty została wyróżniona certyfikatem Top Employer oraz piąty raz przeszła pomyślnie certyfikację Diveristy IN Check.
kontakt dla mediów
Agnieszka Baran
agnieszka.baran@provident.pl
tel: +48 664149855
Karolina Łuczak
karolina.luczak@provident.pl
tel: +48 668313014
informacje o firmie
Podstawowe informacje o Provident Polska S.A.
Provident Polska SA jest częścią grupy finansowej International Personal Finance (IPF) notowanej na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. IPF działa w 9 krajach na całym świecie. W Polsce Provident działa od 1997 roku
i jest największą firmą na rynku pozabankowych pożyczek gotówkowych oraz kart kredytowych. Prezesem zarządu jest Marcin Żuchowski.
Provident Polska jest firmą multikanałową i multiproduktową – dociera do wszystkich grup klientów i oferuje szereg produktów: pożyczkę konsumencką dostępną w wariantach online, z obsługą domową lub samodzielną spłatą, a także kartą Provi Sm@rt. Karty kredytowe wydawane są przez Provident w oparciu o zezwolenie na świadczenie usług płatniczych w charakterze krajowej instytucji płatniczej (numer wpisu do rejestru krajowych instytucji płatniczych: IP61/2024) oraz wpisu do Rejestru Instytucji Pożyczkowych (nr RIP000055). Karty wydawane są pod nadzorem Komisji Nadzoru Finansowego.
Jednym z filarów strategii biznesowej Providenta jest odpowiedzialne pożyczanie. Za lata 2014, 2015 oraz 2017, 2018, 2019 Provident otrzymał tytuł „Etyczna Firma” przyznawany przez redakcję dziennika „Puls Biznesu”, a w roku 2020, 2022 i 2023 tytuł Super Etycznej Firmy. W 2015 roku, będąc jednym z największych reklamodawców sektora finansowego, Provident został sygnatariuszem Rady Reklamy. W 2024 r. firma została wyróżniona siódmym tytułem Top Marki. Również w 2024 r. Barometr Providenta został nagrodzony w konkursie PR Wings za najlepszy projekt Public Relations w Polsce – w kategorii PR Korporacyjny. W 2025 r. firma po raz dwunasty została wyróżniona certyfikatem Top Employer oraz piąty raz przeszła pomyślnie certyfikację Diveristy IN Check.