turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse
Grupa eSky podnosi gwarancję ubezpieczeniową na sezon 2025/2026. To efekt dynamicznego rozwoju oferty Wakacje i City Break w formule Lot+Hotel
Na sumę 51 mln zł zabezpieczone są środki klientów internetowego biura podróży eSky.pl, którzy wyjeżdżają w formule Lot+Hotel od 7 września 2025 do 6 września 2026 roku. Nowa gwarancja jest wyższa od ubiegłorocznej o ponad 20 proc. To efekt szybko rosnących obrotów generowanych przez pakiety dynamiczne Wakacje i City Break, a także coraz większej liczby osób rezerwujących wyjazdy w elastycznej, nowoczesnej formule.
Wyższej gwarancji ubezpieczeniowej polskiemu właścicielowi internetowego biura podróży eSky Group udzieliło towarzystwo ERGO Hestia. Obejmuje ona całą ofertę Wakacje i City Break, czyli wyjazdy z przelotem i zakwaterowaniem w pakiecie, które są lub zostaną zarezerwowane między 7 września 2025 a 6 września 2026 roku.
Wyższa gwarancja: rosną obroty i baza klientów
– Wzrost sumy gwarancyjnej do 51 mln zł to bezpośredni efekt naszego dynamicznego rozwoju i dowód na sukces trwającej transformacji eSky w internetowe biuro podróży. Sercem tej zmiany są nasze pakiety dynamiczne Wakacje i City Break, które stanowią odpowiedź na oczekiwania nowoczesnych podróżników. Dajemy im to, czego nie oferują klasyczne wczasy czarterowe: pełną elastyczność, nieograniczony wybór nietuzinkowych kierunków oraz dostęp do ogromnej bazy hoteli, a wszystko to przy zachowaniu gwarancji bezpieczeństwa i wielu form płatności w ramach jednego prostego procesu rezerwacyjnego. Co więcej, dzięki podziałowi na konkretne typy wyjazdów, takie jak Wakacje czy City Break, nasza oferta jest odporna na sezonowość i zapewnia ciągłość działania przez cały rok. Obserwujemy przy tym wyraźny trend: nasi klienci, którzy kiedyś kupowali tylko bilety lotnicze, teraz coraz częściej w jednej transakcji łączą lot z hotelem, uzupełniając podróż o usługi dodatkowe, takie jak transfer, fast track na lotnisku, parking czy wynajem samochodu – wyjaśnia Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product z eSky.pl.
W związku z koniecznością zaspokojenia rosnącego popytu na wyjazdy w opcji Lot+Hotel, Grupa eSky zawnioskowała o jeszcze wyższą gwarancję w sezonie 2025/2026. Prognozy są bowiem optymistyczne: w 2024 r. przychody ze sprzedaży produktu pakietowego w Polsce były o 278 proc. wyższe niż w 2023, podczas gdy w 1. połowie br. oferta Lot+Hotel wygenerowała już 128 proc. całego zeszłorocznego wolumenu.
eSky Group buduje potęgę na europejskim rynku turystycznym
W 2025 r. eSky spodziewa się, że przychody w segmencie pakietowym wyniosą 1 mld zł przy liczbie klientów oscylującej w okolicach 300 tys., a w 2026 r. zakłada dalsze dwucyfrowe wzrosty. Grupa eSky planuje realizować wymienione cele nie tylko dzięki stale poszerzającej się siatce kierunków w ofercie Lot+Hotel i integracji nowych dostawców produktu hotelowego, ale również poprzez wykorzystanie renomy i doświadczenia najstarszej marki turystycznej na świecie w portfolio grupy – Thomas Cook. To wszystko uzupełnione najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi pozwala na stałe rozwijanie atrakcyjnej i konkurencyjnej oferty na rynku zorganizowanej turystyki w Polsce.
– Ta akwizycja to dla nas strategiczny akcelerator. Połączenie ugruntowanej pozycji i ogromnego doświadczenia marki Thomas Cook na rynkach Europy Zachodniej z naszym DNA, którym są przełomowe rozwiązania technologiczne, tworzy potężną synergię. To właśnie ona pozwoli nam nie tylko na gwałtowny rozwój segmentu podróży pakietowych w regionie CEE, ale również umożliwi szybkie wejście do wymiernej konkurencji z czołowymi graczami w Europie Zachodniej. Nie zamierzamy się tylko przyglądać, zamierzamy być prekursorem nowych trendów i definicją innowacji w sektorze travel – ocenia Jarosław Grabczak z internetowego biura podróży eSky Group.
Coraz istotniejszym elementem rozwoju oferty Lot+Hotel stają się podróże egzotyczne do najbardziej odległych zakątków świata. Rozwój tej kategorii jest możliwy dzięki zapleczu technologicznemu Grupy eSky, w tym NDC (ang. New Distribution Capability), umożliwiającemu bezpośrednią dystrybucję ofert od linii lotniczych do internetowego biura podróży. Kluczową rolę odgrywają także liczne partnerstwa z przewoźnikami obsługującymi połączenia długodystansowe oraz obiektami hotelowymi, co pozwala łączyć poszczególne elementy podróży w kompleksowy produkt turystyczny.
– Kluczem do naszej strategii jest podejście w pełni skoncentrowane na kliencie, tzw. customer-centric, oraz głęboka personalizacja. Dlatego punktem wyjścia nie są już dla nas wyłącznie kierunki, lecz przede wszystkim typy wyjazdów i unikalne doświadczenia, które możemy dopasować do indywidualnych potrzeb. Oferujemy więc m.in. romantyczne city breaki, wakacje rodzinne, wyjazdy dla par poza sezonem, podróże dla aktywnych, solo travel czy wypoczynek premium. Każdy z tych wyjazdów zachowuje pełną elastyczność co do terminów, godzin wylotu, miejsca pobytu i rodzaju noclegu, a także pozwala na dodanie usług takich jak transfery, ubezpieczenia czy atrakcje na miejscu – podsumowuje Jarosław Grabczak.
kontakt dla mediów
Marcin Starkowski
marcin.starkowski@esky.com
tel: +48 600 319 818
Mateusz Dul
mateusz.dul@esky.com
tel: +48 781 010 873
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Marcin Starkowski
marcin.starkowski@esky.com
tel: +48 600 319 818
Mateusz Dul
mateusz.dul@esky.com
tel: +48 781 010 873