media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Nowe wewnętrzne kluby eksperckie w Polskim Stowarzyszeniu Public Relations

We wrześniu odbyły się spotkania inaugurujące i wznawiające działalność klubów eksperckich PSPR. Ich celem jest integracja członków i członkiń Stowarzyszenia wokół konkretnych obszarów specjalizacji.

Kluby wewnętrzne PSPR to przestrzenie wymiany wiedzy, doświadczeń i inspiracji, a także miejsca, gdzie mogą rodzić się inicjatywy istotne dla branży. Za ich pośrednictwem aktywnie mogą działać eksperci i ekspertki z różnych sektorów, m.in. rzecznicy prasowi firm i instytucji, specjaliści od komunikacji korporacyjnej i wewnętrznej, konsultanci public affairs czy osoby zajmujące się nauką i badaniami nad PR. Dzięki temu każdy klub łączy praktyczne doświadczenie z wiedzą ekspercką.

Dotychczas w Polskim Stowarzyszeniu Public Relations aktywnie działały dwa kluby: Klub Public Affairs, koordynowany przez Łukasza Zająca, eksperta PR z wieloletnim doświadczeniem, oraz Klub Rzeczników i Rzeczniczek Prasowych, koordynowany od lipca 2025 roku przez Wojciecha Jabczyńskiego, rzecznika Orange Polska i laureata nagrody głównej Lew PR 2025.

W odpowiedzi na oczekiwania członków i członkiń PSPR, we wrześniu zarząd Stowarzyszenia podjął decyzję o uruchomieniu nowego Klubu ESG i Investor Relations, którego prace skoordynują Anna Kula, eksperta PR i komunikacji ESG, oraz Aleksandra Dik, specjalizująca się w zakresie komunikacji czynników ESG i zrównoważonego rozwoju. Jednocześnie działalność wznowiły dwa kluby. Pierwszy to Klub Komunikacji Wewnętrznej, który poprowadzą wspólnie Karolina Szelążek, liderka w obszarze komunikacji, oraz Maciej Przybylski, ekspert od komunikacji wewnętrznej, związany z bankiem BNP Paribas. Drugi to Klub PR Nauki i Nauki o PR, koordynowany przez prof. Lidię Pokrzycką z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, oraz dr Agnieszkę Smalec z Uniwersytetu Szczecińskiego.

Zależało nam, by wszystkie osoby należące do PSPR miały dostęp do przestrzeni, w której spotykają się najlepsi praktycy z poszczególnych obszarów komunikacji. Ogromną wartością jest możliwość uczenia się od siebie nawzajem, dzielenia doświadczeniami i opracowywania wspólnych projektów dla branży. Jako zarząd bardzo chcemy wspierać te inicjatywy, bo wierzymy w siłę współpracy i jesteśmy przekonani, że dzięki klubom ta współpraca nabierze zupełnie nowego wymiaru – podkreśla Maciej Krzysztoszek, wiceprezes zarządu PSPR, odpowiedzialny za kluby wewnętrzne.

Najliczniejszym klubem eksperckim w PSPR jest Klub Rzeczników i Rzeczniczek Prasowych, który liczy blisko 100 osób. Od lat wyznacza standardy aktywności, organizując spotkania i dyskusje w gronie doświadczonych praktyków. Podejmuje inicjatywy, w które włączają się także inni członkowie i członkinie, np. rekomendacje książkowe na święta i nowy rok czy wolontariat. Nowe kluby idą tym tropem – z energią i entuzjazmem ruszają do działania, tworząc miejsca dla wymiany pomysłów, wspólnych projektów i inspirujących debat.

 

Dzięki klubom PSPR staje się nie tylko organizacją branżową, ale przede wszystkim środowiskiem, w którym każdy ma szansę rozwijać swoje kompetencje, dzielić się wiedzą i współpracować z najlepszymi.

kontakt dla mediów
Ewa Michalska
Office Manager, Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Ewa Michalska

biuro@polskipr.pl

informacje o firmie

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.

kontakt dla mediów
Ewa Michalska
Office Manager, Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Ewa Michalska

biuro@polskipr.pl

informacje o firmie

Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) jest pierwszą i najstarszą samorządową organizacją zawodową tej branży w Polsce istniejącą od 1994 roku. Zrzesza ona pracowników działów PR w firmach, samorządach i administracji publicznej, wykładowców wyższych uczelni oraz pracowników agencji PR. PSPR prowadzi szeroką i różnorodną działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR poprzez inicjowanie i współorganizację konferencji i seminariów, prowadzenie szkoleń specjalistycznych, wspieranie przedsięwzięć sprzyjających wymianie informacji i doświadczeń z zakresu PR oraz wyznaczanie standardów zawodowych.