środowisko naturalne/ekologia energetyka

Carrefour Polska rozpoczyna w Warszawie testy innowacyjnego rozwiązania w zakresie podnoszenia efektywności energetycznej swoich obiektów

25.08.2025 | Carrefour Polska

Carrefour Polska we współpracy z Enthrust Energy wdrożył testowo w swoim hipermarkecie w warszawskiej Galerii Północnej innowacyjne urządzenie ICO-F, które przyczynia się do poprawy jakości energii elektrycznej, powodując jej mniejsze zużycie. Rozwiązanie, którego geneza wywodzi się z branży produkcyjnej, przyczynia się do podniesienia efektywności energetycznej urządzeń elektrycznych, zamontowanych w sklepie przynosząc wymierne korzyści zarówno środowisku, jak i samej firmie.

Rosnące ceny energii, coraz większe zużycie prądu w obiektach handlowych oraz potrzeba ograniczania wpływu na środowisko sprawiają, że sieci detaliczne, takie jak Carrefour, aktywnie poszukują rozwiązań pozwalających lepiej zarządzać energią elektryczną w swoich obiektach. W dużych sklepach i galeriach handlowych działają setki urządzeń, od oświetlenia, przez chłodnie, aż po systemy wentylacji, które wymagają stałego, stabilnego zasilania. Nawet niewielka poprawa efektywności energetycznej w takich obiektach może przełożyć się na znaczące oszczędności w jej zużyciu oraz zmniejszenie emisji CO₂. Dlatego Carrefour Polska zdecydował się przetestować nowoczesną technologię, która ma potencjał, by stać się realnym wsparciem w codziennym funkcjonowaniu placówek handlowych, bez potrzeby kosztownych przebudów czy zakłóceń w działaniu obiektu.

ICO-F to inteligentne urządzenie, które poprawia jakość prądu w budynku. Stabilizuje ono napięcie, eliminuje przepięcia i inne zakłócenia, które mogą negatywnie wpływać na działanie sprzętów elektrycznych. Dzięki temu energia jest wykorzystywana bardziej efektywnie, co pozwala na oszczędności w zużyciu prądu sięgające nawet do 8% rocznie. Co więcej, urządzenie przyczynia się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i jest zgodne z międzynarodowymi standardami środowiskowymi. System jest zintegrowany z narzędziem do monitorowania zużycia energii, co umożliwia pełną kontrolę, szczegółowe raportowanie danych z pracy urządzenia oraz uzyskanych efektów, a tym samym ocenę rzeczywistych korzyści.

- Carrefour Polska od lat aktywnie działa na rzecz trwałego zmniejszenia zużycia energii elektrycznej we wszystkich swoich obiektach: sklepach, galeriach handlowych, magazynach czy biurach. Jest to jeden z priorytetów realizowanej w Polsce strategii zrównoważonego rozwoju, a także naszego globalnego planu “Carrefour 2026”. Inwestując w nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak ICO-F, które wdrożyliśmy we współpracy z Enthrust Energy, nie tylko sprawiamy, że nasze sklepy stają się bardziej zrównoważonym miejscem zakupów, ale także wskazujemy kierunki dalszych zmian w obszarze podnoszenia energooszczędności branży handlowej w Polsce - mówi Sławomir Gomoliński, Dyrektor Działu Aktywów w Carrefour Polska.

- Partnerstwo z Carrefour Polska stanowi przełomowy moment dla Enthrust Energy w Polsce i dowód na to, że technologia ICO-F skutecznie odpowiada na potrzeby sektora retail – także na rynku krajowym. Dziękujemy za zaufanie i decyzję o wspólnym wdrożeniu. To współpraca, która łączy innowację z realnymi korzyściami środowiskowymi: redukcją emisji CO₂, obniżeniem zużycia energii oraz optymalizacją kosztów. Cieszymy się, że możemy wspólnie kształtować bardziej zrównoważoną przyszłość – mówi Dominik Roszkowski, Dyrektor Generalny Enthrust Energy Polska.

Testy prowadzone w Galerii Północnej są pierwszym tego typu projektem w Polsce, choć podobne instalacje działają już za granicą - w ponad 60 lokalizacjach Carrefour m.in. we Francji, Rumunii, czy Belgii. Projekt jest obecnie w fazie testowej i potrwa do końca grudnia 2025 roku. W tym czasie partnerzy będą monitorować działanie urządzenia i analizować wyniki. Jeśli efekty będą zgodne z oczekiwaniami, Carrefour planuje wdrożyć technologię również w innych placówkach w całym kraju.

Inicjatywa Carrefour Polska i Enthrust Energy pokazuje, że nawet tak duże i dynamiczne obiekty handlowe mogą korzystać z rozwiązań, które są przyjazne środowisku, a przy tym realnie obniżają koszty ich funkcjonowania. Jeśli testy zakończą się sukcesem, nowoczesne systemy optymalizacji energii mogą stać się standardem w całej sieci, przynosząc korzyści klientom, firmie i planecie.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.