sport kultura/sztuka/rozrywka technologie

NHL 26 podnosi poziom rozgrywki dzięki ICE-Q 2.0 i integracji danych NHL EDGE

14.08.2025 | Electronic Arts

Po zaprezentowaniu gry NHL 26 EA SPORTS z radością zaprasza graczy do obejrzenia  pierwszej odsłony serii Deep Dive 2026.

Nowy materiał wideo przedstawia innowacje w rozgrywce NHL 26 i pokazuje, że gwiazdy grają bardziej autentycznie niż kiedykolwiek wcześniej, dzięki ulepszonemu systemowi rozgrywki ICE-Q 2.0, opartemu na danych pozycyjnych NHL EDGE. 

ICE-Q 2.0 oparty na technologii NHL EDGE

W zeszłym roku EA SPORTS wprowadziło ICE-Q, nowy system rozgrywki, który poprawił ruchy i reakcje zawodników w grze, zapewniając fanom większą kontrolę i realistyczne odczucia. W NHL 26 rozwinięto charakterystyczną dla ICE-Q wizję inteligencji hokejowej, wykorzystując dane NHL EDGE i wpływając na zachowanie zawodników, dzięki czemu tworzą oni dynamiczne linie, a taktyka podlega stałej ewolucji, co ożywia grę. Wszystko to oznacza, że gracze sterowani przez AI zaczynają myśleć, poruszać się i grać jak prawdziwe gwiazdy NHL. 

W nowej wersji ICE-Q 2.0, ulepszeniu podlegają następujące obszary NHL 26:

  • Atrybuty: dane NHL EDGE, które zasilają ICE-Q 2.0, są wykorzystywane do określenia atrybutów graczy, takich jak przyspieszenie podczas jazdy na łyżwach, prędkość maksymalna, siła uderzenia z zamachu i siła uderzenia z nadgarstka. Zapewni to realne zróżnicowanie supergwiazd w grze i zaoferuje graczom realne korzyści strategiczne.
  • Tendencje: NHL EDGE pozwala uchwycić unikalne cechy i zachowania gwiazd, a następnie odwzorować je w grze — na przykład niskie strzały Leona Draisaitla z linii bramkowej i styl gry Jacoba Trouby polegający na rzucaniu się na przeciwnika. Dwadzieścia dwie różne tendencje ofensywne i defensywne sprawiają, że gracze NHL w grze NHL 26 zachowują się w sposób realistyczny.
  • System bramkarzy: nowy system daje graczom większą niż kiedykolwiek kontrolę między słupkami, a bramkarze płynnie dostosowują się do sytuacji na lodzie, skupiając się na kątach i głębokości, zapewniając spójny system bronienia. Dzięki 81 nowym animacjom zatrzymań z bliskiej odległości i poke checków, bramkarze reagują teraz z większą świadomością, śledząc zmiany kierunku krążka nawet po pierwszej próbie obrony i zapewniając dynamiczne reakcje w czasie rzeczywistym, gdy krążek jest coraz bliżej.
  • Prezentacja ICE-Q 2.0: oprócz odczucia różnic w graniu, ICE-Q 2.0 pozwoli graczom też dostrzec ulepszenia w warstwie wizualnej, dzięki szeregowi zupełnie nowych elementów prezentacji, które zapewniają szczegółowe zestawienia osiągnięć supergwiazd. Rozszerzone powtórki pokazują teraz więcej danych – od prędkości strzałów i jazdy na łyżwach, po analizy zagrożeń dotyczących szans na zdobycie bramki, oczekiwanych bramek i stref obrony. Nowe, wielopoziomowe pakiety powtórek wizualnych i dźwiękowych podkreślają sekwencyjną narrację gry, a porównania starć i nowe ujęcia kamery pogłębiają wrażenia i narrację transmisji w grze.

 Udoskonalone X-Factors

W grze NHL 26 czynniki X-Factor zostały całkowicie zmienione, dzięki czemu supergwiazdy zyskały unikatowe, zmieniające przebieg gry umiejętności. Gracze mogą w tym roku liczyć na taktyczne efekty gry supergwiazd, jak niesamowita szybkość, precyzja czy niepowstrzymana siła, a także na szereg nowych animacji, dzięki 28 udoskonalonym i ulepszonym czynnikom X-Factor w pięciu kategoriach. Dzięki temu każdy czynnik X ma jeszcze większy wpływ na rozgrywkę i zapewnia prawdziwą różnorodność strategiczną.

Dodatkowo gracze mogą skorzystać z zupełnie nowego systemu tworzenia World of Chel X-Factor, aby tworzyć, modyfikować i eksperymentować z konfiguracjami swoich graczy. W NHL 26 czynniki X-Factors są teraz potężną bronią na lodzie, dzięki której najlepsi zawodnicy naprawdę zachowują się jak supergwiazdy.

Pełny materiał Gameplay Deep Dive znajduje się tutaj. Materiały do pobrania są dostępne na portalu EA Press Portal, pod tym adresem.

W najbliższych tygodniach EA SPORTS zaprezentuje kolejne informacje o nadchodzącej grze NHL 26, w tym szczegóły na temat trybu Be a Pro i sezonu HUT.

kontakt dla mediów
Maciej Piotrowski
Senior Account Manager, MSL
Maciej Piotrowski

maciej.piotrowski@publicisgroupe.com

tel: 538 531 802

informacje o firmie

O Electronic Arts

Electronic Arts (NASDAQ: EA) jest światowym liderem w dziedzinie cyfrowej rozrywki interaktywnej. Firma tworzy i dystrybuuje gry, treści i usługi online na konsole z dostępem do Internetu, urządzenia mobilne i komputery. 

W roku podatkowym 2024 EA odnotowała przychody netto w wysokości około 7,6 mld USD. Siedziba firmy znajduje się w Redwood City, w Kalifornii. EA jest znana z uznanego na całym świecie portfolio wysokiej jakości marek, takich jak EA SPORTS FC™, Battlefield™, Apex Legends™, The Sims™, EA SPORTS™ Madden NFL, Need for Speed™, Titanfall™, Plants vs. Zombies™ i EA SPORTS F1®. Więcej informacji na temat EA można znaleźć na stronie www.ea.com/news.

EA, EA SPORTS, EA SPORTS FC, Battlefield, Need for Speed, Apex Legends, The Sims, Titanfall i Plants vs. Zombies są znakami towarowymi Electronic Arts Inc. John Madden, NFL, FIFA i F1 są własnością odpowiednich podmiotów i zostały użyte za ich zgodą.

załączniki

kontakt dla mediów
Maciej Piotrowski
Senior Account Manager, MSL
Maciej Piotrowski

maciej.piotrowski@publicisgroupe.com

tel: 538 531 802

informacje o firmie

O Electronic Arts

Electronic Arts (NASDAQ: EA) jest światowym liderem w dziedzinie cyfrowej rozrywki interaktywnej. Firma tworzy i dystrybuuje gry, treści i usługi online na konsole z dostępem do Internetu, urządzenia mobilne i komputery. 

W roku podatkowym 2024 EA odnotowała przychody netto w wysokości około 7,6 mld USD. Siedziba firmy znajduje się w Redwood City, w Kalifornii. EA jest znana z uznanego na całym świecie portfolio wysokiej jakości marek, takich jak EA SPORTS FC™, Battlefield™, Apex Legends™, The Sims™, EA SPORTS™ Madden NFL, Need for Speed™, Titanfall™, Plants vs. Zombies™ i EA SPORTS F1®. Więcej informacji na temat EA można znaleźć na stronie www.ea.com/news.

EA, EA SPORTS, EA SPORTS FC, Battlefield, Need for Speed, Apex Legends, The Sims, Titanfall i Plants vs. Zombies są znakami towarowymi Electronic Arts Inc. John Madden, NFL, FIFA i F1 są własnością odpowiednich podmiotów i zostały użyte za ich zgodą.