sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Bez barier i trudnych słów. Santander Bank Polska stawia na dostępność i zrozumiałą komunikację

Santander Bank Polska systematycznie pracuje, aby zapewniać dostępność swoich usług. Niezależnie od tego, czy klient korzysta z aplikacji mobilnej lub odwiedza oddział, bank dąży do tego, aby każda forma kontaktu była intuicyjna, zrozumiała i dostępna.

Zgodnie z wymaganiami Polskiego Aktu o Dostępności, Santander Bank Polska wprowadził wiele udogodnień: od prostego języka i przyjaznej formy dla dokumentów, przez cyfrowe rozwiązania zgodne ze standardami WCAG, aż po urządzenia samoobsługowe dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.

Prosto, czytelnie i inkluzywnie 

Jednym z elementów działań banku jest systematyczne uproszczanie języka i formy dokumentów dla klientów. Umowy, regulaminy i materiały informacyjne, przygotowywane są zgodnie z zasadami komunikacji przyjaznej, inkluzywnej i ze standardami dostępności cyfrowej.

W nowej formie dokumentów zastosowano między innymi krótsze zdania, większą czcionkę i odstępy, logiczną strukturę treści, zwroty neutralne płciowo oraz bezpośredni styl, który skraca dystans między nadawcą a odbiorcą. Takie dokumenty dodatkowo są oznaczone symbolem „Dostępność i prosty język”. Pliki PDF są przygotowywane z myślą o czytelności oraz zgodności z międzynarodowym standardem WCAG.

Dbałość o dostępność to nie jednorazowy projekt, lecz stały proces. Jest ona potrzebna wszystkim, nie tylko osobom z niepełnosprawnościami, ale także tym, którzy czasowo potrzebują wsparcia, np. po operacji, w chorobie czy z małym dzieckiem na rękach. Dążymy do tego, by dostępność była wbudowana w każdy punkt kontaktu z bankiem, od strony internetowej, przez placówki, aż po sposób rozmowy z klientami. Stale pracujemy nad tym, by nasze usługi były bardziej intuicyjne, czytelne i przyjazne - podkreśla Joanna Olszewska, dyrektorka Obszaru Segmentu Klienta Indywidualnego w Santander Bank Polska.

Strona internetowa Santander Bank Polska i aplikacja mobilna są projektowane tak, by współpracowały z czytnikami ekranu i umożliwiały obsługę za pomocą klawiatury. Stosowane są odpowiednie nagłówki, etykiety formularzy, opisy alternatywne dla grafik oraz kontrasty, które spełniają wymogi dostępności.

Nasi pracownicy przechodzą szkolenia z komunikacji inkluzywnej i prostego języka. Klienci mogą kontaktować się przez telefon, czat lub wideorozmowę, z której skorzystają także osoby niesłyszące. Do ich dyspozycji są doradcy, którzy posługują się polskim językiem migowym – dodaje Joanna Olszewska.

Dostępność w placówkach i urządzeniach samoobsługowych

Na stronie banku w zakładce Wyszukiwarka placówek i bankomatów - Santander są między innymi informacje o dostępności architektonicznej placówek. W wybranych oddziałach dostępne są między innymi przenośne pętle indukcyjne, ścieżki prowadzące, znaczniki Totupoint, tyflomapy z funkcją przywołania doradcy, a także ramki do podpisów i mini lupy.

Urządzenia samoobsługowe, takie jak bankomaty i wpłatomaty, mają tryb wysokiego kontrastu oraz wsparcie głosowe, które umożliwia transakcje z pomocą asysty głosowej. Ponadto karty płatnicze banku mają specjalne wcięcie „blind notch”, które ułatwia osobom niewidomym i niedowidzącym korzystanie z niej, np. podczas wypłaty gotówki.  

Wszystkie te udogodnienia mają zapewnić jak najbardziej komfortowy dostęp do usług bankowych, niezależnie od potrzeb klienta. Więcej informacji o działaniach Santander Bank Polska w zakresie dostępności znajduje się na stronie Obsługa bez barier

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji i Doświadczenia Marki, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.  Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl

kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
Obszar Komunikacji i Doświadczenia Marki, Santander Bank Polska S.A.
Biuro Prasowe

biuro.prasowe@santander.pl

Monika Nowakowska
Dyrektor Departamentu Public Relations, Santander Bank Polska S.A.
Monika Nowakowska

monika.nowakowska@santander.pl

tel: 22 586 80 40

informacje o firmie

Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.

Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie.  Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.

Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl