technologie ekonomia/biznes/finanse
Nowa metoda potwierdzania operacji w Banku Pocztowym – mobilne uwierzytelnienie zamiast kodów SMS.
Bank Pocztowy wprowadza mobilne uwierzytelnienie – rozwiązanie, które umożliwia zatwierdzanie transakcji bezpośrednio w aplikacji mobilnej, bez konieczności wpisywania kodów sms. Wystarczy jedno kliknięcie, żeby za pomocą biometrii lub PIN-u, bezpiecznie i wygodnie potwierdzić przelew, zmienić limity czy dodać zaufanego odbiorcę. Wprowadzenie mobilnego uwierzytelnienia to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, którzy cenią szybkość, komfort i możliwość pełnego korzystania z usług bankowych w sposób mobilny – gdziekolwiek są i o każdej porze.
Mobilne uwierzytelnienie to metoda potwierdzania operacji finansowych i niefinansowych zlecanych z poziomu bankowości internetowej. Po zleceniu operacji klient otrzymuje powiadomienie push informujące o transakcji oczekującej na potwierdzenie. Kliknięcie w powiadomienie powoduje wyświetlenie szczegółów operacji. Po ich weryfikacji wystarczy kliknąć „Potwierdzam” i uwierzytelnić operację w aplikacji mobilnej Banku za pomocą biometrii lub PIN-u - w zależności od wybranej metody uwierzytelnienia.
- Mobilne uwierzytelnienie znacząco zwiększa komfort korzystania z usług bankowych, eliminując konieczność wpisywania kodów SMS. Klienci mogą potwierdzać operacje takie jak: przelewy, zmiana limitów czy dodanie zaufanych odbiorców – bezpośrednio w aplikacji mobilnej. Przekłada się to na większą wygodę, oszczędność czasu oraz lepsze doświadczenie użytkownika. Zadbaliśmy również o wysoki poziom bezpieczeństwa – mobilne potwierdzenia są szyfrowane i w pełni zgodne z obowiązującymi standardami regulacyjnymi - mówi Agata Jelonek, Naczelnik Wydziału Rozwoju Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
Aby aktywować mobilne uwierzytelnianie, wystarczy zalogować się do aplikacji mobilnej Pocztowy i przejść do ustawień mobilnego uwierzytelnienia w zakładce Ustawienia. Od tego momentu klienci mogą zatwierdzać szeroki zakres operacji – zarówno finansowych, takich jak przelewy zwykłe, natychmiastowe czy do Urzędu Skarbowego, jak i niefinansowych, np. zmianę limitów, logowanie do bankowości internetowej, dodawanie zaufanych odbiorców czy zlecenia stałego.
kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
b.trzcinski@pocztowy.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Bartosz Trzciński
b.trzcinski@pocztowy.pl