wydarzenia media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Marcin Sosiński ogłoszony członkiem Galerii Sław Golden Drum

05.08.2025 | Golden Drum

Z wielką przyjemnością witamy Marcina Sosińskiego, Chief Creative Officer Dentsu Creative Poland & CEE, najnowszego członka Galerii Sław Golden Drum.

Dołącza on do szacownego grona wizjonerów i pionierów – osób, które z pasją i odwagą promowały postęp w branży kreatywnej i poza nią.

Założona w 2010 roku Galeria Sław wyróżnia osoby, których kariera zawodowa i życie osobiste inspirowały innych do działania. To kreatywni liderzy wspierający i motywujący nas, a teraz pobudzający do dalszego rozwoju.

– Włączenie do Galerii Sław Golden Drum to ogromny zaszczyt i naprawdę wzruszający dla mnie moment. Dołączam do grona osób, które miały ogromny wpływ na moje życie zawodowe – Darka Zatorskiego, Catalin Dobre, Adriana Botana. To nie tylko mistrzowie w swoim fachu, ale także ludzie, którzy nauczyli mnie prawdziwej siły idei oraz tego, co oznaczają odwaga i odpowiedzialność w naszej pracy.

Przez lata Golden Drum łączył, inspirował i pomógł ukształtować kreatywny głos naszego regionu. Pokazał światu, że kreatywność z naszego zakątka Europy wyróżnia się unikalną wrażliwością, autentycznością i śmiałością. To kreatywność, która jest bardziej potrzebna i istotna niż kiedykolwiek wcześniej. To uznanie przypomina mi, że reklama ma sens wtedy, gdy nie tylko sprzedaje, ale także porusza ludzi. Ponieważ reklama jest nie sztuką krzyku, lecz sztuką bycia usłyszanym. Musimy kontynuować walkę o pracę, która ma znaczenie i która zasługuje na uwagę, bo warto jej wysłuchać – mówi Marcin Sosiński, Dentsu Creative.

Marcin Sosiński jest jednym z najbardziej nagradzanych i wpływowych liderów kreatywnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Większość swojego życia zawodowego pracował w McCann, gdzie tworzył jedne z najbardziej uznawanych kampanii w regionie. Dziś pełni funkcję dyrektora kreatywnego w Dentsu Creative Poland & CEE, gdzie nadal promuje głos naszego regionu na międzynarodowej scenie.

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie, przewodził przełomowym projektom dla lokalnych i globalnych marek i budował zespoły, które tworzą doskonałe, kreatywne kampanie odnoszące się do aktualnych trendów. Pod jego kierownictwem McCann Poland został uznany za Agency of the Year 2023 na Cannes Lions, co podkreśla zaangażowanie w tworzenie inspirujących projektów na najwyższym poziomie.

Praca Marcina była szeroko doceniana w najważniejszych konkursach, jego projekty zdobyły m.in. Titanium i dwie Grand Prix na Cannes Lions, D&AD Black Pencil (pierwszy dla Polski) oraz wyróżnienia na The One Show, LIA, Eurobest, Webbys, Clios czy Golden Drum.

W 2025 roku dwie z jego kampanii znalazły się w gronie najczęściej nagradzanych w globalnym sektorze finansowym, a on sam został uznany za 9 najczęściej nagradzanego dyrektora kreatywnego na świecie (5 w EMEA), co dodatkowo podkreśla, że wybitne kreatywne kampanie z tego regionu doceniane są na całym świecie.

Głęboko przekonany o sile kreatywności zakorzenionej lokalnie

Marcin odegrał kluczową rolę w promowaniu regionalnych działań na arenie międzynarodowej. Dzięki pracy w jury, mentoringowi oraz inicjatywom sieciowym nieustannie promuje idee rodzące się w tej części świata – odważne, zaskakujące i pełne ludzkiej wnikliwości. Poza współpracą z globalnymi markami Sosiński jest głęboko zaangażowany we wspieranie kreatywności na rodzimym rynku. Aktywnie działa na rzecz rozwoju branży w Polsce jako członek zarządu Klubu Twórców Reklamy.

Na samym Golden Drum jego twórcze podejście zaowocowało sześcioma nagrodami Grand Prix, złotymi, srebrnymi i brązowymi statuetkami Drums i tytułem Best of Genius Loci, a on sam zyskał prestiżowy tytuł Creative Director of the Year 2023. Jego kampanie, takie jak „Where to Settle”, „Room for Everyone” oraz „The Future Peasants”, są nie tylko nagradzane, ale także cenione za uchwycenie unikalnego ducha i kulturowych niuansów Europy Środkowo-Wschodniej.

Z dumą przyjął zaproszenie do zasilenia szeregów jury Creative Business Excellence w tym roku.

O Galerii Sław Golden Drum

Ściana jest tylko ścianą, ale gdy pojawi się na niej czyjeś imię, ta osoba zostaje zapamiętana na zawsze. Wtedy ściana staje się Ścianą. Przez dwadzieścia dziewięć lat festiwal Golden Drum przyciągał wizjonerów i marzycieli, którzy z pasją i odwagą dążyli do postępu w branży kreatywnej.

Czas płynie, ludzie się rozwijają, a my często zapominamy o tych, którzy zbudowali fundamenty dla dzisiejszych sukcesów. Utworzona w 2010 roku wirtualna ściana Galerii Sław Golden Drum wyróżnia wyjątkowe kobiety i wyjątkowych mężczyzn. Lista jest nieustannie powiększana, a jej celem jest upamiętnienie osób wybitnych. Każda kandydatura musi zostać potwierdzona i zaakceptowana przez obecnych członków Galerii Sław.

Członkowie Galerii Sław Golden Drum w porządku alfabetycznym

Jure Apih, Adrian Botan, Farid Chehab, Michael Conrad, Ivan Čimburov, Meta Dobnikar, Catalin Dobre, Dushan Drakalski, Csaba Gosztonyi, Andrey Gubaydullin, Ami Hasan, Mariusz Jan Demner, Jaime Mandelbaum, Jiri Mikeš, Juli Nemes, Johannes Newrkla, Günseli Özen, Milka Pogliani, Ulrich Proeschel, Jorg Riommi, Jason Romeyko, Eka Ruola, Daniel Ružička, Dragan Sakan, Marcin Sosiński, Juraj Vaculik, Vital Verlič, Jarek Ziebinski i Darek Zatorski.

Golden Drum odbędzie się w dniach 13–14 października 2025 roku w Portorož w Słowenii. Nadal można nadsyłać zgłoszenia.

Kluczowe informacje o konkursie

Termin nadsyłania zgłoszeń: 22 sierpnia 2025, godzina 23.59 CET

Super Early Bird entry: do 25 kwietnia 2025

Early Bird entry: do 27 czerwca 2025

Ogłoszenie shortlisty Golden Drum: 30 września 2025 o godzinie 8.00 CET

Gala wręczenia nagród Golden Drum: 14 października 2025

Grupy i kategorie: https://goldendrum.com/competition/groups–and–categories

Jury Golden Drum: https://goldendrum.com/competition/juries

System zgłoszeń: https://engine.goldendrum.com

Informacja o opłatach: https://goldendrum.com/competition/competition-fees-payment/one-channel-drum-prices

 

 

 

informacje o firmie

MATERIAŁY DLA MEDIÓW

Materiały do pobrania: https://goldendrum.com/press/media–materials

Dodatkowe informacje:

E: press@goldendrum.com

T: + 386 1 439 60 50

Social media:

Instagram: https://www.instagram.com/goldendrum/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/golden–drum–international–festival–of–creativity/

Facebook: https://www.facebook.com/GoldenDrumFestival/

YouTube: https://www.youtube.com/user/GoldenDrumFestival

O festiwalu Golden Drum

Festiwal Golden Drum narodził się z prostego pomysłu zgromadzenia kreatywnych osób z różnych państw, często wówczas definiowanych jako nowe europejskie kraje. Trzydzieści jeden lat temu nauczyliśmy się grać według zasad, jednocześnie szanując własne korzenie. W świecie reklamy reguły nie są jedynie wytycznymi, ale płótnem dla naszego artystycznego buntu. Szanujemy i rozumiemy je, a następnie przekształcamy projekty w coś niezapomnianego i unikalnego. Festiwal Golden Drum to jeden z siedmiu regionalnych konkursów uwzględnionych w WARC Rankings.

załączniki

informacje o firmie

MATERIAŁY DLA MEDIÓW

Materiały do pobrania: https://goldendrum.com/press/media–materials

Dodatkowe informacje:

E: press@goldendrum.com

T: + 386 1 439 60 50

Social media:

Instagram: https://www.instagram.com/goldendrum/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/golden–drum–international–festival–of–creativity/

Facebook: https://www.facebook.com/GoldenDrumFestival/

YouTube: https://www.youtube.com/user/GoldenDrumFestival

O festiwalu Golden Drum

Festiwal Golden Drum narodził się z prostego pomysłu zgromadzenia kreatywnych osób z różnych państw, często wówczas definiowanych jako nowe europejskie kraje. Trzydzieści jeden lat temu nauczyliśmy się grać według zasad, jednocześnie szanując własne korzenie. W świecie reklamy reguły nie są jedynie wytycznymi, ale płótnem dla naszego artystycznego buntu. Szanujemy i rozumiemy je, a następnie przekształcamy projekty w coś niezapomnianego i unikalnego. Festiwal Golden Drum to jeden z siedmiu regionalnych konkursów uwzględnionych w WARC Rankings.