nowe produkty/usługi handel towary konsumpcyjne

Polska inspiruje w nowej linii chipsów Przysnacki

06.08.2025 | Intersnack

 


Polska inspiruje w nowej linii chipsów Przysnacki

 

Na polski rynek wchodzi nowa linia chipsów marki Przysnacki. Do jej stworzenia firmę Intersnack Poland zainspirowały malownicze, ikoniczne miejsca w naszym kraju, w których Polacy najchętniej spędzają czas wolny i gdzie życie smakuje lepiej – góry, wybrzeże, Mazury czy Żuławy. Nowa linia, pod nazwą „Polska inspiruje”, obejmuje łącznie siedem smaków, w tym trzy unikatowe oraz cztery klasyczne, a wszystkie w wyjątkowych opakowaniach, prezentujących piękno polskiej przyrody. Na tym nie koniec – Polska przyroda zainspirowała Intersnack także do jeszcze większej troski o środowisko – jeden procent ze sprzedaży nowych chipsów zostanie przeznaczony na odbudowę tatrzańskich łąk i innych ekosystemów, prowadzoną w ramach projektu Re:Generacja, realizowanego przez UNEP/GRID – Warszawa.

W nowej linii chipsów Przysnacki konsumenci znajdą unikatowe smaki takie jak ser górski, inspirowany tradycyjnym oscypkiem, a także śmietanę z nutą czosnku i masło z solą, przywodzące na myśl wypady za miasto, na łono pięknych, rodzimych łąk. Nie zabrakło także tradycyjnych smaków: soli morskiej, cebulki dymki, papryki oraz fromage. Aby sprostać rozmaitym gustom, w ramach linii dostępne są warianty karbowane i płaskie. Warto wspomnieć, że płaskie płatki są wyjątkowo cienkie i chrupiące, co pozwoliło uzyskać maksimum smaku. Zostało to docenione przez konsumentów w testach poprzedzających wprowadzenie produktów do sprzedaży. Wszystkie Przysnacki z linii „Polska inspiruje” dostępne są w gramaturze 130 g, a wybrane smaki także w opakowaniach 30 g i 200 g.

Nowe Przysnacki wyróżniają nie tylko ciekawe smaki i wyjątkowe opakowania, prezentujące piękno polskich gór, jezior, łąk czy morza, ale także skład – wszystkie chipsy są bezglutenowe i nie zawierają oleju palmowego. Ponadto, produkowane są wyłącznie w Polsce, w zakładzie Intersnack Poland w Nysie – ta informacja okazała się bardzo ważna dla aż 70 proc. konsumentów biorących udział w badaniu Ipsos, przeprowadzonym na zlecenie Intersnack Poland w listopadzie 2024 roku.

Do wprowadzenia na rynek nowej linii chipsów Przysnacki przygotowywaliśmy się przez ok. 2 lata. Nasze prace objęły m.in. aż 10 badań ilościowych i jakościowych, w których udział wzięło ponad 5 200 respondentów. Chcieliśmy dogłębnie zbadać preferencje polskich konsumentów w zakresie smaków, cech produktu i opakowań, aby jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby. Z radością mogę powiedzieć, że ten cel został osiągnięty. Nasze nowe Przysnacki już cieszą się ogromną popularnością. W najbliższym czasie będziemy poszerzać dystrybucję o kolejne sieci handlowe i sklepy, aby każdy mógł cieszyć się smakami przywodzącymi na myśl beztroskie chwile wolnego na łonie natury – powiedziała Agnieszka Krajewska-Pliwka, Marketing Director Poland & Baltics w Intersnack Poland.

Polska inspiruje do troski o środowisko

Inspirując się pięknem rodzimej przyrody, trudno się o nią nie zatroszczyć, dlatego firma Intersnack Poland dołączyła do partnerów UNEP/GRID – Warszawa, aby wspierać odbudowę i ochronę polskich ekosystemów. Na początek, jeden procent ze sprzedaży Przysnacków z nowej linii będzie przeznaczany na ochronę polan reglowych w Tatrzańskim Parku Narodowym, w ramach projektu Re:Generacja. Polany te są miejscem występowania wielu cennych siedlisk przyrodniczych, w tym dwóch Natura 2000. Można tam spotkać gatunki objęte ochroną prawną, rzadkie i zagrożone. Są to m.in. dziewięćsił bezłodygowy, krokus spiski, listera jajowata czy ciemiężyca zielona.

Marka Przysnacki przez lata wypracowała wizerunek, który w silny i wiarygodny sposób wpisuje nas w lokalny, polski kontekst. Jesteśmy najbardziej tutejszą marką w kategorii chrupek i chipsów, dlatego chcieliśmy stworzyć linię nowych chipsów, które celebrują polską naturę i włączają się aktywnie w opiekę nad jej skarbami – wyjaśnił Tobiasz Jaskuła, Brand Manager marki Przysnacki.

Linia „Polska inspiruje” marki Przysnacki

  1. Spacer pod Giewontem – chipsy karbowane o smaku sera górskiego, dostępne w opakowaniach 30 g, 130 g i 200 g.
  2. Sopockie Lato – chipsy płaskie, solone solą morską, dostępne w opakowaniach 30 g i 130 g.
  3. Weekend na Mazurach – chipsy płaskie o smaku cebulki dymki, dostępne w opakowaniach 130 g i 200 g.
  4. Szlak na Czerwone Wierchy – chipsy karbowane, paprykowe, dostępne w opakowaniach 130 g i 200 g.
  5. Łąka na Żuławach – chipsy płaskie o smaku fromage, dostępne w opakowaniach 130 g.
  6. Wiosna w Dolinie – chipsy karbowane o smaku śmietany z nutą czosnku, dostępne w opakowaniach 130 g.
  7. Wycieczka za Miasto – chipsy płaskie o smaku masła z solą, dostępne w opakowaniach 130 g i 200 g.

Do IP

kontakt dla mediów
JUNIOR ACCOUNT MANAGER, MSL Poland
Martyna Pawlikowska

martyna.pawlikowska@mslgroup.com

tel: 508 801 263

informacje o firmie

O Intersnack Poland

Intersnack Poland Sp. z o. o. jest częścią Grupy Intersnack, lidera na rynku słonych przekąsek z niemal 60-letnim doświadczeniem. Początki działalności polskiej spółki sięgają 1992 roku, kiedy w fabryce w Słomnikach rozpoczęto produkcję orzeszków marki Felix, która bardzo szybko stała się liderem w kategorii orzeszków ziemnych i orzechów przekąskowych. W 2011 roku na rynku pojawiły się produkty pod marką Przysnacki, która krótko po wprowadzeniu zdobyła pozycję nr 2 w kategorii chrupek i prażynek i nr 1 w tej kategorii w kanale hipermarketów. Obecnie Intersnack Poland zatrudnia ponad 1 200 osób w trzech zakładach produkcyjnych: w Nysie, gdzie wytwarzane są chipsy, chrupki i prażynki, w Radomiu, gdzie produkowane są chipsy oraz w Słomnikach, gdzie przetwarzane są orzechy i orzeszki. W 2024 roku polska spółka sprzedała ponad 80 tys. ton słonych przekąsek, a jej obroty osiągnęły ponad 1,6 mld złotych.

Każdego dnia Intersnack oferuje konsumentom najlepszy wybór pysznych słonych przekąsek, które zapewnią chwile chrupiącej przyjemności. O ich wysokiej jakości świadczą liczne nagrody – w Polsce są to m. in. Superbrands, Hit Handlu, Perła Rynku FMCG, Produkt Innowacyjny czy Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów®.

Firma przywiązuje przy tym bardzo dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. Działania Intersnack na rzecz środowiska naturalnego skupiają się przede wszystkim na zmniejszeniu ilości odpadów powstających w procesie produkcji – zarówno opakowaniowych, jak i jadalnych – oraz śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw. W Polsce w 2022 roku, zredukowana została ilość materiału opakowaniowego – o 24 proc. poprzez pocienienie folii oraz o 14 proc. poprzez zmniejszenie opakowania dla wybranych produktów marki Przysnacki. Dzięki temu w kartonach mieszczą się cztery paczki więcej, co przekłada się na optymalizację transportu, a tym samym redukcję emisji CO2 do atmosfery. Ponadto kartony te, podobnie jak puszki produktów marki Felix, są wykonane w 100 proc. z materiałów nadających się do recyklingu. Dodatkowo, już od 2020 roku polskie fabryki Intersnack nie generują żadnych odpadów spożywczych – materiały odpadowe są wykorzystywane m. in. jako kompost czy pasza dla zwierząt. Eliminując na każdym kroku marnotrawstwo i straty, firma przyczynia się do tworzenia gospodarki obiegu zamkniętego.

załączniki

kontakt dla mediów
JUNIOR ACCOUNT MANAGER, MSL Poland
Martyna Pawlikowska

martyna.pawlikowska@mslgroup.com

tel: 508 801 263

informacje o firmie

O Intersnack Poland

Intersnack Poland Sp. z o. o. jest częścią Grupy Intersnack, lidera na rynku słonych przekąsek z niemal 60-letnim doświadczeniem. Początki działalności polskiej spółki sięgają 1992 roku, kiedy w fabryce w Słomnikach rozpoczęto produkcję orzeszków marki Felix, która bardzo szybko stała się liderem w kategorii orzeszków ziemnych i orzechów przekąskowych. W 2011 roku na rynku pojawiły się produkty pod marką Przysnacki, która krótko po wprowadzeniu zdobyła pozycję nr 2 w kategorii chrupek i prażynek i nr 1 w tej kategorii w kanale hipermarketów. Obecnie Intersnack Poland zatrudnia ponad 1 200 osób w trzech zakładach produkcyjnych: w Nysie, gdzie wytwarzane są chipsy, chrupki i prażynki, w Radomiu, gdzie produkowane są chipsy oraz w Słomnikach, gdzie przetwarzane są orzechy i orzeszki. W 2024 roku polska spółka sprzedała ponad 80 tys. ton słonych przekąsek, a jej obroty osiągnęły ponad 1,6 mld złotych.

Każdego dnia Intersnack oferuje konsumentom najlepszy wybór pysznych słonych przekąsek, które zapewnią chwile chrupiącej przyjemności. O ich wysokiej jakości świadczą liczne nagrody – w Polsce są to m. in. Superbrands, Hit Handlu, Perła Rynku FMCG, Produkt Innowacyjny czy Najlepszy Produkt – Wybór Konsumentów®.

Firma przywiązuje przy tym bardzo dużą wagę do zrównoważonego rozwoju. Działania Intersnack na rzecz środowiska naturalnego skupiają się przede wszystkim na zmniejszeniu ilości odpadów powstających w procesie produkcji – zarówno opakowaniowych, jak i jadalnych – oraz śladu węglowego w całym łańcuchu dostaw. W Polsce w 2022 roku, zredukowana została ilość materiału opakowaniowego – o 24 proc. poprzez pocienienie folii oraz o 14 proc. poprzez zmniejszenie opakowania dla wybranych produktów marki Przysnacki. Dzięki temu w kartonach mieszczą się cztery paczki więcej, co przekłada się na optymalizację transportu, a tym samym redukcję emisji CO2 do atmosfery. Ponadto kartony te, podobnie jak puszki produktów marki Felix, są wykonane w 100 proc. z materiałów nadających się do recyklingu. Dodatkowo, już od 2020 roku polskie fabryki Intersnack nie generują żadnych odpadów spożywczych – materiały odpadowe są wykorzystywane m. in. jako kompost czy pasza dla zwierząt. Eliminując na każdym kroku marnotrawstwo i straty, firma przyczynia się do tworzenia gospodarki obiegu zamkniętego.