transport turystyka/wypoczynek ekonomia/biznes/finanse
Platforma Fru ma rozwiązanie, dzięki któremu rodziny zapłacą nawet o 500 zł mniej za lot w sierpniu
Pasażerowie coraz częściej muszą płacić za wybranie miejsca w samolocie: od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych za osobę. Najwięcej kontrowersji budzą sytuacje, gdy opłata obejmuje także rodziny z dziećmi podróżujące wspólnie i dokonujące jednej rezerwacji.
Do końca sierpnia platforma Fru oferuje promocję „Darmowe miejsca obok siebie”, z której mogą skorzystać osoby dokonujące rezerwacji dla rodziny przez aplikację Fru – średnia oszczędność wynosi nawet 500 zł w ramach jednej rezerwacji.
Jednym z najczęstszych kosztów dodatkowych podczas podróży lotniczych jest opłata za wybranie miejsca. O ile w przypadku pasażerów chcących zyskać więcej miejsca na nogi lub usiąść przy oknie czy przejściu może być to uzasadnione, o tyle w sytuacji rodzin pragnących po prostu siedzieć razem – to wydatek trudny do zaakceptowania. Ceny za wybranie miejsca zaczynają się od kilkudziesięciu i sięgają nawet kilkuset złotych za osobę, w zależności od rodzaju lotu.
Dzięki nowej, nieszablonowej inicjatywie Fru umożliwia rodzinom bezpłatny wybór miejsc obok siebie – z oferty można skorzystać wyłącznie w aplikacji Fru.
Polacy mają dość dodatkowych opłat za miejsca – potwierdza to ankieta
Oferta „Darmowe miejsca obok siebie” to odpowiedź na jedną z najczęściej wymienianych przez pasażerów frustracji: konieczność dopłaty za to, by móc usiąść obok swoich bliskich.
Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Fru wśród użytkowników portalu, aż 33,7 proc. respondentów wskazało dodatkowe opłaty za miejsca obok siebie jako najbardziej frustrujący element podróży samolotem. Tuż za nimi znalazły się ukryte opłaty i nieprzejrzyste ceny (25,5 proc.) oraz opóźnienia i chaos na lotniskach (15,3 proc.).
To jasny sygnał, że pasażerowie oczekują uczciwych i przejrzystych warunków – bez konieczności dopłacania za podstawowe usługi, takie jak siedzenie obok bliskich. Oferta „Darmowe miejsca obok siebie” powstała, by wyeliminować ten problem.
Promocja dotyczy rezerwacji dokonanych za pomocą aplikacji Fru między 1 lipca a 31 sierpnia 2025 r., obejmuje loty odbywające się między 1 a 31 sierpnia 2025 r., do wyczerpania przewidzianej promocyjnej puli. Aby z niej skorzystać, w obrębie danej rezerwacji co najmniej jeden bilet musi być przeznaczony dla osoby dorosłej (18+) oraz jeden dla dziecka (w wieku poniżej 18 lat). Podczas rezerwacji w aplikacji klienci spełniający te warunki będą mieli możliwość wyboru miejsc obok siebie: standardowa cena wyświetli się jako przekreślona, a opłata wyniesie zero złotych dla każdego pasażera. Łączna cena za wybranie miejsca obok siebie również będzie wynosić zero.
Ceny za wybranie miejsca zaczynają się od 60 złotych i sięgają nawet 600 złotych
To niezwykle korzystna promocja w kontekście obecnych praktyk przewoźników. W przypadku tanich linii, takich jak Ryanair, Wizz Air czy easyJet, członkom rodziny nie przysługują miejsca obok siebie – chyba że zostaną wykupione osobno.
Systemy przypisujące miejsca często celowo losowo rozmieszczają pasażerów. Koszt za wybranie miejsca zależy od długości lotu:
– od 35 zł do 155 zł przy lotach krótkich (1–3 godziny),
– od 45 zł do 200 zł przy lotach średniodystansowych (3–5 godzin),
– od 90 zł do 265 zł przy dłuższych podróżach.
Najwięcej zapłacimy za miejsca w pierwszych rzędach i te z dodatkową przestrzenią na nogi. Najtańsze zazwyczaj są te na końcu samolotu, przy oknie lub przejściu.
Linie regularne także nie gwarantują miejsc obok siebie
Także przewoźnicy tradycyjni, tacy jak Lufthansa, Air France, KLM czy Turkish Airlines, pobierają opłaty za wybór miejsc:
– od 65 zł do 265 zł przy lotach krótkich,
– od 110 zł do 350 zł przy lotach średniodystansowych,
– od 130 zł do 660 zł przy lotach długich (powyżej 6 godzin lub międzykontynentalnych).
Choć częściej starają się automatycznie przypisywać miejsca blisko siebie członkom tej samej rodziny, to nie ma gwarancji, że tak się stanie.
Pełne samoloty zmniejszają szanse na miejsca obok siebie dla rodzin
Przypadki, w których rodziny z dziećmi siedzą w różnych miejscach, zdarzają się coraz częściej – zwłaszcza jeśli rodziny są czteroosobowe lub większe. Zazwyczaj tylko dzieci poniżej 12. roku życia automatycznie zyskują miejsce obok dorosłego. Pozostali członkowie rodziny mogą zostać rozdzieleni – szczególnie przy pełnym obłożeniu w szczycie sezonu.
Dzięki kampanii „Darmowe miejsca razem” Fru ponownie podkreśla swoje zaangażowanie w zapewnienie komfortowego i przyjemnego lotu oraz poprawę doświadczeń klientów. To nie tylko promocja – ale także wyraźne stanowisko marki, która pokazuje, że chce zapewniać wyższe standardy podróży lotniczych.
kontakt dla mediów
Alicja Urbanik
alicja.urbanik@mslgroup.com
tel: +48 502 348 180
Elżbieta Górecka-Wysocka
elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com
tel: +48 511 593 733
informacje o firmie
Fru.pl to założona w 2007 roku internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia, Fru.pl koncentruje się na odpowiadaniu na potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. Fru.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.
Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.
Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, Fru.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.
Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna FRU.pl, a 75% osób, które znają markę, skorzystało z niej przynajmniej raz. 42% osób korzysta z serwisu regularnie, przynajmniej raz na 2 miesiące i częściej.
Fru.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
- FRU Flex - możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny
- FRU Fast Refund - zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin
- FRU Automatyczna Odprawa - automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU
- FRU Medical - ubezpieczenie podróżne
- FRU Trip Protect - bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu
Więcej informacji:
kontakt dla mediów
Alicja Urbanik
alicja.urbanik@mslgroup.com
tel: +48 502 348 180
Elżbieta Górecka-Wysocka
elzbieta.gorecka-wysocka@mslgroup.com
tel: +48 511 593 733
informacje o firmie
Fru.pl to założona w 2007 roku internetowa platforma rezerwacji biletów lotniczych. Od początku swojego istnienia, Fru.pl koncentruje się na odpowiadaniu na potrzeby klientów, którzy często mają konkretne plany dotyczące podróży i różne obawy z nią związane. Fru.pl oferuje szeroki wybór lotów w konkurencyjnych cenach, którym towarzyszy profesjonalna i sprawna obsługa klienta świadczona przez zespół polskojęzycznych oraz angielskojęzycznych specjalistów.
Wraz z rozwojem platformy wprowadzono innowacyjne usługi fintech, które są odpowiedzią na częste obawy klientów związane z podróżą i zapewniające większą elastyczność planowania lotów. Usługi te mają na celu sprostanie wyjątkowym wyzwaniom i niepewnościom, które podróżni mogą napotkać podczas podróży, zapewniając im większy spokój ducha.
Mając na celu zadowolenie klientów i wprowadzanie ciągłych innowacji, Fru.pl z zaangażowaniem usprawnia proces rezerwacji podróży oraz zapewnia swoim klientom wsparcie posprzedażowe.
Badania agencji Yotta z kwietnia 2024 roku przeprowadzone metodą CAWI pokazują, że co trzeci Polak zna FRU.pl, a 75% osób, które znają markę, skorzystało z niej przynajmniej raz. 42% osób korzysta z serwisu regularnie, przynajmniej raz na 2 miesiące i częściej.
Fru.pl w swojej ofercie posiada szeroką gamę produktów, jak:
- FRU Flex - możliwość odwołania lub zmiany terminu lotu bez podania przyczyny
- FRU Fast Refund - zwrot środków za odwołany lot w ciągu 24 godzin
- FRU Automatyczna Odprawa - automatyczna odprawa online dokonywana przez konsultantów FRU
- FRU Medical - ubezpieczenie podróżne
- FRU Trip Protect - bezpłatne alternatywy w przypadku opóźnienia, odwołania lub zmiany lotu
Więcej informacji: