sprawy społeczne media/marketing/reklama

Wirtualna Polska uruchamia program ochrony dziennikarzy

Wirtualna Polska Media uruchamia specjalny program wewnętrzny chroniący dziennikarzy przed atakami personalnymi, groźbami i innymi formami nękania. Inicjatywa – nazwana Tarcza WP  ma zagwarantować, że każdy przypadek obrażania lub zastraszania dziennikarzy spotka się z natychmiastową reakcją firmy. 

Decyzję o uruchomieniu programu podjął Zespół Zarządzający Wirtualnej Polski Media w odpowiedzi na nasilające się ataki na dziennikarzy, zwłaszcza w mediach społecznościowych.

Naszym celem nie jest prowadzenie „akcji odwetowych”, ale zapewnienie dziennikarzom realnego bezpieczeństwa, poczucia wsparcia i udostępnienia narzędzi do ochrony własnej reputacji. Zbyt często osoby publikujące niewygodne informacje spotykają się z próbą zaszczucia. Musimy jasno i dobitnie powiedzieć: w Wirtualnej Polsce nie ma na to zgody – mówi Paweł Kapusta, redaktor naczelny WP.

W ramach programu dziennikarze Wirtualnej Polski będą mogli zgłaszać przypadki hejtu, gróźb, prób uciszania lub dyskredytacji. Zgłoszenia trafią do zespołu ochrony dziennikarzy, kierowanego przez Tomasza Siemieńca, rzecznika etyki WP i członka rady nadzorczej spółki. W skład zespołu wejdzie też redaktor naczelny, przedstawiciele działu prawnego, komunikacji korporacyjnej oraz obszaru People & Culture. 

Tarcza WP to mechanizm, który przekłada zasady z naszego kodeksu etyki na konkretne działanie. Każde zgłoszenie będzie traktowane poważnie, niezależnie od tego, kto stoi po drugiej stronie – anonimowy troll czy znany polityk. Jako wieloletni redaktor naczelny wiem, że wolność słowa to nie tylko prawo do przekazywania informacji – to także prawo do pracy bez strachu i obaw o siebie i swoich bliskich mówiTomasz Siemieniec, rzecznik etyki WP i członek rady nadzorczej spółki.

Zespół będzie analizował każde zgłoszenie i decydował o odpowiedniej reakcji – od działań prawnych, przez komunikację publiczną, po wsparcie psychologiczne. Tarcza WP zakłada również regularne raportowanie liczby i charakteru zgłoszeń wewnątrz firmy, z zachowaniem pełnej poufności. 

Program wpisuje się w politykę WP dotyczącą standardów etycznych i transparentności. Tarcza WP ma charakter stały i długofalowy. Jej uruchomienie to systemowa odpowiedź na nieakceptowalne zjawiska, które uderzają w wolność prasy i próbują uciszać dziennikarzy. 

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

Justyna Łukasiewicz
Młodsza Specjalistka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Wirtualna Polska Holding S.A.
Justyna Łukasiewicz

justyna.lukasiewicz@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.

 

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

Justyna Łukasiewicz
Młodsza Specjalistka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Wirtualna Polska Holding S.A.
Justyna Łukasiewicz

justyna.lukasiewicz@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.