nowe produkty/usługi handel transport

Mitsubishi Motors rozszerza europejską ofertę I przedstawia nowego kompaktowego SUV-a Grandis

01.07.2025 | Mitsubishi Motors

* Nowy Grandis został zaprojektowany, aby konkurować w największym segmencie europejskiej motoryzacji, samochód ten tworzono z myślą o aktywnych młodych rodzinach, które potrzebują przestrzeni i wszechstronności w bezpiecznym, wydajnym, kompaktowym SUV-ie, wyposażonym w zaawansowaną technikę i środowisko Google na pokładzie
* Nazwa kompaktowego SUV-a pochodzi od łacińskiego słowa oznaczającego „wielki” lub „imponujący” i została wybrana, by odzwierciedlić przestronność wnętrza oraz mocny, pewny siebie styl samochodu
* Nowy Grandis otrzymał wzornictwo charakterystycznej dla Mitsubishi Motors przedniej części nadwozia Dynamic Shield oraz tylnej części nazywanej Sculptural Hexagon.
* Cyfrowy świat jest sercem Grandisa, z pokładowym środowiskiem Google, bezprzewodowymi aktualizacjami, które zapewnią w przyszłości stałą łączność oraz pełną kontrolę nad funkcjami i subskrypcjami za pośrednictwem aplikacji Mitsubishi Motors na urządzenia mobilne
* Nowy Grandis jest wyposażony w pełen zestaw systemów ADAS, zapewniających bezpieczeństwo i wygodę dla całej rodziny, zarówno podczas codziennych dojazdów do pracy, jak i w czasie weekendowych podróży
* Opracowany dla Europy, nowy Grandis będzie dostępny z układem napędowym typu mild hybrid (MHEV) i full hybrid (HEV), charakteryzującymi się zarówno wysokimi osiągami, jak i oszczędnością paliwa.
* Nowy Grandis jest objęty europejską, rozszerzoną warunkowo, ośmoletnią ochroną fabryczną producenta, co potwierdza determinację Mitsubishi Motors w tworzeniu najlepszych pojazdów i zapewnianiu klientom poczucia bezpieczeństwa
* Polski oddział firmy Astara, będącej oficjalnym importerem marki Mitsubishi Motors, zaprezentuje nowy model na początku 2026 roku.


Amstelveen, 1 lipca 2025 r. – Mitsubishi Motors kontynuuje poszerzanie europejskiej oferty, wprowadzając nowego kompaktowego SUV-a Grandis. Opracowany z myślą o Europie i konkurowaniu w najważniejszym segmencie rynku, prezentuje charakterystyczne dla marki Mitsubishi DNA, dysponuje pełną gamą zaawansowanych zelektryfikowanych układów napędowych, najnowszymi systemami bezpieczeństwa ADAS oraz usługami opartymi na łączności, w tym wbudowanym środowiskiem Google.

Nowy kompaktowy SUV Mitsubishi Grandis, łączący najnowszą technikę i stylowy wygląd, ma być najlepszym wyborem dla młodych rodzin, które potrzebują przestrzeni i wszechstronności, ekonomicznej eksploatacji i wysokich osiągów. Miękki hybrydowy (MHEV) układ napędowy i pełna hybryda (HEV) zapewniają osiągi i efektywność, obniżając zarówno emisję spalin, jak i koszty przejazdów.

Nazwa Grandis – nawiązująca do rodzinnego minivana firmy Mitsubishi Motors z początku XXI wieku – wywodzi się od łacińskiego słowa oznaczającego „wielki” lub „imponujący” i została wybrana, aby podkreślić dużą przestrzeń wnętrza i mocną, zdecydowaną stylistykę z odświeżoną wersją charakterystycznej dla Mitsubishi Motors przedniej części nadwozia „Dynamic Shield” i wymodelowanej zgodnie z ideą „Hexaguard Horizon” tylnej części samochodu.

C-SUV-y stanowią największy segment rynku w Europie, a nowy Grandis obok Eclipse Cross (BEV) znacząco wzmocni naszą pozycję w tym segmencie, wypełniając szeroki zakres cenowy, oferując pełną gamę zaawansowanych, zelektryfikowanych układów napędowych, najnowsze systemy ADAS i łączność wraz z pokładowym środowiskiem Google.” – powiedział Frank Krol, prezes i dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe. „Grandis jest wręcz idealnym rozwiązaniem dla młodych rodzin: łączy w sobie przestrzeń, wszechstronność i najnowszą technikę w przystępnej cenie, uzupełniając to naszą nową, rozszerzoną 8-letnią ochroną.”

Nowy Grandis, zaprojektowany zgodnie z koncepcją „Dynamic Versatility”, emanuje odwagą i pewnością siebie. Przednia część, uformowana jako Dynamic Shield, odpowiada za rozpoznawalny, stylowy wygląd, rozciągając się na boki, które dzięki temu zyskały atletyczny, sportowy i dynamiczny profil. W tylnej części nadwozia poczucie siły modelu wzmacnia motyw Sculptural Hexagon, a intrygujące, poziomo skonfigurowane światła wzmacniają to wrażenie.

Wnętrze nowego Grandisa cechuje praktyczność i funkcjonalność. Skomunikowany kokpit, dbałość o szczegóły wzmacniające poczucie wysokiej jakości samochodu i przemyślane wykorzystanie materiałów i kolorów, pomaga stworzyć pasażerom przestronną strefę ciszy, dodatkowo wzmocnioną przez zaawansowany szklany dach z powłoką elektrochromową.

W świecie, w którym coraz większą wagę przywiązuje się do wpływu na środowisko naturalne, nowy Grandis oferuje układy napędowe MHEV i HEV, które dysponują wysokimi osiągami przy wyjątkowej sprawności energetycznej. Kompaktowy SUV w wariancie 1,3 MHEV może być wyposażony zarówno w manualną, jak i automatyczną przekładnię, a 1,8-litrowy układ napędowy HEV zapewnia świetne przyspieszenia, wysoki poziom odzyskiwania energii, obniżoną emisję CO2 i bardzo niskie zużycie paliwa.

Nowy Grandis jest przygotowany na każdą ewentualność dzięki kompletnemu zestawowi zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy opartych na układach sensorów najnowszej generacji. Każdy z nich został zaprojektowany, by pomagać kierowcy podczas podróży, bez zakłócania przyjemności z jazdy: od MI-PILOT, który odciąża kierowcę na długich trasach, po system automatycznego hamowania awaryjnego podczas cofania, który wykrywa potencjalne ryzyko kolizji podczas wolniejszych, trudniejszych manewrów. Systemy ADAS zapewniają bezpieczeństwo wtedy, gdy jest ono najbardziej potrzebne.

Nowy Grandis jest gotowy do działania w cyfrowym świecie, który rozwija się dzięki szybkiej i pewnej łączności. Dzięki pokładowemu środowisku Google, kompaktowy SUV oferuje najlepsze w swojej klasie funkcje, w tym mapy Google, Google Play i asystenta Google, a wszystko to obsługiwane z wygodnego wnętrza. Dzięki systemowi audio Harman Kardon Premium pasażerowie mogą korzystać w kabinie z krystalicznego brzmienia zasobów dźwiękowych – od muzyki, po podcasty. A dzięki aplikacji mobilnej Mitsubishi Motors użytkownicy mogą łatwo uzyskać dostęp do odpowiednich informacji i usług zdalnych, aby w pełni kontrolować szereg innych funkcji.

Nowy Grandis jest objęty rozszerzoną, ośmioletnią ochroną Mitsubishi, która zapewnia dodatkowe trzy lata więcej, niż znakomita pięcioletnia gwarancja fabryczna Mitsubishi, co oznacza, że klienci będą mogli korzystać z ochrony trwającej do ośmiu lat lub 160 000 km, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Rozszerzona ochrona Mitsubishi Motors jest fundamentem wartości marki, zapewniającym klientom poczucie pewności i wyróżniającym nowego Grandisa na tle konkurencji. Podkreśla jednocześnie determinację firmy w dostarczaniu pojazdów, które wyróżniają się na konkurencyjnym rynku.

Grandis to symbol tożsamości Mitsubishi, przywołany z niedawnej przeszłości, który teraz został zaprojektowany od podstaw z myślą o klientach nowej generacji i stanowi kolejny etap w dostarczaniu przez markę pojazdów spełniających zmieniające się wymagania rynku samochodowego. Nowy Grandis będzie produkowany od czwartego kwartału 2025 roku w fabryce firmy Renault w Valladolid w Hiszpanii, dołączając do odnowionej linii modeli firmy, na czele z flagowym Outlanderem PHEV.

Stylistyka
Nowy Grandis to kompaktowy SUV zaprojektowany specjalnie dla młodych rodzin, które cenią sobie przestrzeń i wszechstronność w wydajnym, kompaktowym SUV-ie. Nazwa Grandis pochodzi od łacińskiego słowa, oznaczającego „wielki” lub „imponujący” i została wybrana, aby podkreślić dużą przestrzeń wnętrza i mocną, zdecydowaną stylistykę.

Nowy Grandis jest przeznaczony dla młodych rodzin – a są to klienci, którzy na szczycie swoich wymagań stawiają bezpieczeństwo, przestrzeń i wszechstronność samochodu. Ważne było również zapewnienie wrażeń dynamizmu i nowoczesności w zaawansowanym technicznie modelu” – powiedział Ryosuke Matsuoka, dyrektor generalny Mitsubishi Motors Europe Design. „Zadaniem zespołu pracującego w Niemczech było nadanie modelowi atrybutów pewności, bezpieczeństwa i solidności poprzez mocny design przodu i tyłu, zachowując linie boczne przestronnej i dynamicznej sylwetki – wszystko to zostało wpisane w tożsamość projektową Mitsubishi Motors. W tym celu wykorzystaliśmy koncepcję projektową „Dynamic Versatility” w charakterze motywu przewodniego".

Istotą atrakcyjności wyglądu zewnętrznego kompaktowego SUV-a są jego proporcje. Przy długości 4410 mm, szerokości 2000 mm i wysokości 1580 mm udało się odzwierciedlić atletyczny charakter samochodu.

Grandis otrzymał nowe wzornictwo charakterystycznej dla Mitsubishi Motors przedniej części nadwozia Dynamic Shield i tylnej partii nadwozia Sculptural Hexagon, co pozwala natychmiast rozpoznać styl Mitsubishi. Przód nadwozia zgodny z koncepcją Dynamic Shield ma wyrazisty i stylowy charakter wzmocniony oświetleniem w technice LED, natomiast motyw Hexaguard Horizon z tyłu wyraża moc kompaktowego SUV-a, a intrygujące poziomo skonfigurowane światła LED wzmacniają to wrażenie.

Trójwymiarowo zaprojektowane powierzchnie boczne zapewniają atletyczny i sportowy profil, co w połączeniu z ofertą aluminiowych obręczy kół - 17-calowych Flex, 18-calowych wykończonych maszynowo w dwóch odcieniach lub 19-calowych, również wykończonych maszynowo w dwóch odcieniach – podkreśla dynamiczny charakter pojazdu.

Każdy element nadwozia nowego Grandisa jest wyrazisty, niezależnie od wybranego koloru z dostępnej palety lakierów metalicznych: Steel Grey, Crystal White, Royal Blue, Sunrise Red i Onyx Black. Dostępna gama wersji wykończenia nadwozia pozwala uzupełnić i zindywidualizować wygląd.

We wszystkich wersjach zastosowano błyszczący czarny i satynowy chromowany wlot powietrza ze wstawkami, a w wariancie INFORM użyto ziarnistej czerni na listwach bocznych, osłonie podsilnikowej i na zderzakach. Wariant INVITE wykorzystuje również ziarnistą czerń na wykończeniach błotników i na listwach bocznych oraz ziarniste srebrne wykończenie osłony podsilnikowej i błyszczącą czerń dla zderzaków. Warianty INTENSE i INSTYLE dodają błyszczącą czerń z satynową chromowaną wstawką w wykończeniu błotników i satynowe chromowane listwy boczne.

Wnętrze nowego Grandisa jest nowoczesne, przestronne, praktyczne i wszechstronne. Zostało opracowane pod kątem potrzeb młodych rodzin i powinno odpowiadać gustom każdego, kto ceni sobie nowoczesną technikę i styl.

W zależności od wybranego wariantu wykończenia - INFORM i INVITE, INTENSE lub INSTYLE - fotele mogą być podgrzewane, a do ich wykończenia używana jest tapicerka z tkanin premium w różnych wzorach i konfiguracjach, co umożliwia dostosowanie ich do osobistych wymagań w zakresie komfortu i stylu.

Z niewielką przesadą można powiedzieć, że we wnętrzu nowego Grandisa poczujemy się jak w niebie, dzięki pełnowymiarowemu szklanemu dachowi, w którym folia elektrochromatyczna i technologia regulacji przezroczystości powłoki przewodzącej umożliwiają pasażerom łatwą regulację przezroczystości dachu za pomocą jednego przycisku, dając swobodę dostosowania ilości światła wpadającego do wnętrza.

Wszechstronność jest kluczową cechą tylnej części nadwozia kompaktowego SUV-a. Przesuwną tylną kanapę można przemieścić do przodu o 160 mm, aby zapewnić jeszcze większą przestrzeń bagażową, albo ustawić tak, by skorzystać z większej ilości miejsca na nogi pasażerów, zależnie od potrzeb.

Po przesunięciu tylnej kanapy maksymalnie do przodu, samochód oferuje 624 litry przestrzeni bagażowej. Po złożeniu tylnej kanapy bagażnik osiąga maksymalną objętość wynoszącą 1681 litrów, czyli więcej niż potrzeba na wszystko, co może się przydać podczas dłuższej urlopowej wyprawy. Dostęp do bagażnika jest łatwy. W przypadku wyposażenia w zdalnie sterowane drzwi bagażnika, można je otworzyć na cztery sposoby: za pomocą przełącznika znajdującego się po lewej stronie kierownicy, bez użycia rąk za pomocą czujnika pod zderzakiem, naciskając przycisk elektryczny na drzwiach bagażnika (gdy samochód jest zamknięty) lub za pomocą przycisku na kluczyku.

Układ napędowy
Nowy kompaktowy SUV Grandis został opracowany dla rynku europejskiego, klientom zaproponowano więc technologię miękkiego hybrydowego układu napędowego (MHEV) lub pełnego hybrydowego układu napędowego (HEV), by objąć jak największą część rynku, łącząc sprawność i osiągi.

System MHEV upraszcza elektryfikację układu napędowego, łącząc prostotę silnika spalinowego z napędzanym paskiem wielorowkowym rozrusznikiem-alternatorem połączonym z akumulatorem litowo-jonowym o napięciu znamionowym 12 V. Takie połączenie systemów oznacza, że energia może być odzyskiwana podczas zmniejszania prędkości i hamowania, a następnie zostanie wykorzystana do wspomagania momentu obrotowego silnika spalinowego.

Sercem systemu jest 1,3-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem oraz sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub siedmiobiegowa dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów (7DCT). Silnik dostarcza 140 KM (103 kW) mocy dla obydwu przekładni.

Tym, którzy chcą pójść o krok dalej w elektryfikacji, nowy Grandis oferuje układ napędowy HEV. W pełni hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 156 KM (115 kW) łączy w sobie sześć komponentów, które pomagają zmaksymalizować sprawność i osiągi: wolnossącą, czterocylindrową jednostkę benzynową o pojemności 1,8 litra, która wytwarza 109 KM ( 80 kW) mocy, główny silnik elektryczny o mocy 49 KM (36kW), silnik pomocniczy o mocy 20 KM (15 kW), litowo-jonowy akumulator trakcyjny o pojemności 1,4 kWh, elektronikę wysokiej mocy i inteligentną, automatyczną przekładnię z kilkoma trybami pracy.

Każdy z tych komponentów działa płynnie, a wszystkie razem zintegrowano tak, by zapewnić jak najlepsze wrażenia z jazdy. W środowisku miejskim taki układ napędowy może pokonać do 80% dystansu w trybie w pełni elektrycznym, dzięki czemu krótkie podróże są niezwykle oszczędne, a jednocześnie znacznie zmniejszają zanieczyszczenie środowiska hałasem. A gdy konieczne jest używanie silnika spalinowego, system uzyskuje oszczędności paliwa sięgające 40% w jeździe miejskiej.

Inteligentne działanie to klucz do efektywności systemu HEV, który jest w stanie przełączać się między kilkoma trybami pracy, aby sprostać wymaganiom różnych stylów i warunków jazdy. Sterowany w czasie rzeczywistym przez hybrydowy system zarządzania podziałem mocy, nowy Grandis może przełączać się między:

* Jazdą całkowicie elektryczną
* Jazdą dynamiczną
* Trybem zwalniania lub hamowania (tryb B)
* Ładowaniem akumulatora za pomocą silnika spalinowego
* Trybem E-Drive

Różne tryby trakcyjne i tryby dystrybucji mocy są zoptymalizowane w oparciu o zapotrzebowanie na moc i stan układu napędowego. Przełączanie między trybami jest niezauważalne dla kierowcy, ale może on śledzić przepływ energii za pomocą widżetu umieszczonego po prawej stronie zestawu wskaźników, dostępnego za pomocą przełączników góra/dół na kierownicy.

Kierowca może ręcznie wybrać tryb E-Save, aby utrzymać poziom naładowania akumulatora trakcyjnego powyżej 40%, zapewniając wystarczającą ilość energii dla zapewnienia jazdy elektrycznej lub energii na następną podróż, zarówno w trybie w 100% elektrycznym, jak i hybrydowym.

Ogólna sprawność układu napędowego pozwala, by nawet przy wyższych prędkościach, gdy nowy Grandis opuszcza miejskie ulice, jazda z napędem elektrycznym była możliwa przy prędkości do 70 km/h. Hybrydowy układ napędowy nie zawodzi także, jeśli chodzi o osiągi, kompaktowy SUV może osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego w około 10,5 sekundy.

Oferta układów napędowych wzbogaciła się dzięki wykorzystaniu rozwiązań konstrukcyjnych podwozia nowego Grandisa. Zbudowany na platformie CMF-B Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, Grandis łączy zawieszenie Pseudo MacPherson z przodu i półsztywną oś z amortyzatorami z tyłu, co zapewnia wysoką kulturę jazdy, stabilność i komfort zarówno na miejskich ulicach, jak i na dłuższych trasach.

Nowy Grandis oferuje kierowcy możliwość dostosowania dynamiki kompaktowego SUV-a do jego potrzeb, za dobór stopnia komfortu i cech pożądanych przez kierowcę odpowiadają ustawienia systemu Multi-Sense. Korzystając z systemu multimedialnego SDA, kierowca może przełączać się między czterema różnymi trybami: całkowicie spersonalizować konfigurację wybierając PERSO lub zminimalizować wpływ na środowisko dzięki trybowi ECO, może też stworzyć idealną równowagę dzięki trybowi COMFORT, albo zwiększyć przyjemność z jazdy, zwinność i szybkość reakcji dzięki trybowi SPORT.

Cyfryzacja i systemy łączności
Nowy Grandis stawia na cyfryzację, płynnie łącząc to co dobrze znamy z elektroniki użytkowej z tym, czego potrzebuje samochód, dzięki czemu kompaktowy SUV staje się integralną, przyjazną dla użytkownika częścią codziennego życia. Pełny pakiet usług łączności, w tym wbudowane środowisko Google i aplikacja mobilna Mitsubishi Motors, zapewnia płynny dostęp do szeregu usług cyfrowych. Dzięki bezprzewodowym aktualizacjom dającym możliwość ulepszania funkcji, które zapewnią systemom samochodu sprawne działanie w przyszłości, nowy Grandis będzie podążał za zmianami i postępem.

We wnętrzu znajduje się 10,4-calowy wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy, który jest centralnym elementem sprzętowym cyfryzacji wnętrza. Ekran o proporcjach 3:4 i rozdzielczości 960 x 1280 zapewnia przejrzystość wyświetlanych informacji, a dzięki łatwemu w użyciu paskowi nawigacyjnemu u góry ekranu, ułatwia szybki dostęp do różnych informacji i funkcji.

Centralny ekran uzupełniono 7-calowym wyświetlaczem elektronicznym lub 10-calowym cyfrowym wyświetlaczem kierowcy, które prezentują najważniejsze dane w sposób jak najbardziej czytelny dla kierowcy, minimalizując rozpraszanie uwagi i pomagając utrzymać wzrok na drodze.

Dzięki wbudowanemu środowisku Google, najważniejsze aplikacje i usługi Google są łatwo dostępne. Mapy Google wspomagają nawigację dzięki informowaniu o ważnych i ciekawych miejscach (POI), częstym aktualizacjom map i informacjom o ruchu drogowym otrzymywanym czasie rzeczywistym. Jest też Google Play, sklep z ponad 100 aplikacjami, w tym grami, muzyką i strumieniowaniem wideo. W pakiecie jest też asystent Google wykorzystujący rozpoznawanie mowy w języku naturalnym do sterowania nawigacją, odtwarzania multimediów oraz do zarządzania funkcjami telefonu i pojazdu.

Użytkownik musi jedynie zalogować się na swoje konto Google, aby uzyskać precyzyjnie spersonalizowane treści. Samochód jest dodawany jako nowe urządzenie do konta użytkownika, dzięki czemu informacje historyczne i dane, takie jak ostatnie wyszukiwania i ulubione miejsca, są synchronizowane z Mapami Google i asystentem Google.

A dla tych, którzy chcą korzystać z replikacji smartfona na ekranie, zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto są dostępne bezprzewodowo, z odpowiednimi aplikacjami i dostępem do poleceń głosowych Siri i Google. Urządzenia mobilne mogą być ładowane bezprzewodowo z mocą do 15 W, można je też podłączyć do jednego z portów USB-C we wnętrzu Grandisa.

Wszystkie treści dźwiękowe dostarczane do kabiny będą brzmiały wyjątkowo czysto dzięki systemowi audio Harman Kardon Premium. Technologia Hi-Fi pozwala użytkownikom cieszyć się dowolnym rodzajem treści audio przy użyciu predefiniowanych trybów odsłuchu – Studio, Podcast, Koncert, Klub, Imersja – nadając dźwiękowi charakterystyczne brzmienie i dopasowując go do nastroju słuchacza.

Maksymalna moc wyjściowa 410 W zapewnia czysty, bogaty dźwięk, wspomagany 10-kanałową konfiguracją systemu audio. System składa się z dwóch 25-milimetrowych głośników wysokotonowych zamontowanych na desce rozdzielczej, dwóch 150-milimetrowych głośników niskotonowych z podwójnymi cewkami zamontowanych w przednich drzwiach, dwóch 140-milimetrowych głośników niskotonowych oraz dwóch 25-milimetrowych głośników wysokotonowych w tylnych drzwiach, a także subwoofera z podwójną cewką o wymiarach 150 x 224 mm sprzężonego zewnętrznie, umieszczonego w bagażniku.

Cyfryzacja nowego Grandisa nie polega wyłącznie na przenoszeniu urządzeń do pojazdu, jako że sam pojazd korzysta w pełni z systemu łączności i oferuje pakiety subskrypcji uatrakcyjniające wrażenia z jazdy. Zadaniem Pakietu Connected Driving jest również kontekstowe zestawienie informacji na mapach w oparciu o dane uzyskiwane w czasie rzeczywistym, które uwzględniają kontekst drogowy i ograniczenia prędkości, co poprawia działania systemu MI-PILOT.

Pakiet ten podwyższa również jakość działania systemu Eco Predictive Assistant, aby zapewnić kierowcy ostrzeżenia, kiedy należy zwolnić w zależności od kontekstu drogowego i ograniczeń prędkości, z kolei Predictive Hybrid Assistant optymalizuje zużycie paliwa i energii, gdy pojazd stoi w korku lub porusza się w obszarach miejskich.

Klienci mogą aktywować funkcje łączności już u dealera za pomocą centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego. Gdy to nastąpi, rozpoczną działanie związane z tym umowy i subskrypcje. Po sparowaniu pojazdu z kontem Mitsubishi Motors subskrypcje będą widoczne w aplikacji Mitsubishi Motors.

Cyfrowe możliwości Grandisa będą z czasem ewoluować dzięki bezprzewodowym aktualizacjom wysyłanym bezpośrednio do pojazdu. Do oprogramowania firmowego wprowadzane będą poprawki i ulepszenia, które zwykle wymagałyby wizyty u dealera. Mogą teraz być wykonane przez kierowcę, który musi jedynie zaakceptować aktualizację na ekranie systemu informacyjno-rozrywkowego i postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Będzie się to odbywało bez żadnych kosztów dla klienta i przy znacznie mniejszym wysiłku, niż udanie się do dealera w celu zainstalowania aktualizacji. Pozwoli to na skuteczną aktualizację oprogramowania kompaktowego SUV-a i wprowadzanie nowych funkcji w miarę ich udostępniania przez producenta.

Bezpieczeństwo, komfort i udogodnienia
Nowy Grandis został zbudowany z troską o bezpieczeństwo, od szczegółów służących ochronie biernej, po kompleksowy zestaw zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę, zapewniających pełne poczucie bezpieczeństwa użytkownikom samochodu.

Punktem wyjścia dla możliwości kompaktowego SUV-a jest jego wzmocniona struktura, w której wykorzystano kilka gatunków stali o wysokiej wytrzymałości. Ochronę pasażerów powierzono także bardzo sprawnej poduszce powietrznej kierowcy z aktywną wentylacją, jednostopniowej poduszce pasażera, bocznym poduszkom powietrznym chroniącym klatkę piersiową i długim kurtynowym poduszkom powietrznym w pierwszym i drugim rzędzie siedzeń, a także napinaczom pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia z przodu i zagłówkom z funkcją zapobiegającą obrażeniom kręgosłupa szyjnego. Krótko mówiąc, nowy Grandis otrzymał wszystkie niezbędne elementy zapewniające imponujący poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów.

Szczególnie wrażliwi użytkownicy dróg, tacy jak piesi, są również chronieni: maska, przedni zderzak i reflektory kompaktowego SUV-a są tak zbudowane, by zredukować siły uderzenia w razie wypadku. Jednocześnie nowy Grandis minimalizuje możliwość wystąpienia takiej sytuacji dzięki całemu szeregowi zintegrowanych systemów bezpieczeństwa czynnego ADAS monitorujących otoczenie pojazdu.

Nowy Grandis może być wyposażony nawet w 20 systemów, które stale obserwują otoczenie kompaktowego SUV-a w oparciu o sygnały z pełnego zestawu czujników, w tym 12 czujników ultradźwiękowych, czterech kamer i radaru przedniego, aby zapewnić widok 360° i wykrywanie, co dzieje się wokół samochodu.

Aby zmniejszyć obciążenie kierowcy i zminimalizować ryzyko wynikające z jego narastającego zmęczenia, tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop & Go utrzymuje stałą odległość od poprzedzającego pojazdu, regulując prędkość jazdy Grandisa. W połączeniu z asystentem centrowania na pasie ruchu (LCA) kierowca może korzystać z systemu MI-PILOT (Mitsubishi Intelligent - PILOT), który aktywnie pomaga dostosować prędkość do sytuacji drogowej i utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, a także w razie potrzeby jest w stanie całkowicie zatrzymać samochód.

Czerpiąc informacje z kamer i radaru, kontrolując wspomaganie kierownicy i hamowanie, centralny moduł sterujący systemu MI-PILOT pozwala odciążyć kierowcę podczas długodystansowej jazdy po autostradach i w czasie jazdy w korkach drogowych, zapewniając kierowcy jak najwięcej komfortu i relaksu. System oferuje trzy ustawienia użytkownika - ręczne, automatyczne z uwzględnieniem kontekstu drogowego i automatyczne z utrzymywaniem prędkości zgodnej z ograniczeniami - dzięki czemu kierowca może wybrać poziom kontroli nad prędkością pojazdu, jaki sam będzie sprawował. Kierowca może szybko i łatwo odzyskać pełną kontrolę w dowolnym momencie.

Dodając do tego systemy takie jak automatyczne światła drogowe, asystent utrzymania pasa ruchu, inteligentny asystent prędkości, monitorowanie uwagi kierowcy, dochodzimy do oczywistego wniosku, że nowy Grandis jest dobrze przygotowany nawet na najdłuższe podróże.

Gdy prędkość jest mniejsza, nowy Grandis oferuje ułatwienia, które czynią życie kierowcy prostszym i bezpieczniejszym. System monitorowania sytuacji wokół pojazdu działa przy prędkościach od 0 do 10 km/h i wykorzystuje wszystkie zainstalowane czujniki ultradźwiękowe oraz kamery, zapewniając w czasie rzeczywistym widok dookoła pojazdu, dzięki czemu nawet najtrudniejsze manewry można wykonywać precyzyjnie i bezstresowo.

System automatycznego hamowania awaryjnego przy cofaniu wykorzystuje tylne czujniki ultradźwiękowe do wykrywania przeszkód podczas cofania, więc w przypadku wykrycia przeszkód takich jak słupy, filary lub piesi, pojazd automatycznie hamuje, zapobiegając kolizji. Dodajmy do tego asystenta parkowania, system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu i asystenta bezpiecznego wysiadania pasażerów, dzięki czemu nowy Grandis pomoże unikać i łagodzić incydenty zdarzające się przy małych prędkościach jazdy.

Samochód zaopatrzono też w funkcję eCall, która pozwala w razie potrzeby wezwać pomoc po naciśnięciu odpowiedniego przycisku.

Zobowiązanie Serwisowe Mitsubishi
Podobnie jak wszystkie pojazdy Mitsubishi sprzedawane w Europie, nowy Grandis jest objęty Zobowiązaniem Serwisowym Mitsubishi, które zawiera:
* 8-letnią ochronę (5-letnią gwarancją fabryczną na 100 000 km plus dodatkowe trzy lata rozszerzonej ochrony warunkowej, łącznie do 8 lat/160 000 km)
* 12 lat gwarancji antykorozyjnej.
* 8 lat/160 000 km gwarancji na akumulator trakcyjny.
* 8-letnią pomoc drogową (pakiet Mitsubishi Assistance), podlegającą w trzech końcowych latach podobnym warunkom jak przedłużona gwarancja – odnawiana co roku w czasie lat obowiązywania przedłużenia.
* Bezpłatną kontrolę stanu pojazdu.

O Mitsubishi Motors:
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagę na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, marka wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające standardy nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, firma Mitsubishi Motors wprowadziła w 2017 roku nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive Your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania z chęcią odkrywania i rozwoju oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors intensywnie inwestuje w innowacyjne technologie, atrakcyjny design i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru.

O firmie Astara: the Open Mobility Company
Jesteśmy jednym z wiodących globalnych przedsiębiorstw w dziedzinie mobilności (Open Mobility Company), mamy spersonalizowane podejście i jesteśmy zaangażowani w zrównoważony rozwój. Astara, której obroty przekroczyły w 2022 roku 5 miliardów euro, oferuje rozwiązania w zakresie mobilności osobistej, z opcjami dostosowanymi do różnych potrzeb każdej osoby i do dojrzałości danego rynku. Rozwiązania te obejmują: posiadanie, subskrypcje i współdzielenie samochodów. To ekosystem mobilności poparty analizą danych i obsługiwany przy pomocy platformy firmy Astara. A to wszystko dzięki zróżnicowanemu zespołowi pracowników ponad 40 narodowości, w 19 krajach i na 3 kontynentach: w Europie, Ameryce Łacińskiej i Azji Południowo-Wschodniej. Więcej informacji na temat firmy Astara można znaleźć na stronie: www.astara.com.

 

kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
PR/Communications Manager&Storyteller, ASTARA Poland Sp. z o.o.
Kinga Ossowska

kinga.ossowska@astara.com

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
PR/Communications Manager&Storyteller, ASTARA Poland Sp. z o.o.
Kinga Ossowska

kinga.ossowska@astara.com

informacje o firmie