ekonomia/biznes/finanse energetyka

E.ON Polska z tytułem Gwiazdy Jakości Obsługi

23.06.2025 | E.ON Polska

Już po raz kolejny konsumenci docenili najwyższe standardy obsługi klienta w E.ON Polska. W XVIII edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi spółka otrzymała prestiżowy tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi 2024 w kategorii Dostawca Energii.

Co roku Polski Program Jakości Obsługi realizuje szczegółowe badanie zadowolenia konsumentów. Jego celem jest identyfikacja najbardziej przyjaznych klientom firm w naszym kraju oraz ocena ogólnego poziomu satysfakcji Polaków z obsługi, którą otrzymują. W tegorocznej edycji firma E.ON Polska ponownie otrzymała wysokie oceny, potwierdzające najwyższe standardy w obszarze doświadczeń klienta.

– Tegoroczne wskaźniki jednoznacznie pokazują, że wraz z sytuacją rynkową stabilizują się nastroje klientów. Ich oczekiwania nie maleją – wręcz przeciwnie. Konsumenci chcą więcej: indywidualnego podejścia, sprawnej obsługi i realnego zaangażowania ze strony firm. Zdobywając tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi kolejny rok z rzędu, sięgamy po najlepsze wzorce, ale też inspirujemy innych. Nasza konsekwencja, innowacyjność i skupienie na kliencie to klucz do sukcesu – mówi Ewa Midak, prezes zarządu E.ON Polska Operations. – Ten sukces jest możliwy dzięki niezwykłemu zaangażowaniu i codziennej pracy naszych pracowników i tych zespołów, które z profesjonalizmem oraz empatią budują pozytywne doświadczenia klientów. To dzięki ich wiedzy, otwartości na potrzeby drugiego człowieka i gotowości do działania nawet w trudnych sytuacjach, nasza firma cieszy się tak wysokim zaufaniem wśród klientów – dodaje.

W badaniu przeprowadzonym przez Polski Program Jakości Obsługi w 2024 roku, spółka E.ON Polska otrzymała od swoich klientów oceny, które przełożyły się na wynik na poziomie 79,6%. To rezultat wyraźnie powyżej średniej dla całej branży dostawców energii i gazu, która wyniosła 74,1%, a także powyżej ogólnopolskiego wskaźnika jakości obsługi, wynoszącego 78,4%. Wynik E.ON przewyższył zatem średnią branżową o 5,5 p. proc oraz średnią krajową o 1,2 p. proc.

– Fakt, że nasz wynik aż o 5,5 punktu procentowego przewyższa średnią ocenę w branży, to dowód na to, że nasze starania są dostrzegane i doceniane. Ta nagroda to zasługa naszych klientów. To oni ją nam przyznali, dzieląc się swoimi opiniami i zaufaniem – podkreśla Małgorzata Wojtala, szefowa Back Office w E.ON Polska.

Tytuł Gwiazdy Jakości Obsługi przyznawany jest na podstawie badania satysfakcji klientów, przeprowadzonego za pośrednictwem portalu www.jakoscobslugi.pl. Przez cały rok konsumenci oceniają przeszło 40 000 firm z 200 branż. Przyznają oceny w 10-stopniowej skali oraz opisują własne doświadczenia związane z jakością obsługi. Punkty przyznawane są w 5 podstawowych obszarach: wygląd miejsca obsługi, oferta, cena i asortyment, wiedza i kompetencje, zachowanie personelu oraz czas i organizacja obsługi. Tytuł otrzymują firmy, które w opiniach konsumentów wykazały najwyższą dbałość o klienta oraz – według badania CAWI – wyróżniają się na tle innych przedsiębiorstw w swojej branży.

informacje o firmie

O E.ON

Grupa E.ON działa na 15 europejskich rynkach. Obsługuje ponad 50 mln klientów i zatrudnia ponad 78 tysięcy osób – w tym 3500 w Polsce. Wdraża najnowocześniejsze rozwiązania i patenty technologiczne w celu maksymalizacji wydajności sieci energetycznych, zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa dostaw energii. E.ON Polska dostarcza energię elektryczną do ponad miliona odbiorców na terenie Warszawy i okolic.

 

załączniki

informacje o firmie

O E.ON

Grupa E.ON działa na 15 europejskich rynkach. Obsługuje ponad 50 mln klientów i zatrudnia ponad 78 tysięcy osób – w tym 3500 w Polsce. Wdraża najnowocześniejsze rozwiązania i patenty technologiczne w celu maksymalizacji wydajności sieci energetycznych, zapewnienia stabilności i bezpieczeństwa dostaw energii. E.ON Polska dostarcza energię elektryczną do ponad miliona odbiorców na terenie Warszawy i okolic.