technologie ekonomia/biznes/finanse
Klient w centrum uwagi
W Enerdze Obrocie najważniejszy jest klient – jego potrzeby, oczekiwania i doświadczenia. Dlatego w 2025 roku w spółce został powołany Wydział Klientocentryczności – zespół, którego głównym celem jest dbanie o pozytywne doświadczenia klienta.
Cyfryzacja
Ostatni rok to przede wszystkim rozwój aplikacji ENERGA24 i jej integracja z aplikacją ORLEN VITAY, w której od niedawna mogą się zalogować klienci Energi Obrotu. ENERGA24 pozwala między innymi: na sprawdzenie salda płatności, zapłacenie za faktury, włączenie powiadomień, a także wyrażenie lub odwołanie zgód marketingowych. Z serwisu ENERGA24 w aplikacji ORLEN VITAY korzysta już niemal ćwierć miliona użytkowników.
Strona energa.pl jest regularnie badana pod kątem użyteczności. Rekomendacje z badań i opinie klientów pomagają zmieniać stronę na jeszcze bardziej przystępną i przyjazną klientom spółki.
Nowoczesna obsługa klienta
Energa Obrót udostępnia swoim klientom możliwość szybkiego załatwienia sprawy w 65 salonach sprzedaży. W największych salonach można umówić się na wizytę online – klient, który umówi się na konkretną godzinę, jest obsługiwany poza kolejką.
Klienci Energi Obrotu mogą korzystać także z innych nowoczesnych rozwiązań, takich jak czat czy formularze online. Już ponad 40 proc. klientów chcących skontaktować się ze spółką pisemnie, robi to właśnie poprzez okienko czatu. Spółka nieustannie rozwija i udoskonala cyfrowe kanały kontaktu.
Warto dodać, że idea klientocentryczności realizowana jest w ramach czterech inicjatyw:
- Podnoszenie kultury klientocentryczności w organizacji
Inicjatywa ma na celu doskonalenie idei klientocentryczności wśród pracowników. W dalszej perspektywie Energa Obrót chce wzmocnić filozofię Total Experience, czyli uwzględnić doświadczenia klientów oraz pracowników i wzbudzić zaangażowanie i współpracę całej organizacji. Na realizację tej inicjatywy składają się działania komunikacyjne oraz szkoleniowe.
- Faktura zrozumiała dla klienta
Spółka słucha głosu swoich klientów, stąd inicjatywa „Klient rozumie swoją fakturę”. Pracownicy analizują kontakty klientów dotyczące wyjaśnienia faktury i dostosowują materiały edukacyjno-informacyjne do potrzeb klienta. Energa planuje przeprowadzić badania jakościowe dotyczące faktury, aby jeszcze bardziej udoskonalić jej wygląd i zakres prezentowanych informacji. Pracownikom zależy, aby faktury, które otrzymują klienci były możliwie najbardziej intuicyjne i zrozumiałe.
- Stały monitoring zgłoszeń
Energa Obrót na bieżąco analizuje wszystkie zgłoszenia i reklamacje, które wpływają od klientów. Dzięki systematycznemu gromadzeniu danych identyfikuje powtarzające się sytuacje oraz wychwytuje nowe trendy. Dzięki temu spółka może szybko wyciągać wnioski i wdrażać precyzyjne działania korygujące, które eliminują je u podstaw. W efekcie nie tylko skraca się czas reakcji na zgłoszenie, ale przede wszystkim podnosi się jakość świadczonych usług.
- Badanie satysfakcji i potrzeb klientów biznesowych
Inicjatywa obejmuje wszystkie segmenty rynku: duże, średnie i małe przedsiębiorstwa, a także instytucje publiczne. Energa Obrót chce poznawać opinie klientów biznesowych na temat jakości procesów sprzedaży i obsługi oraz identyfikować kluczowe obszary, które będzie doskonalić.
Naprzeciw potrzebom
W ciągu kilku ostatnich lat Energa Obrót budowała wśród pracowników kulturę lean management. To podejście, które postawiło solidne fundamenty procesowe oraz poprawiło efektywność operacyjną. Zgodnie z ideą lean wszystkim tym działaniom towarzyszyła myśl o kliencie – dostarczeniu mu najwyższej wartości produktów i usług. Trwałe zakorzenienie tych zasad w organizacji oraz dalszy rozwój i doskonalenie procesów wymagają osiągnięcia nowego, najwyższego poziomu doskonałości operacyjnej.
Doskonalenie podejścia klientocentrycznego koncentruje się nie tylko na wewnętrznej efektywności, ale również na maksymalizacji wartości dostarczanej klientowi. Jest to kluczowe w spółce, której działalność opiera się na relacji z klientami. Takie podejście pomaga jeszcze skuteczniej zadbać o klientów i ich potrzeby oraz zaoferować im najwyższą jakość usług. Umożliwia to także głębsze zrozumienie ich potrzeb oraz lepsze dostosowanie produktów i procesów do ich oczekiwań. To podejście jest standardem w tych organizacjach, które stawiają klienta w centrum swojej działalności, by budować z nimi długotrwałe i satysfakcjonujące relacje biznesowe oparte na zaufaniu, a także jasnej i otwartej komunikacji.
***
Aktualne informacje o usługach i ofertach Energi Obrotu klienci znajdą na Facebooku i LinkedIn oraz w serii „Zasileni wiedzą” dostępnej na Youtube.
***
kontakt dla mediów
Katarzyna Dziadul
biuroprasowe@energa.pl
tel: +48 58 778 83 29
informacje o firmie
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszych mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, a także X.
Grupa Energa to jedna z czterech największych grup energetycznych działających w Polsce. Jest czynnie zaangażowana w transformację polskiego sektora energetycznego, rozwijając potencjał źródeł odnawialnych i modernizując swoją sieć dystrybucyjną. Realizuje też inwestycje w bilansujące aktywa niskoemisyjne, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii i stabilnej pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.
Grupa Energa jest liderem jeśli chodzi o udział OZE w łącznej mocy zainstalowanej wszystkich aktywów wytwórczych – na koniec 2024 roku było to 53 proc., na co składały się instalacje fotowoltaiczne o mocy 350 MW, elektrownie wiatrowe o łącznej mocy 256 MW, elektrownie wodne o łącznej mocy 202 MW, a także źródła biomasowe o łącznej mocy ok. 82 MW. W 2024 roku źródła odnawialne Grupy wyprodukowały łącznie 1,5 TWh energii elektrycznej, co stanowiło 55 proc. całej produkcji brutto ze wszystkich źródeł wytwórczych Grupy w tym okresie.
Sieć dystrybucyjna Grupy Energa liczy 200 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. ¼ kraju, zasilając ok. 3,4 mln klientów. Aż 1/3 wszystkich OZE działających w Polsce podłączona jest do linii dystrybucyjnych Energi Operatora – to aktywa o łącznej mocy ok. 9,6 GW. W obszarze dystrybucji Grupa jest też liderem pod względem montażu liczników zdalnego odczytu – na koniec 2024 roku 87 proc. wszystkich odbiorców energii elektrycznej posiadało tego typu urządzenia.
Energa jest częścią Grupy Kapitałowej ORLEN, największej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzącej działalność na 9 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji, Węgrzech oraz w Kanadzie, Norwegii, Pakistanie i Austrii.
kontakt dla mediów
Katarzyna Dziadul
biuroprasowe@energa.pl
tel: +48 58 778 83 29
informacje o firmie
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszych mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, a także X.
Grupa Energa to jedna z czterech największych grup energetycznych działających w Polsce. Jest czynnie zaangażowana w transformację polskiego sektora energetycznego, rozwijając potencjał źródeł odnawialnych i modernizując swoją sieć dystrybucyjną. Realizuje też inwestycje w bilansujące aktywa niskoemisyjne, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii i stabilnej pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.
Grupa Energa jest liderem jeśli chodzi o udział OZE w łącznej mocy zainstalowanej wszystkich aktywów wytwórczych – na koniec 2024 roku było to 53 proc., na co składały się instalacje fotowoltaiczne o mocy 350 MW, elektrownie wiatrowe o łącznej mocy 256 MW, elektrownie wodne o łącznej mocy 202 MW, a także źródła biomasowe o łącznej mocy ok. 82 MW. W 2024 roku źródła odnawialne Grupy wyprodukowały łącznie 1,5 TWh energii elektrycznej, co stanowiło 55 proc. całej produkcji brutto ze wszystkich źródeł wytwórczych Grupy w tym okresie.
Sieć dystrybucyjna Grupy Energa liczy 200 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. ¼ kraju, zasilając ok. 3,4 mln klientów. Aż 1/3 wszystkich OZE działających w Polsce podłączona jest do linii dystrybucyjnych Energi Operatora – to aktywa o łącznej mocy ok. 9,6 GW. W obszarze dystrybucji Grupa jest też liderem pod względem montażu liczników zdalnego odczytu – na koniec 2024 roku 87 proc. wszystkich odbiorców energii elektrycznej posiadało tego typu urządzenia.
Energa jest częścią Grupy Kapitałowej ORLEN, największej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzącej działalność na 9 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji, Węgrzech oraz w Kanadzie, Norwegii, Pakistanie i Austrii.