Poczta Polska i Temu: partnerstwo strategiczne w celu wzmocnienia logistyki e-commerce w Polsce
Poczta Polska zacieśnia współpracę z Temu, najpopularniejszą w Polsce globalną platformą handlu elektronicznego typu „direct-from-factory”. W lutym portal odwiedziło blisko 18 mln Polaków*. Bliższa współpraca umożliwi płynną integrację logistyczną, a w konsekwencji zapewni szybsze dostawy klientom w całej Polsce, realizowane za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Współpraca ma na celu poprawę jakości usług, zwiększenie niezawodności procesu logistycznego i zapewnienie zasięgu dostaw w całym kraju, a w konsekwencji podniesienie zadowolenia klientów z usług obydwu firm. Pocztę Polską wyróżniają najwyższe standardy realizacji usługi dostawy przesyłek, m.in.: telefoniczne potwierdzenia przed doręczeniem przesyłek, bezpośrednie przekazania i śledzenie w czasie rzeczywistym.
Dzięki najnowocześniejszym węzłom logistycznym w Ciemnem pod Warszawą, Lisim Ogonie koło Bydgoszczy i Wrocławiu, krajowy operator gwarantuje szybkie i precyzyjne sortowanie, przetwarzanie i dostarczanie przesyłek do ponad 22 tys. punktów odbioru (w tym do najpopularniejszych sieci sklepów, tj. Żabka, Arhelan, Lewiatan, Delikatesy Centrum, ABC, Groszek Euro Sklep i Duży Ben). Logistyka Poczty Polskiej spełnia rygorystyczne kryteria wydajności, w tym przetwarzanie zamówień jeszcze tego samego dnia i zapewnienie pełnej obsługi procesów w szczytowych sezonach.
- Poczta Polska jest naturalnym partnerem dla firm z rynku e-commerce. Współpraca z tak dużym, globalnym graczem, jak TEMU, dodatkowo umacnia naszą silną pozycję. Polacy bardzo chętnie korzystają z platform zakupowych, więc zadaniem Poczty Polskiej jest usprawnienie procesu, skracanie czasu dostaw i zapewnienie konkurencyjnych cen – mówi Piotr Szajczyk, wiceprezes Poczty Polskiej.
Zeszłej zimy Temu uruchomiło model Local-to-Local w Polsce, aby zachęcać polskie lokalne firmy do sprzedaży na platformie. Firma dąży do tego, by 80% europejskiej sprzedaży było zaopatrywane i wysyłane z lokalnych magazynów.
- Niezawodna i wydajna logistyka jest kluczem do zapewnienia pozytywnych doświadczeń zakupowych - powiedział rzecznik Temu. - Współpracując z Pocztą Polską, wzmacniamy nasze możliwości realizacji zamówień w Polsce, zapewniając sprawniejszy proces dostawy dla naszych klientów.
Od globalnego debiutu we wrześniu 2022 r. Temu rozszerzyło swoją działalność na ponad 90 rynków na całym świecie, oferując szeroki wybór towarów w konkurencyjnych cenach. W 2024 r. Temu zostało uznane za najlepszą aplikację polecaną przez Apple i zdobyło polską nagrodę Blix za najlepszą promocję.
O Poczcie Polskiej:
Poczta Polska to jedna z najstarszych firm nie tylko w naszym kraju, ale i całej Europie. Spółka dostarcza listy, przesyłki, paczki, emerytury czy przekazy pieniężne do mieszkańców w każdym zakątku kraju. Jest narodowym operatorem pocztowym oraz jednym z polskich liderów usług komunikacyjnych, paczkowo-kurierskich i logistycznych. Z usług Poczty korzysta ponad 90% Polaków. Pracownicy Poczty, zwłaszcza listonosze, pełnią ważną rolę w społecznościach lokalnych. Sieć ponad 7,5 tysiąca placówek i ogromne zaufanie społeczne do Pocztowców to ogromny kapitał, w oparciu o który Spółka chce budować przyszłość. Obecnie Poczta Polska przechodzi proces transformacji. Jej celem jest stworzenie firmy łączącej tradycyjne usługi pocztowe, takie jak przesyłanie listów i paczek czy usługi kurierskie, a jednocześnie wdrażającej innowacyjne rozwiązania, takie jak np. e-Doręczenia.
O Temu:
Temu to globalna platforma e-commerce łącząca konsumentów z milionami producentów, marek i partnerów biznesowych. Działając na ponad 90 rynkach na całym świecie, Temu angażuje się w dostarczanie niedrogich, wysokiej jakości produktów, które umożliwiają klientom lepsze życie.
* Dane za www.wirtualnemedia.pl
kontakt dla mediów
Poczta Polska S.A.
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Poczta Polska S.A.
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28