handel środowisko naturalne/ekologia
Razem dla klimatu: Auchan kontynuuje program Partnerzy w dekarbonizacji 2030
Rusza cykl webinarów dla branży transportowej. Firma Auchan Polska realizuje kolejny etap programu „Partnerzy w dekarbonizacji 2030”, którego celem jest zaangażowanie dostawców w działania na rzecz wspólnej dekarbonizacji łańcucha wartości, tworzenie niskoemisyjnej oferty produktowej oraz budowanie odpowiedzialnych relacji z partnerami. Inicjatywa zapewnia dostęp do wiedzy eksperckiej oraz narzędzi, które umożliwiają skuteczne ograniczanie śladu węglowego. W ramach trzeciej transzy programu, w maju br. zainaugurowano cykl webinarów dla firm transportowych.
Po zdobyciu prestiżowych 3 gwiazdek Lean & Green, Auchan podejmuje kolejne kroki w kierunku redukcji emisji CO₂ w transporcie i logistyce. Organizowane przez nas wydarzenie skierowane jest do naszych partnerów biznesowych z sektora TSL, ponieważ transport stanowi kluczowy obszar w procesie dekarbonizacji – z jednej strony umożliwia efektywną dystrybucję towarów, z drugiej zaś oferuje znaczny potencjał do wdrażania innowacyjnych rozwiązań proekologicznych. W odpowiedzi na te wyzwania przygotowaliśmy serię spotkań online, podczas których zaproszeni eksperci i partnerzy dzielą się doświadczeniami, prezentują dobre praktyki rynkowe oraz narzędzia wspomagające optymalizację procesów logistycznych i redukcję emisji. Wierzymy, że poprzez współpracę z naszymi partnerami jesteśmy w stanie realizować ambitne cele środowiskowe i biznesowe. Dlatego tak ważne jest dzielenie się wiedzą oraz wspólne wypracowywanie rozwiązań służących zrównoważonemu rozwojowi – podkreśla Magdalena Bobko, dyrektor CSR Auchan Polska.
Cykl webinarów zainaugurowano 14 maja br. W trakcie pierwszego spotkania ekspert Grupy UNIMOT przedstawił znaczenie paliw alternatywnych jako elementu wspierającego rozwój flot przyjaznych środowisku. Uczestnicy mieli także sposobność poznania dobrych praktyk w zakresie zrównoważonego transportu oraz działań edukacyjnych i społecznych realizowanych przez Carlsberg Polska na rzecz odpowiedzialnej logistyki.
Kolejny webinar odbył się 21 maja. Eksperci ECR Polska przybliżyli zmiany legislacyjne związane z dekarbonizacją transportu oraz omówili zalety wynikające z obliczania i monitorowania emisji CO₂. Zaprezentowali również narzędzia wspierające przewoźników w realizacji tych celów. Z kolei firma Euro-Pegaz skupiła się na praktycznym wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju z punktu widzenia przedsiębiorstwa transportowego.
Trzecie spotkanie zaplanowano na 28 maja. Reprezentanci PepsiCo opowiedzą o współpracy z Auchan oraz pokażą, jak w praktyce sprawdzają się pojazdy niskoemisyjne i jak efektywnie zarządzać ich flotą. Natomiast EcoVadis wyjaśni, dlaczego ich ocena może być ważnym i przemyślanym krokiem w kierunku bardziej odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.
Program „Partnerzy w dekarbonizacji 2030” realizowany jest przez Auchan Polska od 2023 r. i podzielona został na 3 etapy, w perspektywie roku 2030 i osiągnięcia przyjętego przez Auchan celu w zakresie dekarbonizacji.
W pierwszym etapie programu, wyselekcjonowano priorytetowe kategorie produktowe o najwyższym wpływie na emisję CO2, odpowiadające za blisko 40% śladu węglowego. Do ponad 200 dostawców sieci wysłana została ankieta klimatyczna. W kolejnym roku projektu został rozszerzony do 15 kategorii produktów i ponad 300 dostawców. Do końca roku 2026 do programu zaproszeni zostaną wszyscy dostawcy Auchan w Polsce.
W latach 2027-2030 kluczowe będzie upewnienie się, że wszyscy dostawcy sukcesywnie rozwijają ofertę niskoemisyjną. Osiągnięcia w zakresie dekarbonizacji mierzone będą corocznie przez cały okres trwania projektu z wykorzystaniem specjalnego narzędzia do śledzenia emisji CO2. ostępów, podkreślenie osiąganych sukcesów i dzielenie się najlepszymi praktykami.
Ważnym założeniem projektu „Partnerzy w dekarbonizacji 2030” jest stałe zaangażowanie uczestników programu i aktywna, bieżąca współpraca, dzielenie się pomysłami, bieżącymi celami i planami klimatycznymi, a także odpowiednimi wskaźnikami emisji produktów.
kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
h.bernatowicz@auchan.pl
informacje o firmie
* Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, hipermarketami Atac hiper discount, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl
kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
h.bernatowicz@auchan.pl
informacje o firmie
* Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, hipermarketami Atac hiper discount, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl