handel środowisko naturalne/ekologia towary konsumpcyjne

Ponad 50% opakowań ekspresowej dostawy SHEIN wykonano z recyklingowego plastiku, certyfikowanego przez GRS

23.05.2025 | SHEIN

Ponad 50% opakowań ekspresowej dostawy SHEIN wykonano z recyklingowego plastiku, certyfikowanego przez GRS

obrazek

SHEIN, globalny sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi, kontynuuje działania na rzecz zwiększenia udziału recyklingowego plastiku w swoich opakowaniach. W 2024 roku ponad połowa toreb wykorzystywanych do ekspresowej wysyłki zamówień była wykonana z co najmniej 50% z polietylenu (PE) pochodzącego z recyklingu i certyfikowanego zgodnie ze standardem GRS. Inicjatywa wpisuje się w cele SHEIN dotyczące ograniczenia stosowania nowo wyprodukowanego plastiku i papieru w opakowaniach.

 

W ramach działań na rzecz szerszego wykorzystania opakowań z recyklingu, SHEIN już w 2022 roku rozpoczął wdrażanie toreb dostawczych zawierających co najmniej 50% polietylenu (PE) pochodzącego z recyklingu i certyfikowanego zgodnie z Globalnym Standardem Recyklingu (GRS)[1]. Od tego czasu firma stopniowo zwiększa ich zastosowanie w przesyłkach ekspresowych na rynkach takich jak Europa, Stany Zjednoczone, Azja Południowo-Wschodnia i Bliski Wschód.

SHEIN planuje, aby wszystkie opakowania na odzież były stopniowo produkowane w 100% z polietylenu (PE) pochodzącego z recyklingu i posiadającego certyfikat GRS. Obecnie takie opakowania są już wykorzystywane w ramach inicjatywy evoluSHEIN by Design, kolekcji SHEIN X oraz kilku marek z portfolio SHEIN, m.in. MOTF, Luvette, JNSQ, Cozy Pixie, Silquee i Poéselle.

W 2024 roku SHEIN uniknął wygenerowania około 5 695 ton nowo wyprodukowanego plastiku, co przekłada się na redukcję emisji CO₂ o 16 373 tony. SHEIN planuje, aby do 2030 roku wszystkie opakowania produktów w co najmniej połowie składały się z preferowanych materiałów[2].

 

Ograniczanie zużycia plastiku poprzez „cieńsze” i „smuklejsze” opakowania foliowe

Oprócz przejścia na recyklingowy plastik, SHEIN aktywnie poszukuje także sposobów na zmniejszenie ogólnej ilości plastiku wykorzystywanego w opakowaniach – m.in. poprzez dostosowanie wymiarów worków oraz zmniejszenie grubości folii używanej do ich produkcji.

Po zmniejszeniu wagi opakowań foliowych na odzież o 1,34 grama w 2023 roku, SHEIN w ubiegłym roku wprowadził kolejną redukcję – o 0,99 grama na każdy worek – w ramach trwającej optymalizacji opakowań. Podobna inicjatywa objęła torby dostawcze SHEIN – ich waga została zmniejszona o 4,37 grama na sztukę w 2024 roku. Szacuje się, że obie te inicjatywy pozwoliły uniknąć zużycia 1 797 ton nowego plastiku oraz emisji 6 405 ton CO₂e.

 

Etykiety opakowań zgodne z lokalnymi przepisami

SHEIN dokłada starań, aby produkowane opakowania były odpowiednio oznakowane i pomagały klientom w ich prawidłowej segregacji i utylizacji, zgodnie z przepisami obowiązującymi w danym kraju. Na przykład każde opakowanie workowe posiada informację o rodzaju użytego plastiku, co wspiera segregację odpadów. SHEIN umieszcza także dodatkowe symbole recyklingu zgodne z lokalnymi wymaganiami, takie jak francuskie logo Triman, hiszpańska Zielona Kropka (Green Dot) czy włoskie oznaczenie środowiskowe.

Global Recycled Standard (GRS) to międzynarodowa norma opracowana przez Textile Exchange, która służy do potwierdzania i monitorowania pochodzenia materiałów z recyklingu na wszystkich etapach łańcucha dostaw.

Do produkcji opakowań preferowane są materiały takie jak recyklingowy polietylen oraz papier niewchodzący z obszarów pradawnych i zagrożonych lasów (więcej informacji na temat tych terenów można znaleźć w narzędziu Forest Mapper stworzonym przez organizację Canopy).



[1] Global Recycled Standard (GRS) to międzynarodowa norma opracowana przez Textile Exchange, która służy do potwierdzania i monitorowania pochodzenia materiałów z recyklingu na wszystkich etapach łańcucha dostaw.

[1] Do produkcji opakowań preferowane są materiały takie jak recyklingowy polietylen oraz papier niewchodzący z obszarów pradawnych i zagrożonych lasów (więcej informacji na temat tych terenów można znaleźć w narzędziu Forest Mapper stworzonym przez organizację Canopy).

informacje o firmie

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com

załączniki

informacje o firmie

O SHEIN:

SHEIN to globalny sprzedawca internetowy zajmujący się modą i stylem życia, którego celem jest umożliwienie wszystkim korzystania z piękna mody. Wykorzystujemy technologię produkcji na żądanie, aby połączyć dostawców z naszym sprawnym łańcuchem dostaw, zmniejszając straty magazynowe i umożliwiając nam dostarczanie różnorodnych produktów w przystępnych cenach do klientów na całym świecie. Z naszych biur na całym świecie docieramy do klientów w ponad 150 krajach. Aby dowiedzieć się więcej o firmie SHEIN, odwiedź stronę http://www.SHEIN.com