sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse nauka/edukacja/szkolenia
Nowe spojrzenie na edukację przyszłości. Santander Bank Polska współtworzy rozszerzone wydanie podręcznika o zrównoważonym rozwoju
Zaktualizowana, multimedialna wersja podręcznika akademickiego „Wprowadzenie do zrównoważonego rozwoju” jest już dostępna bezpłatnie online – w formie e-booka i audiobooka. To pierwsza tego typu publikacja w Polsce, która przedstawia temat zrównoważonego rozwoju z perspektywy humanistycznej. Od samego początku partnerem projektu jest Santander Bank Polska.
Rozszerzone wydanie podręcznika wzbogacone zostało o nowe rozdziały, które pokazują, jak podejście do zrównoważonego rozwoju przenika kolejne obszary życia i działalności człowieka. Opisano m.in. rolę inkluzywnej edukacji, odpowiedzialnych wydarzeń masowych czy projektowania opakowań z myślą nie tylko o recyklingu, ale i o wartościach społecznych. Jeden z nowych rozdziałów podręcznika został opracowany na bazie rozmów z przedstawicielami Santander Bank Polska i pokazuje, jak odpowiedzialny biznes mierzy się na co dzień z wdrażaniem zasad zrównoważonego rozwoju. Ten wkład pozwolił wzbogacić podręcznik o aktualne spojrzenie na wyzwania stojące dziś przed biznesem i połączyć teorię z praktyką.
– Wierzymy, że edukacja to podstawa odpowiedzialnych decyzji, zarówno w życiu prywatnym, jak i w biznesie. Dlatego wspieramy projekty, które nie tylko poszerzają wiedzę, ale i kształtują zrównoważone spojrzenie na świat wśród młodych ludzi. Partnerstwo przy tej publikacji idealnie wpisuje się w nasz strategiczny kierunek „Total Odpowiedzialność” – mówi Beata Kubida, menedżerka Zespołu zrównoważonego rozwoju i ESG w Santander Bank Polska.
Publikacja jest podstawą nauczania nowego przedmiotu akademickiego „Zrównoważony rozwój w ujęciu humanistycznym”, który rozwija kompetencje niezbędne do zrozumienia i kształtowania współczesnego świata. Podręcznik i nowy przedmiot jest już wprowadzony na 6 uczelniach w Polsce. Powstał z inicjatywy Fundacji HumanDoc i został opracowany przez interdyscyplinarny zespół naukowców i naukowczyń z sześciu uczelni. Redaktorzy publikacji (Adam Drosik, Dorota Heidrich oraz Magdalena Ratajczak) zadbali o to, by przedstawiać zrównoważony rozwój w sposób interdyscyplinarny, zrozumiały i angażujący.
Dodatkowo projekt, w ramach którego powstał podręcznik, został wyróżniony w TOP10 projektów edukacyjnych w Polsce za lata 2014–2022 przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Jej multimedialna forma jest dostępna bezpłatnie dla każdego, co pozwala dotrzeć z treściami akademickimi do znacznie szerszego grona odbiorców. Podręcznik w formie ebooka i audiobooka jest dostępny na stronie: https://zr.humandoc.pl.
To przykład tego, jak realna współpraca między światem nauki, organizacjami społecznymi i odpowiedzialnym biznesem może wspólnie kształtować edukację przyszłości.
kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
biuro.prasowe@santander.pl
Monika Nowakowska
monika.nowakowska@santander.pl
tel: 22 586 80 40
informacje o firmie
Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.
Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie. Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.
Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl
kontakt dla mediów
Biuro Prasowe
biuro.prasowe@santander.pl
Monika Nowakowska
monika.nowakowska@santander.pl
tel: 22 586 80 40
informacje o firmie
Grupa Santander Bank Polska S.A. jest jedną z największych grup finansowych i największym bankiem z kapitałem prywatnym w Polsce. Oferuje nowoczesne rozwiązania finansowe dla osób indywidualnych, mikro, małych i średnich przedsiębiorstw oraz polskich i międzynarodowych korporacji. Bank ma jedną z największych sieci oddziałów i placówek partnerskich, jak również świadczy usługi poprzez elektroniczne kanały dostępu, w tym bankowość mobilną. Jest jednym z liderów rynku w zakresie wykorzystania nowoczesnych technologii w usługach bankowych, konsekwentnie budując swoją markę zgodnie ze strategicznym celem osiągnięcia pozycji najlepszego banku dla klienta. Priorytetem Santander Bank Polska jest satysfakcja i lojalność klientów, dlatego Bank regularnie wprowadza do oferty innowacyjne funkcjonalności, które pomagają dbać o finanse osobiste oraz efektywnie zarządzać finansami firmowymi. Od 2011 r. Bank należy do międzynarodowej Grupy Santander. Spółki z Grupy Santander Bank Polska oferują m.in. fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia, leasing oraz faktoring.
Grupa Santander to wiodąca komercyjna Grupa bankowa, z siedzibą w Hiszpanii, założona w 1857 r., a także jeden z największych banków na świecie pod względem kapitalizacji rynkowej. Działalność Grupy Santander koncentruje się na 5 globalnych obszarach biznesowych: Bankowości Detalicznej i Komercyjnej, Digital Consumer Bank, Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej, Wealth Management i Ubezpieczeniach, a także Płatnościach (PagoNxt i Karty). Taki model operacyjny umożliwia bankowi skuteczniejsze wykorzystanie potencjału wynikającego z połączenia globalnej skali działalności z lokalnym przywództwem. Grupa Santander dąży do tego, aby stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych świadczonych klientom indywidualnym, MŚP, klientom korporacyjnym a także instytucjom finansowym i rządom. Misją banku jest pomaganie klientom w codziennych sukcesach w duchu wartości Przyjazny, Rzetelny, Dla Ciebie. Grupa Santander jest bankiem działającym w sposób odpowiedzialny i zobowiązała się m.in przeznaczyć w latach 2019–2030 kwotę 220 mld EUR na finansowanie inwestycji i rozwiązań proekologicznych. Według stanu na koniec czerwca 2024 r. Grupa Santander miał 168 mln klientów, 8300 oddziałów i 209 500 pracowników, a wartość środków zdeponowanych w banku przez klientów wynosiła 1,3 bln EUR.
Biuro Prasowe Santander Bank Polska
e-mail: biuro.prasowe@santander.pl