wydarzenia media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Golden Drum ogłasza przewodniczących oraz członków jury

18.04.2025 | Golden Drum

Golden Drum z przyjemnością ogłasza składy jury na kolejną edycję. Z dumą prezentujemy 6 przewodniczących, którzy poprowadzą jury Golden Drum, wraz z ponad 50 członkami jury reprezentującymi 27 krajów z całego świata.

Przewodniczący jury kategorii One-Channel Drum, Calvin Innes, General Manager i Creative Director w JvM NERD, to ekspert z ponad 20-letnim doświadczeniem w tworzeniu koncepcji kreatywnych, prowadzeniu zespołów oraz budowaniu opowieści marek. Jest jedną z najbardziej wyrazistych postaci w branży kreatywnej — szczególnie tam, gdzie świat marek spotyka się z pasją do gamingu, anime i wszystkiego, co nerdowskie. Jego doświadczenie obejmuje współpracę z największymi nazwami branży, od Super Mario po Fortnite. Współpracował również z globalnie rozpoznawalnymi markami takimi jak Bandai Namco, Kellogg’s, Sony, National Trust, Cadbury’s, Universal Studios oraz Nestlé.

„Wielka kreatywność nie polega na ilości narzędzi, które posiadasz. Chodzi o to, jak wykorzystujesz te, które masz do dyspozycji. Kategoria One-Channel na Golden Drum Awards to dowód na siłę zdyscyplinowanego opowiadania historii i precyzji. Chodzi o tworzenie naprawdę przyciągających wzrok, poruszających i zapadających w pamięć dzieł, które pobudzają wyobraźnię.Chodzi o to, by w pełni wykorzystać potencjał jednej platformy – by każda klatka, każde słowo i każda interakcja były dopracowane z myślą o jak najmocniejszym efekcie. Jako Przewodniczący Jury, jestem podekscytowany możliwością odkrywania prac, które redefiniują potencjał pojedynczych kanałów. Z niecierpliwością czekam na projekty, które pokażą, że jedno medium, odpowiednio wykorzystane, potrafi przebić się przez szum i zostawić po sobie trwały ślad.”

Przewodniczący jury kategorii Omni-Channel Drum, John Mescall, Global Creative Chair w by The Network, USA, to jeden z najbardziej wpływowych twórców w branży reklamy. Znalazł się na liście Creativity 50 magazynu AdWeek oraz zajął 8. miejsce w rankingu Business Insider wśród najwybitniejszych globalnych talentów kreatywnych. Dzięki jego wizjonerskiemu podejściu McCann Worldgroup zdobyła prestiżowy tytuł Network of the Year zarówno w Cannes, jak i na Effies. W jego portfolio znajdują się ikoniczne kampanie, takie jak Fearless Girl, Dumb Ways to Die i ThisAbles. Jego imponująca kariera została uhonorowana ponad 100 Cannes Lions.

„Im bardziej rzeczy stają się skomplikowane, tym większe znaczenie ma to, by je upraszczać. Musimy dać sobie przestrzeń, by spojrzeć na problem i po prostu podążyć za nim tam, gdzie nas poprowadzi. Bez zasad. Bez z góry przyjętych założeń co działa, a co nie. Każdy brief to szansa na stworzenie zupełnie nowej drogi. A ponieważ mamy dziś do dyspozycji tak wiele narzędzi, podejść i kanałów komunikacji – naprawdę możemy robić dokładnie to, co według nas ma sens. Oczywiście, o ile prowadzi to do rozwiązania problemu. Właśnie dlatego tak cieszę się z roli Przewodniczącego jury Omni-Channel w tym roku. Wiem, że wspólnie z pozostałymi jurorami zobaczymy rozwiązania, które nas zaskoczą. Takie, których być może jeszcze nigdy wcześniej nie widzieliśmy. A ponieważ miałem już przyjemność oceniać prace w konkursie Golden Drum, wiem, że czekają nas idee, które są naprawdę olśniewające w swojej odmienności. Pomysły, które rodzą się z wyjątkowych miejsc, postaw i kultur. Pomysły, które są czystym, niczym nieskrępowanym wyrazem kreatywności. Mam nadzieję, że zgłosicie to, co w Was najlepsze. Bo właśnie to sprawi, że ta podróż będzie dla naszego jury piękna, dzika i niezapomniana.”

Przewodnicząca jury kategorii Craft Drum Julia Neumann, Chief Creative Officer and Partner w Le Truc, USA, to pionierka w świecie reklamy, która aktywnie kształtuje przyszłość globalnych marek. Zanim dołączyła do Le Truc, pełniła kluczowe role w renomowanych agencjach, takich jak Johannes Leonardo, TBWA/Chiat Day, Saatchi & Saatchi, Wieden+Kennedy, BBH, MullenLowe i Y&R. Współpracowała z topowymi klientami, takimi jak Kraft Heinz, Instagram, Uber czy Volkswagen, tworząc przełomowe kampanie, m.in. Unfrosted (Kellanova Pop-Tarts), Billie Jean King Your Shoes (Adidas), FlyBabies (JetBlue) i Major Melon (MTN Dew). Jej kariera to pasmo nagradzanych projektów i kampanii, które mają realny wpływ na kulturę całej branży.

„Rzemiosło to różnica między czymś, o czym zapomnisz po pięciu sekundach, a czymś, co wchodzi pod skórę i zostaje z tobą na długo. W świecie przepełnionym treściami i skrótami myślowymi, to właśnie rzemiosło staje się ostatnim prawdziwym wyróżnikiem. Pokazuje człowieka stojącego za projektem – jego intuicję, obsesyjne podejście do detalu, wyczucie, odwagę i powściągliwość.

Dziś, kiedy AI potrafi odtwarzać schematy, wiemy jedno – nie zastąpi przeczucia. Ani gustu. Ani tego dreszczu, który czujesz, gdy coś jest po prostu idealne. Dlatego z ogromną radością przewodniczę jury kategorii Craft na tegorocznym Golden Drum. I z radością będę świętować prace, których nie da się stworzyć „na pół gwizdka”, na szablonie czy na autopilocie. Prace, które dopracowano w najdrobniejszych szczegółach. Prace, które budzą zazdrość. I takie, które przypominają nam, dlaczego w ogóle wybraliśmy tę branżę.” 

Przewodnicząca jury kategorii Creative Media Excellence Drum Jo-ann Robertson, Chief Executive Officer, Global Markets w Ketchum, ma ponad dwie dekady doświadczenia w doradztwie komunikacyjnym, które poprzedziła kariera jako doradczyni polityczna i dziennikarka telewizyjna. W trakcie swojej zawodowej drogi współpracowała z wieloma renomowanymi klientami, takimi jak Mastercard, The LEGO Foundation, P&G, Samsung, Philips, Nissan, BNFL czy Nestlé. Jej wyjątkowe przywództwo zostało docenione w 2022 roku licznymi prestiżowymi wyróżnieniami: tytułem „PR Communicator of the Year” przyznanym przez Women in Marketing, „DE&I Champion” według Management Today oraz „PR Leader of the Year 2022” nadanym przez International Communications Consultants Organisation.

„Ludzie dziś jak nigdy wcześniej pragną prawdziwego kontaktu. W świecie, w którym technologia, dane i sztuczna inteligencja coraz bardziej dominują, kreatywność wsparta nowoczesnymi narzędziami ma moc poruszać i tworzyć momenty, które zostają z nami na długo. Jako Przewodnicząca jury Creative Media Excellence jestem podekscytowana możliwością czerpania inspiracji z kreatywności, różnorodności i siły oddziaływania zgłoszonych prac. To zaszczyt móc celebrować kunszt i ludzi stojących za tymi projektami.”

Przewodniczący jury kategorii Creative Business Excellence Drum, Anthony Chelvanathan, Global Creative Partner i Chief Creative Officer w Edelman Canada, to wizjoner, który napędza innowację kreatywną i strategiczne przywództwo w globalnym zespole kreatywnym Edelman. W trakcie swojej kariery Anthony zdobył imponującą liczbę ponad 500 międzynarodowych nagród. Po dołączeniu do Edelman Canada, pomógł firmie przejść do historii, stając się pierwszą agencją PR w kraju, która zdobyła Złotego Lwa na Festiwalu w Cannes za kampanię IKEA SHT. Pomógł także zdobyć Srebrnego Lwa dla Allegra za kampanię Allegra Airways.

„Prawdziwa siła naszej pracy mierzy się przez wpływ, jaki wywiera na świecie. Rozkwita tam, gdzie ludzkie wyzwania spotykają się z odważnymi rozwiązaniami, tam, gdzie to pomysły – a nie budżety czy branże – pchają kreatywną doskonałość do przodu. Jako Przewodniczący jury Creative Business Excellence na Golden Drum 2025, to dla mnie zaszczyt dołączyć do wizjonerskich liderów, by docenić pomysły, które przekraczają granice, łączą strategię z innowacją i wyznaczają nowe standardy sukcesu. Z niecierpliwością czekam na rozmowy, które ukształtują przyszłość naszej branży.”

Przewodnicząca jury w kategorii Young Drummers Competition, Alexis Champa, Freelance Executive Creative Director, doskonaliła swoją karierę kreatywną w Nowym Jorku, współpracując z takimi agencjami jak R/GA, Mother, KBS, Havas i Virtue Worldwide, realizując kampanie dla ikonicznych marek takich jak Airbnb, Sour Patch Kids, Ritz, Trident, Samsung, Target czy Google Chrome. Obecnie Alexis mieszka w Berlinie, gdzie w ostatnich latach pełniła funkcję dyrektora kreatywnego w firmach Granny Berlin i Media.Monks, specjalizujących się w podejściu cyfrowym. Aktualnie pracuje na zasadzie freelancera w całej Europie.

„Jestem zarówno zaszczycona, jak i onieśmielona moim powołaniem na Przewodniczącą Jury w Konkursie Young Drummers. To prawdziwy zaszczyt być częścią tego wydarzenia, które pozwoli nam zgłębić niesamowitą twórczość kolejnego pokolenia talentów w naszej branży. Nie mogę się doczekać, by zobaczyć innowacyjne pomysły i artystyczne wyrażenia, które młodzi twórcy przyniosą na stół. Ich unikalne spojrzenie jest kluczowe w kształtowaniu przyszłości naszego rzemiosła, a ja wierzę, że kreatywność nie ma granic. Czekam z niecierpliwością, by ocenić ich pracę, koncentrując się na oryginalności, wpływie i projektach, które po prostu ekscytują nas na myśl o przyszłości naszej branży. Razem będziemy świętować i inspirować nową falę talentów, które pragną zostawić swój ślad. Jestem podekscytowana współpracą z moimi współ jurorami i interakcją z wszystkimi uczestnikami.”

 

CZŁONKOWIE JURY 

Do grona przewodniczących dołącza zespół wybitnych profesjonalistów, którzy ocenią najbardziej innowacyjne prace kreatywne. Z dumą przedstawiamy skład jury na rok 2025:

Członkowie jury One-Channel Drum: Robert Bohinec, Creative Director w AV Studio, Słowenia, Kaspars Eglītis, Executive Creative Director w TBWA\Latvia, Łotwa, Christian Hellinger, Managing Partner i Chief Creative Officer w Wien Nord Serviceplan, Austria, Bartosz Jeglejewski, Creative Director w McCann, Polska, Nina Modebadze, Creative Director w Redberry, Gruzja, Jörg Riommi, Founder, Chief Executive Officer i Chief Creative Officer w AIN’T, Włochy, Hanna Stenwall, Executive Creative Director w INGO Stockholm, Szwecja, Annu Terho, Creative Director w SEK/Part of Grey, Finlandia, Dorottya Tóth, Creative Director w DDB Budapest, Węgry oraz Rona Yakobi, Owner i VP Creative w RONA&IDO Advertising agency, Izrael.

 

Członkowie jury Omni-Channel Drum: Fredric Antonsson, Creative Director, Havas, Szwecja, Jessica Buch, Head of Strategy, Grey, Niemcy, Andrea Horváth, Creative Director, Café Communications, Węgry, Aleka Papadia, Executive Creative Director, McCann Worldgroup, Grecja, Karpat Polat, Founder and Creative Chairman, KARPAT, Turcja, Annukka Puttonen, Creative Director and Brand Strategist, Think Again, Finlandia, Ana-Maria Țarălungă, Creative Director, Digitas Romania / Publicis Groupe, Rumania, Kristi Veskus, Head of Work in Estonia, Estonia, Jens Petter Wærnes, Chief Creative Officer, VML Copenhagen, Daniaand Stefano Zanoni, Creative Director, LePub, Włochy.

Członkowie jury Craft Drum: Nikola Foktová, Creative Director, Publicis Groupe, Czechy, Michele Mariani, Executive Creative Director, Armando Testa Group, Włochy, Gergana Mincheva, Creative Lead, Next DC, Bułgaria, Grace O’Brien, Creative Director, AKQA Amsterdam, Holandia, Nurlan Satarov, Creative Director, Cheil Worldwide, Kazachstan, Bogdan Teodorescu, Executive Creative Director, VML, Rumania, Zeynep Tonguç, Founder and Creative Director, PEP Brand Agency, Turcjaand Anselmo Tumpić, Creative Director i Co-Founder, Studio Tumpić/Prenc, Chorwacja.

Członkowie jury Creative Media Excellence Drum: Patrícia Čertek, Head of Strategy, Zaraguza, Słowacja, Mariann Forgács, Co-Founder and Co-President, Be Social, Węgry, Gianna Katopodi, Creative Director, Ogilvy, Grecja, Stella Litou, Chief Executive Officer, Pro Plus Slovenia and RTL Chorwacja, Arthur O’Neill, Worldwide Head of Invention, Mindshare, Maria Tudor, Chief Operating Officer, Publicis Groupe, Central and Eastern Europe, Tolga Üner, Chief Executive Officer, GroupM, Turcja oraz Małgorzata Węgierek, Chief Executive Officer, Havas Media Network, Polska.

Członkowie jury Creative Business Excellence Drum: Aleš Brichta, Executive Creative Director, Triad Advertising, Czechy, Nicola Gotti, Chief Creative Officer and Partner, Bitmama Reply & Reply Ai Studios, Włochy, Jenny Elisabeth Kaiser, Independent – former CEO of Åkestam Holst NoA, Szwecja, Hloni Mohope, Chief Marketing Officer, KFC, Central and Eastern Europe, Gosia Nierodzińska, Partner Marketing Creative, Netflix, Central and Eastern Europe, André Pedroso, Chief Creative Officer, MullenLowe Delta, Ekwador, Lucia Petrášová, Chief Brand and Communications Officer, O2 Slovakia, Elena Plakhova, Chief Reputation and Marketing Officer, Nova Post Group, Ukraina, Jan Sederlöf, Executive Creative Director, N2 Creative, Finlandia and Marcin Sosiński, Chief Creative Officer Poland and CEE, Dentsu Creative.

Członkowie jury All Juries Drum: Calvin Innes, General Manager and Creative Director, JvM NERD, UK, John Mescall, Global Creative Chair, by The Network, Julia Neumann, Chief Creative Officer and Partner, Le Truc, USA, Jo-ann Robertson, Chief Executive Officer, Global Markets, Ketchum, Anthony Chelvanathan, Global Creative Partner, and Chief Creative Officer, Edelman, Kanada, Christian Hellinger, Managing Partner and Chief Creative Officer, Wien Nord Serviceplan, Austria, Jens Petter Wærnes, Chief Creative Officer, VML Copenhagen, Dania, Zeynep Tonguç, Founder and Creative Director, PEP Brand Agency, Turcja, Arthur O’Neill, Worldwide Head of Invention, Mindshare and Aleš Brichta, Executive Creative Director, Triad Advertising, Czechy.

 

 

RANKINGI MIĘDZYNARODOWE

Konkurs festiwalu zajmuje wyróżniającą się pozycję, będąc uznanym i wymienianym w WARC Creative Rankings, The Drum World Creative Rankings oraz AdForum Rankings, co podkreśla jego globalny wpływ i cenioną reputację.

Golden Drum nadal utrzymuje swoje zaszczytne miejsce w 2025 WARC Rankings, dumnie stojąc obok innych prestiżowych wydarzeń, takich jak Cannes Lions, D&AD, The One Show, Clio Awards, LIA, Spikes Asia, Adfest, Eurobest, Dubai Lynx, Loeries oraz El Ojo de Iberoamérica. To wyróżnienie jeszcze raz potwierdza jego wpływ oraz zaangażowanie w celebrowanie doskonałości w branży.

W tym roku World Creative Ranking poszerzyło swój zasięg, obejmując jeszcze szerszy wachlarz międzynarodowych i regionalnych konkursów kreatywnych, analizując 22 globalne i regionalne wydarzenia. Oprócz Golden Drum Awards, w rankingach uwzględniono Dubai Lynx, Spikes Asia, Adfest, Clio Awards, Guldagget Sweden Awards, The Drum Awards, D&AD, ADC US, The One Show, Cannes Lions, Danish Creative Circle i inne.

Golden Drum jest także obecny w AdForum Business Creative Report, unikalnym rankingu najbardziej nagradzanych kampanii na świecie.

Golden Drum odbędzie się w dniach 13-14 października 2025 roku w Portorož, Słowenia. Konkurs jest otwarty na zgłoszenia. Opłata za wczesne zgłoszenia (Super Early Bird Fee) obowiązuje do 25 kwietnia.

Kluczowe informacje o konkursie

Termin nadsyłania zgłoszeń: 22 sierpnia 2025, godzina 23.59 CET

Super Early Bird entry: do 25 kwietnia 2025

Early Bird entry: do 27 czerwca 2025

Ogłoszenie shortlisty Golden Drum: 30 września 2025 o godzinie 8.00 CET

Gala wręczenia nagród Golden Drum: 14 października 2025

Grupy i kategorie: https://goldendrum.com/competition/groups-and-categories

Jury Golden Drum: https://goldendrum.com/competition/juries

System zgłoszeń: https://engine.goldendrum.com/

Informacja o opłatach: https://goldendrum.com/competition/competition-fees-payment/one-channel-drum-prices

informacje o firmie

Materiały dla mediów:

Obrazy do pobrania: https://goldendrum.com/press/media-materials

Dodatkowe informacje:

E-mail: press@goldendrum.com

Numer telefonu: + 386 1 439 60 50

Media społecznościowe:

Instagram: https://www.instagram.com/goldendrum/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/golden-drum-international-festival-of-creativity/

Facebook: https://www.facebook.com/GoldenDrumFestival/

YouTube: https://www.youtube.com/user/GoldenDrumFestival

Informacje o GOLDEN DRUM

Od samego początku festiwalowi Golden Drum przyświecała misja tworzenia wydarzenia dla przedstawicieli branży kreatywnej z miejsc, które w tamtym czasie określano jako kraje nowej Europy. Trzydzieści jeden lat temu nauczyliśmy się postępować według zasad, tańcząc jednocześnie w rytm uderzeń własnego bębna. W świecie reklamy zasady nie stanowią wytycznych; są płótnem dla naszego artystycznego buntu. Szanujemy je, rozumiemy, a następnie przekształcamy w niezapomniane dzieło. Festiwal Golden Drum jest jednym z siedmiu regionalnych konkursów, które są uwzględniane w ramach rankingów WARC Rankings i znajduje się w rankingu The Drum World Creative Rankings.

załączniki

informacje o firmie

Materiały dla mediów:

Obrazy do pobrania: https://goldendrum.com/press/media-materials

Dodatkowe informacje:

E-mail: press@goldendrum.com

Numer telefonu: + 386 1 439 60 50

Media społecznościowe:

Instagram: https://www.instagram.com/goldendrum/

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/golden-drum-international-festival-of-creativity/

Facebook: https://www.facebook.com/GoldenDrumFestival/

YouTube: https://www.youtube.com/user/GoldenDrumFestival

Informacje o GOLDEN DRUM

Od samego początku festiwalowi Golden Drum przyświecała misja tworzenia wydarzenia dla przedstawicieli branży kreatywnej z miejsc, które w tamtym czasie określano jako kraje nowej Europy. Trzydzieści jeden lat temu nauczyliśmy się postępować według zasad, tańcząc jednocześnie w rytm uderzeń własnego bębna. W świecie reklamy zasady nie stanowią wytycznych; są płótnem dla naszego artystycznego buntu. Szanujemy je, rozumiemy, a następnie przekształcamy w niezapomniane dzieło. Festiwal Golden Drum jest jednym z siedmiu regionalnych konkursów, które są uwzględniane w ramach rankingów WARC Rankings i znajduje się w rankingu The Drum World Creative Rankings.