kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama

Audioteka łączy siły z Muzeum Sztuki Nowoczesnej

Audioteka wspiera Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w związku z otwarciem nowej siedziby muzeum. Efektem współpracy jest podcast Wszystko już było pierwszy polski audioserial o sztuce współczesnej. Będzie można usłyszeć w nim opowieści nieoczywistych gości, dla których punktem wyjścia są prace z kolekcji muzeum w Warszawie. Partnerem podcastu jest Towarzystwo Przyjaciół MSN.

Gościem każdego odcinka jest osoba spoza świata sztuki, której osobista historia sprowokuje nowe, nieoczywiste spojrzenie na dzieło i poruszane w nim kwestie. Opowieść uzupełni głos ekspertki lub eksperta, w przystępny sposób przybliżający szerszy kontekst i tematykę pracy.

Cieszymy się, że możemy dołożyć swoją cegiełkę do świętowania otwarcia nowego gmachu MSN i partycypować w nim w sposób, w jaki potrafimy najlepiej – poprzez jakościową, wciągającą produkcję audio. Z niecierpliwością wyczekujemy momentu, w którym z podcastem w słuchawkach będzie można oglądać dzieła sztuki, o których z wielką pasją rozmawiają jego twórcy i ich goście. Każdy, kto do tej pory uważał, że sztuka współczesna jest dla niego zbyt trudna, zmieni zdanie po tym, jak już sięgnie po podcast i z pewnością da jej szansęmówi Monika Bazdyga, Head of Marketing w Audiotece.

Inspirując się amerykańskimi produkcjami w formule audio storytelling (jak Aria Code Metropolitan Opera czy Artists Among Us Whitney Museum of American Art) twórcy podcastu proponują nowy sposób opowiadania o sztuce, spleciony z tym, co nas porusza w otaczającym świecie – tu i teraz.

–  W amerykańskich podcastach zawsze podobało mi się to, że często niepozorne tematy okazują się kryć w sobie wciągające opowieści. Postanowiliśmy wykorzystać ten format do opowiedzenia o kolekcji MSN, która jest kopalnią dobrych historii o współczesnym świecie, choć może nie każdy się tego po niej spodziewa. Często barierą dla widzów jest to, że prace odnoszą się do kontekstów i dziedzin wiedzy, które nie są powszechnie znane, dlatego skupiamy się tu nie tyle na samej sztuce, co na wielowątkowej, całościowej opowieścikomentuje Zofia Płoska-Czartoryska, prowadząca i pomysłodawczyni podcastu.

Nad podcastem pracowali: Zofia Płoska-Czartoryska, Jakub Depczyński, Jagna Lewandowska i Bogna Stefańska z MSN-u. Autorzy współpracowali z nagradzanymi twórcami podcastów – Moniką Probą oraz Wojtkiem Oleksiakiem z Move Me Media, którzy byli odpowiedzialni również za stronę dźwiękową produkcji. Jingiel skomponowała artystka i kompozytorka Anna Zaradny, a za oprawę graficzną sezonu odpowiedzialny jest Bolesław Chromry.

Pierwszy odcinek podcastu Wszystko już było z gościnnym udziałem Katarzyny Figury i Joanny Krakowskiej dostępny będzie bezpłatnie w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowej Audioteki już od 25 października. Kolejne odcinki dostępne będą w ramach subskrypcji Audioteka Klub. Nowe odcinki pojawiać się będą co dwa tygodnie.

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

Justyna Łukasiewicz
Młodsza Specjalistka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Wirtualna Polska Holding S.A.
Justyna Łukasiewicz

justyna.lukasiewicz@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

Justyna Łukasiewicz
Młodsza Specjalistka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Wirtualna Polska Holding S.A.
Justyna Łukasiewicz

justyna.lukasiewicz@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.