media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse

Finaliści PR Wings: Poznaj najlepsze polskie kampanie PR 2023/2024

46 najlepszych polskich kampanii PR zostało zakwalifikowanych do finału konkursu PR Wings 2023/2024. Liderami nominacji są ERBUD, Alert Media Communications, GetHero, Imago Public Relations, mBank, Pepco oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych. Zwycięzców poznamy już 13 listopada 2024 roku na Gali PR Wings w warszawskim Hotelu Bellotto.

W czwartej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), kilkudziesięciu niezależnych ekspertów z branży PR wyłoniło 46 finalistów. Najwięcej nominacji otrzymały ERBUD oraz Alert Media Communications, które zdobyły cztery wyróżnienia. Trzy nominacje przypadły GetHero, Imago Public Relations, mBankowi, Pepco oraz Stowarzyszeniu Filmowców Polskich – Związkowi Autorów i Producentów Audiowizualnych. Każda z tych firm i organizacji wyróżniła się odważnymi i skutecznymi kampaniami, które wpisują się w trendy nowoczesnej komunikacji.

Z radością zauważamy dużą liczbę zgłoszeń w kategoriach promujących innowacyjne podejście do public relations. Zgłoszone kampanie skupiają się na mierzalnych wynikach, odpowiedzialności społecznej, edukacji, a także wykorzystaniu cyfrowych narzędzi i nowoczesnych technologii. Kategorie takie jak efektywność roku, ESG i CSR, kampania edukacyjna, komunikacja w mediach społecznościowych, influencer marketing oraz technologia i innowacje świadczą o dynamicznym rozwoju polskiego PR – podkreślił Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange Polska, przewodniczący Jury 4. edycji konkursu PR Wings.

Konkurs PR Wings został stworzony, aby uhonorować firmy i agencje za projekty, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Co roku wyróżnia kampanie PR, digital PR oraz public affairs, które charakteryzują się najwyższym poziomem innowacyjności, kreatywności i efektywności. Organizatorzy PR Wings konsekwentnie nagradzają inicjatywy, które mogą służyć jako przykład dla innych, wierząc, że takie działania wspierają rozwój etycznej i profesjonalnej branży PR w Polsce.

Nagrody zostaną przyznane w 14 podstawowych kategoriach oraz 9 sektorowych za kampanie, które wyróżniają się pomysłowością, realizacją i inspiracją. Oprócz nagród w poszczególnych kategoriach, przyznane zostaną również Nagroda Specjalna SAPR oraz prestiżowa Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżniająca osoby, które przyczyniły się do rozwoju branży PR w Polsce.

Gala PR Wings 2024 odbędzie się już 13 listopada w warszawskim Hotelu Bellotto. Bilety można nabyć za pośrednictwem platformy Evenea.

 

Pełna lista nominowanych projektów:

KATEGORIE PODSTAWOWE


PR korporacyjny

  • Barometr Providenta – Provident Polska
  • Pepco jest kobietą – Pepco / Alert Media Communications
  • VeloBank – „rebel” polskiej bankowości – VeloBank / ZOOM bsc

 

PR Produktowy

  • Acer Predator Games 2023 – Publicon
  • EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry – monday comms / Electronic Arts
  • Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki – VeloBank / ZOOM bsc

 

Komunikacja kryzysowa

  • Osiedle Nowy Ursus: Od kryzysu do konsensusu dzięki PR – N42 Group / Ronson Development
  • Targi Agrotech łączą branżę. PR antykryzysowy – Targi Kielce
  • Wchodzę do banku 16:55 – kryzys przekuty w sukces marki – mBank

 

Public Affairs i Lobbying

  • „Barometr prawa” – Grant Thornton
  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
  • Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + JUNG v MATT / monday comms

 

ESG i CSR

  • „Co za różnica? Ty.” – kampania społeczno-edukacyjna – LUCKYYOU / Propsy PR
  • Kręci Nas Recykling – Oponeo
  • Zastygliśmy na Dworcu Centralnym – ERBUD / Fundacja ERBUD

 

Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing

  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
  • Roweroterapia – GetHero / Przestrzeń
  • T-Mobile zmniejsza moc hejtu #HejtOutLoveIn – T-Mobile Polska / Sexed.pl / TikTok

 

Angażujący event

  • Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
  • Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia – El Padre
  • NATO & GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy – Planet Partners / M&C Saatchi London

 

Komunikacja B2B

  • Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki – Autopay / Profeina
  • Drób z Europejskim Paszportem – Partner of Promotion
  • Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce – Monday Group / Palo Alto Networks
  • Portal to the Future: otwarcie Centrum Logistycznego MCL DHL – DHL Parcel Polska / Alert Media Communications

 

Efektywność roku

  • „Barometr prawa” – Grant Thornton
  • (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
  • Pepco jest kobietą – Pepco / Alert Media Communications

 

Employer Branding

  • Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn – Grupa Muszkieterów
  • ERBUDIADA – ERBUD
  • Pepco jest kobietą – Pepco / Alert Media Communications

 

Komunikacja wewnętrzna

  • „Łączymy ludzi, niezależnie od różnic” – MJCC
  • #Spokoekipa Intrum w akcji! – Intrum / Lightscape
  • Pamiętaj o okularach ochronnych – ERBUD

 

Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI

  • 5G Bardziej – launch sieci od T-Mobile – T-Mobile Polska
  • Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + JUNG v MATT / monday comms

 

Ochrona przed dezinformacją

  • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBANK / Molecular Worldwide / Voice House

 

Kampania edukacyjna

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360 
  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
  • MegaMisja, czyli krok po MegaMoce – PR Hub

 

KATEGORIE SEKTOROWE


Transport, spedycja, logistyka

  • Film prezentujący zasady bezpieczeństwa „Safety Video” – POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
  • Kampania wizerunkowa „Ważne, z kim podróżujesz” – POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT

 

Technologia i innowacje

  • Acer Predator Games 2023 – Publicon
  • EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry – monday comms / Electronic Arts
  • Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat” – Agencja
    Melmak

 

Branża FMCG

  • Kampania „Łączy nas najlepszy skład” – Publicon

 

Rynek zdrowia

  • (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
  • Roweroterapia – GetHero / Przestrzeń
  • Wellbeing Score i raport „Dobrostan Polek i Polaków” – Benefit Systems

 

Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura

  • Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360 
  • Etex – Nasz Wspólny Dom – WeCom PR / Verbum / Etex Poland / 81/82
  • Pamiętaj o okularach ochronnych – ERBUD

 

Branża motoryzacyjna

  • CUPRA Padlowe – Volkswagen Group Polska
  • Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
  • Kręci Nas Recykling – Oponeo

 

Sport, turystyka, hotelarstwo

  • Decathlon Challenge – GetHero / Przestrzeń
  • Dorzuć Misie – mały budżet, duże serca – STS
  • Poland Soul Travel – oLIVE media / Polska Organizacja Turystyczna

 

Przemysł, chemia, energetyka

  • Elektrownia Atomowa w Minecrafcie – Lifetube / Defence24

 

Finanse i ubezpieczenia

  • Barometr Providenta – Provident Polska
  • Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBANK / Molecular Worldwide / Voice House
  • Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl – Rankomat.pl / Inner Value

 

Partnerzy:

PR-Wings Partnerzy Grey

Patroni mediowi:

PR-Wings Patroni-medialni Grey

kontakt dla mediów
Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Bartłomiej Rajchert

bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl

tel: +48 881 603 000

Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Krystian Cieślak

krystian.cieslak@sapr.com.pl

tel: +48 501 54 94 20

informacje o firmie

O SAPR:

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.

kontakt dla mediów
Prezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Bartłomiej Rajchert

bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl

tel: +48 881 603 000

Wiceprezes Zarządu, Stowarzyszenie Agencji Public Relations
Krystian Cieślak

krystian.cieslak@sapr.com.pl

tel: +48 501 54 94 20

informacje o firmie

O SAPR:

Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.