media/marketing/reklama ekonomia/biznes/finanse
Finaliści PR Wings: Poznaj najlepsze polskie kampanie PR 2023/2024
46 najlepszych polskich kampanii PR zostało zakwalifikowanych do finału konkursu PR Wings 2023/2024. Liderami nominacji są ERBUD, Alert Media Communications, GetHero, Imago Public Relations, mBank, Pepco oraz Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych. Zwycięzców poznamy już 13 listopada 2024 roku na Gali PR Wings w warszawskim Hotelu Bellotto.
W czwartej edycji konkursu PR Wings, organizowanego przez Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), kilkudziesięciu niezależnych ekspertów z branży PR wyłoniło 46 finalistów. Najwięcej nominacji otrzymały ERBUD oraz Alert Media Communications, które zdobyły cztery wyróżnienia. Trzy nominacje przypadły GetHero, Imago Public Relations, mBankowi, Pepco oraz Stowarzyszeniu Filmowców Polskich – Związkowi Autorów i Producentów Audiowizualnych. Każda z tych firm i organizacji wyróżniła się odważnymi i skutecznymi kampaniami, które wpisują się w trendy nowoczesnej komunikacji.
Z radością zauważamy dużą liczbę zgłoszeń w kategoriach promujących innowacyjne podejście do public relations. Zgłoszone kampanie skupiają się na mierzalnych wynikach, odpowiedzialności społecznej, edukacji, a także wykorzystaniu cyfrowych narzędzi i nowoczesnych technologii. Kategorie takie jak efektywność roku, ESG i CSR, kampania edukacyjna, komunikacja w mediach społecznościowych, influencer marketing oraz technologia i innowacje świadczą o dynamicznym rozwoju polskiego PR – podkreślił Wojtek Jabczyński, rzecznik Orange Polska, przewodniczący Jury 4. edycji konkursu PR Wings.
Konkurs PR Wings został stworzony, aby uhonorować firmy i agencje za projekty, które realnie wpływają na otaczającą nas rzeczywistość. Co roku wyróżnia kampanie PR, digital PR oraz public affairs, które charakteryzują się najwyższym poziomem innowacyjności, kreatywności i efektywności. Organizatorzy PR Wings konsekwentnie nagradzają inicjatywy, które mogą służyć jako przykład dla innych, wierząc, że takie działania wspierają rozwój etycznej i profesjonalnej branży PR w Polsce.
Nagrody zostaną przyznane w 14 podstawowych kategoriach oraz 9 sektorowych za kampanie, które wyróżniają się pomysłowością, realizacją i inspiracją. Oprócz nagród w poszczególnych kategoriach, przyznane zostaną również Nagroda Specjalna SAPR oraz prestiżowa Nagroda im. Andrzeja Stolarczyka, wyróżniająca osoby, które przyczyniły się do rozwoju branży PR w Polsce.
Gala PR Wings 2024 odbędzie się już 13 listopada w warszawskim Hotelu Bellotto. Bilety można nabyć za pośrednictwem platformy Evenea.
Pełna lista nominowanych projektów:
KATEGORIE PODSTAWOWE
PR korporacyjny
- Barometr Providenta – Provident Polska
- Pepco jest kobietą – Pepco / Alert Media Communications
- VeloBank – „rebel” polskiej bankowości – VeloBank / ZOOM bsc
PR Produktowy
- Acer Predator Games 2023 – Publicon
- EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry – monday comms / Electronic Arts
- Świat Bardziej Love – Ulepszamy Walentynki – VeloBank / ZOOM bsc
Komunikacja kryzysowa
- Osiedle Nowy Ursus: Od kryzysu do konsensusu dzięki PR – N42 Group / Ronson Development
- Targi Agrotech łączą branżę. PR antykryzysowy – Targi Kielce
- Wchodzę do banku 16:55 – kryzys przekuty w sukces marki – mBank
Public Affairs i Lobbying
- „Barometr prawa” – Grant Thornton
- Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
- Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + JUNG v MATT / monday comms
ESG i CSR
- „Co za różnica? Ty.” – kampania społeczno-edukacyjna – LUCKYYOU / Propsy PR
- Kręci Nas Recykling – Oponeo
- Zastygliśmy na Dworcu Centralnym – ERBUD / Fundacja ERBUD
Komunikacja w mediach społecznościowych i influencer marketing
- Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
- Roweroterapia – GetHero / Przestrzeń
- T-Mobile zmniejsza moc hejtu #HejtOutLoveIn – T-Mobile Polska / Sexed.pl / TikTok
Angażujący event
- Czas na #tantiemyzinternetu! – Stowarzyszenie Filmowców Polskich – Związek Autorów i Producentów Audiowizualnych (SFP-ZAPA)
- Kongres Pamięci Narodowej. Historia mówi przez pokolenia – El Padre
- NATO & GAMING: pierwszy w historii sojuszu turniej gamingowy – Planet Partners / M&C Saatchi London
Komunikacja B2B
- Autopay. Od niezawodnych produktów do rozpoznawalnej marki – Autopay / Profeina
- Drób z Europejskim Paszportem – Partner of Promotion
- Palo Alto Networks dla cyberbezpieczeństwa w Polsce – Monday Group / Palo Alto Networks
- Portal to the Future: otwarcie Centrum Logistycznego MCL DHL – DHL Parcel Polska / Alert Media Communications
Efektywność roku
- „Barometr prawa” – Grant Thornton
- (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
- Pepco jest kobietą – Pepco / Alert Media Communications
Employer Branding
- Dzień Zdrowia pamięci Joanny Sawczyn – Grupa Muszkieterów
- ERBUDIADA – ERBUD
- Pepco jest kobietą – Pepco / Alert Media Communications
Komunikacja wewnętrzna
- „Łączymy ludzi, niezależnie od różnic” – MJCC
- #Spokoekipa Intrum w akcji! – Intrum / Lightscape
- Pamiętaj o okularach ochronnych – ERBUD
Komunikacja z wykorzystaniem narzędzi AI
- 5G Bardziej – launch sieci od T-Mobile – T-Mobile Polska
- Prymus – kampania „Otwarci na zmianę” – 180heartbeats + JUNG v MATT / monday comms
Ochrona przed dezinformacją
- Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBANK / Molecular Worldwide / Voice House
Kampania edukacyjna
- Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
- MegaMisja, czyli krok po MegaMoce – PR Hub
KATEGORIE SEKTOROWE
Transport, spedycja, logistyka
- Film prezentujący zasady bezpieczeństwa „Safety Video” – POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
- Kampania wizerunkowa „Ważne, z kim podróżujesz” – POLSKIE LINIE LOTNICZE LOT
Technologia i innowacje
- Acer Predator Games 2023 – Publicon
- EA SPORTS i PROSTO – nowa drużyna wchodzi do gry – monday comms / Electronic Arts
- Warsztaty Vasco Electronics „Z technologią przez świat” – Agencja
Melmak
Branża FMCG
- Kampania „Łączy nas najlepszy skład” – Publicon
Rynek zdrowia
- (P)okaż serce – kampania dotycząca nowotworów dziecięcych – Good One PR / Klinika Onkologii i Chirurgii Onkologicznej Dzieci i Młodzieży Instytutu Matki i Dziecka
- Roweroterapia – GetHero / Przestrzeń
- Wellbeing Score i raport „Dobrostan Polek i Polaków” – Benefit Systems
Nieruchomości, budownictwo, infrastruktura
- Akcja Tron – kampania edukacyjna – WC Tron / Apollo 360
- Etex – Nasz Wspólny Dom – WeCom PR / Verbum / Etex Poland / 81/82
- Pamiętaj o okularach ochronnych – ERBUD
Branża motoryzacyjna
- CUPRA Padlowe – Volkswagen Group Polska
- Jazda bez czytanki – Imago Public Relations / Stalexport Autostrada Małopolska
- Kręci Nas Recykling – Oponeo
Sport, turystyka, hotelarstwo
- Decathlon Challenge – GetHero / Przestrzeń
- Dorzuć Misie – mały budżet, duże serca – STS
- Poland Soul Travel – oLIVE media / Polska Organizacja Turystyczna
Przemysł, chemia, energetyka
- Elektrownia Atomowa w Minecrafcie – Lifetube / Defence24
Finanse i ubezpieczenia
- Barometr Providenta – Provident Polska
- Jazgot – kryminalny serial audio o oszustwie finansowym – mBANK / Molecular Worldwide / Voice House
- Możesz liczyć na ekspertów rankomat.pl – Rankomat.pl / Inner Value
Partnerzy:
Patroni mediowi:
kontakt dla mediów
Bartłomiej Rajchert
bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl
tel: +48 881 603 000
Krystian Cieślak
krystian.cieslak@sapr.com.pl
tel: +48 501 54 94 20
informacje o firmie
O SAPR:
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.
kontakt dla mediów
Bartłomiej Rajchert
bartlomiej.rajchert@sapr.com.pl
tel: +48 881 603 000
Krystian Cieślak
krystian.cieslak@sapr.com.pl
tel: +48 501 54 94 20
informacje o firmie
O SAPR:
Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR) powstało w celu reprezentacji i wspierania szeroko rozumianej branży usług komunikacji i PR. Stowarzyszenie stawia sobie za cel podnoszenie i promowanie wysokiej jakości usług komunikacji i PR, stymulowanie rozwoju tego sektora, wspieranie zapotrzebowania na takie usługi oraz wzmocnienie branży PR wobec rosnącej konkurencji innych sektorów usług komunikacyjnych. Działa z myślą o równoczesnym wsparciu zarówno osób zarządzających agencjami PR, jak i wszystkich konsultantów pracujących w stowarzyszonych agencjach. To dlatego szczególny nacisk w programie działania Stowarzyszenia położony jest na działania edukacyjne i promowanie najlepszych standardów obsługi klienta wśród każdego szczebla pracowników agencji członkowskich.