sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse
Poczta Polska ponownie przyśpiesza wypłatę emerytur na terenach dotkniętych powodzią
Emerytury, których wypłata jest przewidziana na 1 października br., są doręczane do mieszkańców terenów powodziowych w województwie dolnośląskim od 27 września. Szybsza wypłata gotówki nastąpi również dla poszkodowanych w województwie opolskim. W innych rejonach powodziowych emerytury zostaną doręczone terminowo.
Poczta Polska za pośrednictwem listonoszy, postara się skomunikować z każdym odbiorcą przekazu pieniężnego. Jeśli, m.in. ze względu na konieczność ewakuacji, nie będzie go w miejscu zamieszkania, emeryt będzie mógł odebrać pieniądze w dogodnym dla siebie, ustalonym z pracownikiem Poczty Polskiej miejscu. Jeśli będzie taka potrzeba, listonosze – po zgłoszeniu przekazanym przez klienta – podejmą także kolejną próbę doręczenia świadczenia emerytalnego.
Wszędzie tam, gdzie pojawi się problem z wypłatą, Poczta Polska będzie kontaktować się ze sztabami kryzysowymi. Będą przy nich także organizowane, w miarę potrzeb, punkty wypłat emerytur. Sytuacja jest dynamiczna, Poczta Polska na bieżąco ją śledzi i dostosowuje swoje działania do aktualnych możliwości i panujących lokalnie warunków.
Wcześniejsza wypłata emerytur to jedno z działań wspierających osoby dotknięte powodzią lub nią zagrożone, które podejmuje Poczta Polska. Tak jak w przypadku wcześniej nawiedzających Polskę klęsk żywiołowych, pandemii i innych sytuacji wyjątkowych, spółka uruchamia szereg działań wpierających poszkodowanych mieszkańców. Włącza się także m.in. w centralne i lokalne inicjatywy pomocowe (udostępnienie zaplecza logistycznego i magazynowego) oraz współpracuje z instytucjami (m.in. Rządowym Centrum Bezpieczeństwa, ZUS). By zapewnić obywatelom dostęp do podstawowych usług urzędowych, od 17 września Spółka uruchomiła zastępcze i mobilne punkty pocztowe dla mieszkańców terenów dotkniętych lub zagrożonych powodzią. Poczta przekaże również opłaty pobierane od wpłat dokonanych w placówkach Poczty Polskiej na rzecz organizacji zajmujących się pomocą powodzianom.
Spółka angażuje się w pomoc powodzianom także we własnym zakresie. Pracownicy Poczty Polskiej dotknięci skutkami powodzi mają możliwość zgłaszania potrzeb i próśb o pomoc finansową, materialną czy logistyczną. Została również uruchomiona zbiórka koleżeńska – Pocztowcy, za pośrednictwem Fundacji „Pocztowy Dar”, mogą wpłacać pieniądze dla kolegów poszkodowanych w czasie powodzi.
kontakt dla mediów
Poczta Polska S.A.
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Poczta Polska S.A.
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28