sprawy społeczne ekonomia/biznes/finanse

Poczta Polska przyśpiesza dostawę emerytur na terenach dotkniętych powodzią

17.09.2024 | Poczta Polska

Emerytury, których wypłata jest przewidziana na 20 września br., będą doręczane do mieszkańców terenów powodziowych we Wrocławiu i okolicach od 18 września, czyli przed potencjalnym nadejściem fali wezbraniowej na Odrze. Poczta Polska dokłada także wszelkich starań, aby w innych rejonach powodziowych emerytury były doręczane terminowo.

- W tak ekstremalnej sytuacji, jak ta na południu Polski, ratowanie życia i dobytku są na pierwszym miejscu. Szybko okazuje się jednak, że niezbędny jest też dostęp do gotówki. Zależy nam, by starsi obywatele zagrożeni powodzią lub już dotknięci skutkami kataklizmu, mieli zapewniony do niej dostęp. Dlatego podjęliśmy decyzję o wcześniejszej wypłacie świadczeń emerytalnych. Ten proces rozpocznie się we Wrocławiu i okolicach, a także będzie realizowany w innych regionach objętych powodzią lub jej skutkami. Dołożymy wszelkich starań, by procedura była jak najszybsza i obarczona tylko niezbędnymi formalnościami – mówi Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej.

Poczta Polska za pośrednictwem listonoszy postara się skomunikować z każdym odbiorcą przekazu pieniężnego. Jeśli, m.in. ze względu na konieczność ewakuacji, nie będzie go w miejscu zamieszkania, emeryt będzie mógł odebrać pieniądze w dogodnym dla siebie, ustalonym z pracownikiem Poczty Polskiej miejscu. Jeśli będzie taka potrzeba, listonosze – po zgłoszeniu przekazanym przez klienta – podejmą także kolejną próbę doręczenia świadczenia emerytalnego.

Wszędzie tam, gdzie pojawi się problem z wypłatą emerytur, Poczta Polska będzie kontaktować się ze sztabami kryzysowymi. Będą przy nich także organizowane, w miarę potrzeb, punkty wypłaty emerytur. Pracownicy Poczty Polskiej, dobrze znający swoich klientów oraz darzeni dużym zaufaniem społecznym, dołożą wszelkich starań, aby emerytury dotarły do każdego i w jak najszybszym terminie. Sytuacja jest dynamiczna, Poczta Polska na bieżąco ją śledzi i dostosowuje swoje działania do aktualnych możliwości i panujących lokalnie warunków.

Wcześniejsza wypłata emerytur to jedno z działań wspierających osoby dotknięte powodzią lub nią zagrożone, które podejmuje Poczta Polska. Tak jak w przypadku wcześniej nawiedzających Polskę klęsk żywiołowych, pandemii i innych sytuacji wyjątkowych, spółka uruchamia szereg działań wpierających poszkodowanych mieszkańców. Włącza się także m.in. w centralne i lokalne inicjatywy pomocowe (udostępnienie zaplecza logistycznego i magazynowego) oraz współpracuje z instytucjami (m.in. Rządowym Centrum Bezpieczeństwa, ZUS).

kontakt dla mediów
Poczta Polska S.A.
Poczta Polska S.A.

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie
kontakt dla mediów
Poczta Polska S.A.
Poczta Polska S.A.

rzecznik@poczta-polska.pl

tel: 22 656 54 28

informacje o firmie