kultura/sztuka/rozrywka media/marketing/reklama

Rośnie liczba słuchaczy produkcji oryginalnych Audioteki

Coraz więcej Polaków sięga po audioseriale, które od lat stanowią najmocniejsze ogniwa w katalogu Audioteki. W pierwszym półroczu 2024 roku Audioteka zanotowała 24% więcej słuchaczy audioseriali w ramach Audioteka Klub względem pierwszego półrocza 2023 roku. Wysokiej jakości realizacje są jej wyróżnikiem na tle konkurencji, a marka zapowiada, że będzie ich jeszcze więcej.

Aktualnie w katalogu Audioteki można znaleźć prawie 100 audioseriali. Liczba ta z miesiąca na miesiąc będzie się zwiększać i dostarczać Użytkownikom nowych angażujących treści.

– Widzimy, że nasze oryginalne audioseriale popularnością przewyższają często książkowe hity pochodzące od bestsellerowych autorów i to nas wcale nie dziwi – nasze scenariusze przepełnione są wciągającą akcją i bohaterami targanymi przeróżnymi emocjami, które chcemy przeżywać razem z nimi. Wszystko to zagrane przez znakomitych aktorów, z doskonałą realizacją dźwięku, reżyserią i muzyką, nie odbiega od standardów najlepszych seriali platform VOD. Przeniesienie ciężaru na wysokonakładowe słuchowiska to nasz wyróżnik w czasach książek czytanych coraz częściej przez AI-owe głosy – mówi Michał Brański, CEO Audioteka Group.

W pierwszej połowie 2024 roku użytkownicy wysłuchali aż 41 837 640 minut audioseriali. Wysłuchanie takiej ilości treści przez jedną osobę zajęłoby w przybliżeniu 29 053 dni, czyli około 79 lat nieprzerwanego słuchania. Produkcje oryginalne królują też w top zestawieniach Audioteki każdego miesiąca.

Audioteka zapowiada jeszcze więcej audioseriali 

– Naszym celem jest, aby Użytkownicy mieli dostęp do zróżnicowanych, angażujących wysokiej jakości treści, dlatego intensyfikujemy nasze produkcje originals. Scenariusze do nowych serii są pisane specjalnie dla nas przez utalentowanych twórców, co gwarantuje wyjątkową jakość i oryginalność. Jesteśmy przekonani, że nowe audioserialne spełnią oczekiwania zarówno naszych stałych, jak i nowych odbiorców – komentuje Jagna Wiszniewska, VP of content w Audioteka Group.

Już teraz Użytkownicy Audioteka Klub mogą wysłuchać dwóch pierwszych odcinków najnowszej produkcji Ostatnie pożegnanie. Wielka mistyfikacja, kolejne będą pojawiać się w każdy piątek. W najbliższych tygodniach ukażą się aż trzy nowe audioseriale Audioteki: Nieświęta Trójca, wojna1939.pl oraz Posag siedmiu panien.

To, jak ważny dla słuchaczy audiobooków jest lektor i jego interpretacja, można zauważyć w wynikach ostatniej ankiety przeprowadzonej wśród przeglądających katalog Audioteki. Blisko połowa badanych potwierdza, że jedną z najistotniejszych kwestii przy wyborze produkcji jest lektor (47% ankietowanych), wyprzedzając m.in. autora (33,9%) i gatunek (31,4%). Audioteka wychodzi naprzeciw oczekiwaniom i powiększa katalog produkcji czytanych przez cenionych polskich lektorów. Jeszcze do końca 2024 roku pojawi się co najmniej 6 nowych superprodukcji, w których usłyszeć będzie można gwiazdy takie jak: Danuta Stenka, Filip Kosior, Michał Milowicz czy Vanessa Aleksander.

Audioseriale w Audioteka

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

Justyna Łukasiewicz
Młodsza Specjalistka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Wirtualna Polska Holding S.A.
Justyna Łukasiewicz

justyna.lukasiewicz@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.

 

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Siegieda
Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej/Rzecznik Prasowy, Wirtualna Polska Holding S.A.
Michał Siegieda

michal.siegieda@grupawp.pl

Agata Chaber
Specjalistka ds. Zrównoważonego Rozwoju i Komunikacji, Wirtualna Polska Holding S.A.
Agata Chaber

agata.chaber@grupawp.pl

Justyna Łukasiewicz
Młodsza Specjalistka ds. Komunikacji Korporacyjnej, Wirtualna Polska Holding S.A.
Justyna Łukasiewicz

justyna.lukasiewicz@grupawp.pl

informacje o firmie

Grupa Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Wirtualna Polska nadaje również Telewizję WP dostępną naziemnie, na platformie cyfrowej, w najlepszych sieciach kablowych oraz usłudze Pilot WP.