wydarzenia towary konsumpcyjne

Kolejna edycja ogólnopolskiego cyklu „Ciao Italia” dobiegła końca

Cykl „Ciao Italia” powstał z myślą o inspirowaniu sektora HoReCa mniej znanymi smakami kuchni włoskiej. Warsztaty zorganizowano w pięciu miastach w Polsce, między innymi w Sopocie, Krakowie i Lubinie. Ostatnie odbyło się 27 czerwca w warszawskiej Akademii Inspiracji MAKRO.

 

Warsztaty w ramach cyklu „Ciao Italia” poprowadził Giancarlo Russo, ambasador kuchni włoskiej w Polsce, wraz z szefami kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Przygotowywane podczas wszystkich spotkań dania nawiązywały do książki „Tutto Il Mare”, której premiera odbyła się w lutym bieżącego roku, autorstwa tego znanego włoskiego kucharza. W menu pojawiały się zatem potrawy z wykorzystaniem owoców morza, takich jak łosoś marynowany w occie balsamicznym, okoń pieczony podany z purée ze szpinaku, pomidora i pietruszki czy deser w formie caffe con torta. Spotkania cieszyły się znacznym zainteresowaniem. Wzięło w nich udział w sumie ponad 200 przedstawicieli branży.

 

Na zakończenie tegorocznego cyklu „Ciao Italia” odbyła się ekskluzywna kolacja zasiadana zorganizowana   w warszawskiej Akademii Inspiracji MAKRO. Wydarzenie odbyło się 27 czerwca i było poświęcone tuńczykowi i pomidorom. Goście mogli spróbować między innymi steka z tuńczyka z pomidorami, oliwkami i kaparami z oregano i musu pistacjowego z serem ricotta i parmezanem, okraszonego z domowymi cantuccini.

 

– Głównym celem cyklu „Ciao Italia” było zachęcenie klientów HoReCa do przygotowywania potraw z owoców morza – mówi Rafał Zaręba, Executive Chef w Akademii Inspiracji MAKRO. – Choć produkty te są powszechnie postrzegane jako drogie, można je przyrządzić w łatwy i atrakcyjny dla konsumentów sposób, co zaprezentowaliśmy podczas warsztatów. Na spotkaniach nie mogło jednak zabraknąć dań z jednej z najpopularniejszych ryb na świecie – tuńczyka oraz najważniejszego składnika kuchni włoskiej – aromatycznego pomidora – dodaje.

 

„Ciao Italia” to ogólnopolski cykl bezpłatnych spotkań dla klientów HoReCa. Inspiracją tegorocznej edycji warsztatów była książka „Tutto Il Mare” autorstwa Giancarlo Russo oraz Szefów Kuchni Inspiracji MAKRO, której premiera odbyła się w lutym bieżącego

 

roku w łódzkim Orientarium. Publikacja jest dostępna na stronie: https://gazetki.makro.pl/kuchnia-wloska-ryby-i-owoce-morza.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl