wydarzenia towary konsumpcyjne

Kolejna edycja ogólnopolskiego cyklu „Ciao Italia” dobiegła końca

Cykl „Ciao Italia” powstał z myślą o inspirowaniu sektora HoReCa mniej znanymi smakami kuchni włoskiej. Warsztaty zorganizowano w pięciu miastach w Polsce, między innymi w Sopocie, Krakowie i Lubinie. Ostatnie odbyło się 27 czerwca w warszawskiej Akademii Inspiracji MAKRO.

 

Warsztaty w ramach cyklu „Ciao Italia” poprowadził Giancarlo Russo, ambasador kuchni włoskiej w Polsce, wraz z szefami kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Przygotowywane podczas wszystkich spotkań dania nawiązywały do książki „Tutto Il Mare”, której premiera odbyła się w lutym bieżącego roku, autorstwa tego znanego włoskiego kucharza. W menu pojawiały się zatem potrawy z wykorzystaniem owoców morza, takich jak łosoś marynowany w occie balsamicznym, okoń pieczony podany z purée ze szpinaku, pomidora i pietruszki czy deser w formie caffe con torta. Spotkania cieszyły się znacznym zainteresowaniem. Wzięło w nich udział w sumie ponad 200 przedstawicieli branży.

 

Na zakończenie tegorocznego cyklu „Ciao Italia” odbyła się ekskluzywna kolacja zasiadana zorganizowana   w warszawskiej Akademii Inspiracji MAKRO. Wydarzenie odbyło się 27 czerwca i było poświęcone tuńczykowi i pomidorom. Goście mogli spróbować między innymi steka z tuńczyka z pomidorami, oliwkami i kaparami z oregano i musu pistacjowego z serem ricotta i parmezanem, okraszonego z domowymi cantuccini.

 

– Głównym celem cyklu „Ciao Italia” było zachęcenie klientów HoReCa do przygotowywania potraw z owoców morza – mówi Rafał Zaręba, Executive Chef w Akademii Inspiracji MAKRO. – Choć produkty te są powszechnie postrzegane jako drogie, można je przyrządzić w łatwy i atrakcyjny dla konsumentów sposób, co zaprezentowaliśmy podczas warsztatów. Na spotkaniach nie mogło jednak zabraknąć dań z jednej z najpopularniejszych ryb na świecie – tuńczyka oraz najważniejszego składnika kuchni włoskiej – aromatycznego pomidora – dodaje.

 

„Ciao Italia” to ogólnopolski cykl bezpłatnych spotkań dla klientów HoReCa. Inspiracją tegorocznej edycji warsztatów była książka „Tutto Il Mare” autorstwa Giancarlo Russo oraz Szefów Kuchni Inspiracji MAKRO, której premiera odbyła się w lutym bieżącego roku w łódzkim Orientarium. Publikacja jest dostępna na stronie: https://gazetki.makro.pl/kuchnia-wloska-ryby-i-owoce-morza.

kontakt dla mediów
Michał Skup
Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych, MAKRO Polska
Michał Skup

michal.skup@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.

METRO,  globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.

załączniki

kontakt dla mediów
Michał Skup
Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych, MAKRO Polska
Michał Skup

michal.skup@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.

METRO,  globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.