towary konsumpcyjne turystyka/wypoczynek

Znamy laureatów plebiscytu „Najlepsza Restauracja 2024”

Piąta edycja plebiscytu dobiegła końca. Wzięło w niej udział blisko 600 restauracji z 15 regionów Polski, spośród których wyłoniono 19 laureatów. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 11 czerwca w Winnicy Adoria na Dolnym Śląsku. Wydarzeniu towarzyszyła premiera unikalnego wydania albumu „Kulinarna Podróż po Polsce”.

 

W piątej edycji plebiscytu konsumenckiego „Najlepsza Restauracja 2024” wzięło udział niemal 600 restauracji z 15 regionów. Konsumenci, biorąc pod uwagę smak dania, obsługę oraz atmosferę panującą w lokalu, głosowali na wybrane restauracje, poprzez kliknięcie symbolu korony na stronie internetowej programu. Miejsca, które otrzymały największą liczbę koron, zdobyły tytuł Najlepszej Restauracji 2024 programu Polskie Skarby Kulinarne i zostały zaprezentowane wyjątkowym albumie pt. „Kulinarna podróż po Polsce”, wydanym przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Wyłoniono 19 laureatów, spośród których najwięcej głosów otrzymały: Restauracja & Karczma Staropolska, Restauracja DaVinci oraz Restauracja Akcent.   

 

– Poszukujemy najlepszych smaków kuchni polskiej – mówi Magdalena Figurna, Menadżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej w MAKRO Polska. – Głównym celem zarówno plebiscytu, jak i programu Polskie Skarby Kulinarne jest budowanie świadomości na temat rodzimej kuchni oraz wsparcie i docenienie lokalnych restauracji. Wyboru zwycięzców dokonują konsumenci, którzy oprócz dań oceniają także obsługę lokalu – dodaje. 

 

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 11 czerwca w Winnicy Adoria na Dolnym Śląsku. Wydarzenie cieszyło się znacznym zainteresowaniem. Wzięło w nim udział ponad 100 uczestników.

 

Za przygotowanie dań odpowiadali szefowie kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Goście mogli spróbować między innymi kremowej bryndzy z bobem, groszkiem, rokitnikiem, chili i miętą, chłodnika z polskich warzyw na maślance z kruszonymi pestkami czy lemionady rokitnikowej. Mieli również możliwość zwiedzić winnicę, wziąć udział w wine pairingu oraz w prezentacji dotyczącej renesansu zapomnianych produktów kuchni polskiej.

 

Wydarzeniu towarzyszyła premiera najnowszego wydania albumu „Kulinarna podróż po Polsce”. Jest to unikalna publikacja, która łączy opowieść o kuchni regionów, prezentację laureatów plebiscytu „Najlepsza Restauracja 2024” z bogactwem przepisów kuchni polskiej autorstwa szefów kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Album jest dostępny na stronie Gazetka Promocyjna MAKRO - Kulinarna podróż po Polsce - Strona 1

 

Lista restauracji nagrodzonych w plebiscycie Polskie Skarby Kulinarne w edycji na rok 2024 znajduje się na stronie www.polskieskarby.pl oraz poniżej:

 

Warszawa:

Restauracja Future&Wine

Restauracja Hektor1970

 

Kraków:

Restauracja & Karczma Staropolska, Szczucin

Miła Moja Rodzinny Dom Restauracyjny, Modlnica

 

Łódź:

Restauracja Powroty, Łowicz

 

Trójmiasto i Pomorze:

Restauracja Akcent, Frombork

 

Wrocław i Dolny Śląsk:

Restauracja Szyszka Chmielu, Lubin

Restauracja P jak Pysznie, Kępno

Restauracja Wrocławska, Stargast

 

Poznań i Wielkopolska:

Restauracja Czarny Bocian, Nowe Miasto nad Wartą

 

Warmia i Mazury:

Restauracja z Zielonym Piecem, Olsztynek

 

Kujawy:

Restauracja Starówka, Brodnica

 

Zakopane i Podhale:

Schronisko Bukowina, Bukowina Tatrzańska

Karczma Tabakowy Chodnik, Zawoja

 

Podkarpacie:

Restauracja w Hotelu Platan, Sielec

 

Podlasie:

Restauracja Kuchnia Tatarska U Alika, Suwałki

 

Śląsk, Zagłębie i Jura:

Restauracja Galeria Smaku, Świętochłowice

 

Lubelszczyzna:

Restauracja Piwnica pod Św. Kazimierzem, Zamość

 

Świętokrzyskie:

Restauracja Da Vinci, Chęciny

 

Partnerzy wydarzenia: Akademia Inspiracji MAKRO, Winnica Adoria, Dawtona, Drosed, Henkell Freixenet Polska, Leśne Skarby, Mlekpol, Skarby Serowara, Win-Cin, Zagrodowy.

Partnerzy albumu: Dawtona, Drosed, Leśne Skarby, Mlekpol, Skarby Serowara, Zagrodowy.

Patroni medialni: Wirtualna Polska, Gazeta Wrocławka, Nasze Miasto, Restaurant Management, FoodService, Papaja, Horecanet, Nowości Gastronomiczne, HorecaTrends, Gastrowiedza, Raport Restauratora, Poradnik Restauratora, Przegląd Gastronomiczny, Restauracja, Wiadomości Spożywcze, Szef Kuchni, Wiadomości Handlowe oraz Portal Spożywczy.

 

O programie Polskie Skarby Kulinarne

Początki programu Polskie Skarby Kulinarne sięgają 2018 roku. Inicjatywa wywodzi się z prowadzonego przez MAKRO Polska projektu Kulinarne Zjednoczenie Polski, którego zwieńczeniem była książka kucharska „Sto receptur na sto lat niepodległości’. Polskie Skarby Kulinarne to przede wszystkim program edukacyjny, którego celem jest zwiększanie świadomości Polaków w temacie kulinarnej tradycji naszego kraju. Poprzez program MAKRO Polska chce przede wszystkim pokazać i uświadomić konsumentom, jak wyjątkowa i bogata w różnorodne smaki i przepisy jest rodzima kuchnia polska. W ramach programu organizowany jest plebiscyt konsumencki „Najlepsza Restauracja.” Lokale, które otrzymały największą liczbę koron, zdobyły tytuł Najlepszej Restauracji programu Polskie Skarby Kulinarne i zostały zaprezentowane w wyjątkowym albumie, wydanym przez MAKRO Polska.

 

 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.

 

METRO,  globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.

 

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Polska jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, specjalizującą się w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa) oraz sektora handlu tradycyjnego (Traders). Klienci profesjonalni korzystają z unikalnego modelu wielokanałowego MAKRO – zakupów
w wielkoformatowych halach oraz rozbudowanej usługi dostaw (Food Service Distribution, FSD) – a wszystko to ze wsparciem cyfrowym. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców, oferując innowacyjne rozwiązania, specjalnie dostosowane usługi, doradztwo biznesowe oraz programy ESG. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności firmy.

 

METRO,  globalna sieć, do której należy MAKRO, jest jednym z największych na świecie koncernów handlowych. METRO działa w ponad 30 krajach i zatrudnia ponad 89 000 osób na całym świecie.

 

Więcej informacji znaleźć można na stronie www.makro.pl