PUMA przedstawia stroje reprezentacji narodowych na mecze domowe i wyjazdowe w 2024 roku
Warszawa, 28 Marzec, 2024 — marka PUMA zaprezentowała dziś stroje reprezentacji narodowych na 2024 r. , z których każdy został stworzony w oparciu o indywidualny projekt, podkreślający elementy dziedzictwa i kultury danego narodu. Koszulki w wersji Authentic zostały wyprodukowane z wykorzystaniem ultralekkiej technologii UMA ULTRAWEAVE, a koszulki Replica dają drugie życie materiałom dzięki RE:FIBRE, czyli procesowi odzyskiwania tkanin z recyklingu.
RE:FIBRE
Proces RE:FIBRE koncentruje się na odpadach tekstylnych jako głównym źródle materiału do tworzenia nowych tkanin. Materiał poddany recyklingowy może być wielokrotnie wykorzystywany bez utraty jakości. Dzięki temu procesowi tkaniny pozostają dłużej w obiegu, a cały proces staje się dużo bardziej zrównoważony.
Program RE:FIBRE to długoterminowe rozwiązanie, dzięki któremu PUMA stawia czoła wyzwaniom związanym z rosnącą ilością odpadów tekstylnych. Technologia ta ma również na celu dywersyfikację głównego źródła poliestru pochodzącego z odzysku w branży odzieżowej, poprzez zmniejszenie jej zależności od przezroczystych plastikowych butelek.
W procesie RE:FIBRE można wykorzystać dowolny materiał poliestrowy – od odpadów fabrycznych i wadliwych towarów po używane ubrania.
Kolejnym produktem PUMA, w którym wykorzystano proces RE:FIBRE są klubowe koszulki Replica na sezon 2024/25.
„Wprowadzenie na rynek nowych strojów reprezentacji narodowych stanowi kamień milowy dla PUMA i naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Po raz pierwszy repliki koszulek reprezentacji narodowych będą wykonane z wykorzystaniem procesu RE:FIBRE. Ponadto w sezonie 2024/25 repliki koszulek klubowych również powstały z wykorzystaniem tego samego procesu. W ich skład wchodzi 35 klubów i ponad trzy miliony sztuk odzieży wykonanej z RE:FIBRE. Dzięki takim inicjatywom tworzymy bardziej cyrkularny i zrównoważony sposób produkcji koszulek piłkarskich.:” – mówi Nora-Sophie Lehmer, Senior Product Line Manager Teamsport Apparel Excellence
Nowe stroje reprezentacji
Nowa kolekcja koszulek dla Austrii, Czech, Islandii, Szwajcarii i Serbii odzwierciedla unikalny charakter i kulturę każdego kraju. Projekty te nie tylko celebrują bogate dziedzictwo każdego narodu, ale także tworzą trwałą więź emocjonalną z przyszłymi pokoleniami kibiców.
AUSTRIA
Replika domowej koszulki reprezentacji Austrii z 2024 roku posiada wiele ciekawych detali, nawiązujących do architektury Jugendstil, które zostały wplecione w czerwoną bazę koszulki. Biała koszulka wyjazdowa została ozdobiona żywymi niebieskimi akcentami, odzwierciedlającymi zamiłowanie narodu do natury i eksploracji.
CZECHY
Strój domowy Republiki Czeskiej utrzymany w barwach narodowych – czerwonym, niebieskim i białym – został ozdobiony abstrakcyjnym nadrukiem nawiązującym do emblematu lwa z podwójnym ogonem, co nadaje temu tradycyjnemu symbolowi nowoczesny charakter. Białe koszulki wyjazdowe nawiązują do kultowego, klasycznego stroju z 2004 roku. Na nich również znalazł się emblemat lwa o podwójnym ogonie.
ISLANDIA
Niebieski strój domowy Islandii na 2024 rok czerpie inspirację z zapierających dech w piersiach lodowców pokrywających 11% powierzchni kraju. Nowy wzór symbolizuje głęboką więź między ludźmi, drużyną i naturą. Islandzki strój wyjazdowy, utrzymany w popielato-szarej kolorystyce z ognistymi akcentami, uosabia energię wulkanicznego krajobrazu Islandii, reprezentując siłę, pasję i determinację zespołu.
SZWAJCARIA
Oddając esencję szwajcarskiej kultury, czerwony strój domowy łączy dziedzictwo i alpejską elegancję z grafiką kwiatu szarotki inspirowaną tradycyjnym szwajcarskim ubiorem. Z kolei biały strój wyjazdowy czerpie inspirację z kultowej stacji kolejowej Jungfraujoch w Alpach Szwajcarskich, która reprezentuje harmonijne połączenie naturalnego piękna i doskonałości inżynieryjnej, definiujących Szwajcarię.
SERBIA
Czerwony strój domowy Serbii na 2024 rok dzięki grafice przedstawiającej rentgenowski widok skrzydła orła, symbolizując zarówno odwagę drużyny na boisku, jak i historyczne dziedzictwo Serbii. Na grafice stroju domowego reprezentacji Serbii znajduje się wzór skrzydła orła, co symbolizuje odwagę drużyny i historyczne dziedzictwo tego kraju. Biała koszulka wyjazdowa z niebieskimi akcentami, celebruje naturalny i kulturowy krajobraz Serbii, z mankietami inspirowanymi mistyczną formacją skalną Đavolja Varoš (Diabelskie Miasto) na górze Radan w południowej Serbii.
Wszystkie ubrania wykonane w technologii RE:FIBRE są wykonane w co najmniej 95% z przetworzonych odpadów tekstylnych i innych używanych materiałów wykonanych z poliestru.
Zestawy domowe i wyjazdowe są już dostępne na stronie PUMA.com
i u wybranych partnerów handlowych.
ZDJĘCIA:
Stroje Domowe Reprezentacji Narodowej
Stroje Wyjazdowe Reprezentacji Narodowej
RE:FIBRE WIDEO:
YouTube Link: https://youtu.be/rsuRxnwAd78
kontakt dla mediów
Julia Madusiok
julia.madusiok@publicisgroupe.com
tel: +48 662 110 603
informacje o firmie
PUMA jest jedną z wiodących na rynku marek sportowych, która projektuje i sprzedaje obuwie, odzież oraz akcesoria. Od ponad 75 lat PUMA nieustannie rozwija sport i kulturę, tworząc szybkie produkty dla najszybszych sportowców na świecie. PUMA oferuje wydajne i inspirowane sportem produkty lifestyle’owe w kategoriach takich jak piłka nożna, bieganie i trening, koszykówka, golf i sporty motorowe. PUMA współpracuje ze znanymi projektantami i markami, aby wprowadzić wpływy sportowe do kultury ulicznej i mody. Grupa PUMA jest właścicielem marek PUMA, Cobra Golf i stichd. Firma dystrybuuje swoje produkty w ponad 120 krajach, zatrudnia ponad 20 000 osób na całym świecie, a jej główna siedziba znajduje się w Herzogenaurach w Niemczech.
kontakt dla mediów
Julia Madusiok
julia.madusiok@publicisgroupe.com
tel: +48 662 110 603
informacje o firmie
PUMA jest jedną z wiodących na rynku marek sportowych, która projektuje i sprzedaje obuwie, odzież oraz akcesoria. Od ponad 75 lat PUMA nieustannie rozwija sport i kulturę, tworząc szybkie produkty dla najszybszych sportowców na świecie. PUMA oferuje wydajne i inspirowane sportem produkty lifestyle’owe w kategoriach takich jak piłka nożna, bieganie i trening, koszykówka, golf i sporty motorowe. PUMA współpracuje ze znanymi projektantami i markami, aby wprowadzić wpływy sportowe do kultury ulicznej i mody. Grupa PUMA jest właścicielem marek PUMA, Cobra Golf i stichd. Firma dystrybuuje swoje produkty w ponad 120 krajach, zatrudnia ponad 20 000 osób na całym świecie, a jej główna siedziba znajduje się w Herzogenaurach w Niemczech.