kultura/sztuka/rozrywka ekonomia/biznes/finanse

RedDeer.Games z blisko 80 proc. wzrostem przychodów w 2023 r.

 

RedDeer.Games sp. z o.o., czołowy wydawca i deweloper gier indie na Nintendo Switch oraz spółka z portfela inwestycyjnego notowanej na giełdzie Grupy PMPG Polskie Media (GPW: PGM), w raporcie kierowanym do swoich inwestorów, podała szacunkowe wyniki finansowe za 2023 rok. Spółka wygenerowała znaczące przychody ze sprzedaży, których wzrost w ujęciu rocznym wyniósł blisko 80 proc. RedDeer.Games w minionym roku wydało 71 nowych gier, z czego 50 było dostępnych na platformie Nintendo Switch. Pozwoliło to studiu znaleźć się w gronie TOP 5 globalnych liderów tworzących, portujących i wydających gry na tej platformie.

- Bardzo się cieszymy z osiągniętych wyników przez naszą spółkę w 2023 roku. Są one efektem przede wszystkim skutecznych działań podejmowanych w obszarze sprzedaży gier w modelu dystrybucji cyfrowej poprzez platformę Nintendo eShop. Udało nam się wydać większą liczbę gier, które zostały jeszcze lepiej dostosowane do profilu graczy oraz bardziej odpowiadały ich oczekiwaniom. Nie planujemy jednak spocząć na laurach. Do końca obecnego roku chcemy wydać ok. 50 nowych produkcji, w tym 30 tytułów własnych – mówi Bartłomiej Kossakowski, COO RedDeer.Games.

Spółka na koniec 2023 zanotowała łącznie ponad 4 miliony pobrań wydanych gier, a do końca 2024 prognozuje tę liczbę łącznie na 7 milionów pobrań. W roku w 2023 przeprowadziła rundę inwestycyjną przy wycenie wynoszącej 70 mln PLN, co uplasowało ją na 34 miejscu (skok z miejsca 40) rankingu FORBES „TOP 50 producentów gier w Polsce 2023”.

Studio w celu dalszego dynamicznego rozwoju skupia się na nowych rekrutacjach, rozwoju produkcji własnych typu premium oraz szykuje produkcję typu AA, czyli gry, który wymaga większych nakładów finansowych na jej realizację. W związku z lepszą jakością takich gier, RedDeer.Games zwiększy potencjał sprzedażowy i możliwość sprzedaży w wyższych cenach jednostkowych. Jedną z takich produkcji ma być „Zły – The Evil One”, osadzony w literackim świecie stworzonym przez Leopolda Tyrmanda. 

- „Zły – The Evil One” jest obecnie największym realizowanym przez nas projektem. Docelowo będziemy chcieć stworzyć całe uniwersum w oparciu o powieść Leopolda Tyrmanda, na które będzie się składać nie tylko wydana przez nas gra wideo, ale również wiele innych przyznanych firmie na wyłączność pól eksploatacji. Prace nad projektem w obecnej fazie rozwoju pokrywane są ze środków własnych RedDeer.Games, jednak w przeciągu najbliższych kilku miesięcy planujemy wyjść na rynek z konkretną propozycją finansowania i udziału w zyskach z tego projektu oraz planami, co do dalszego rozwoju całego studia – dodaje Bartłomiej Kossakowski. 

RedDeer.Games jest spółka z portfela inwestycyjnego Grupy PMPG Polskie Media, która zainwestowała w kupno pakietu ok. 20% udziałów w tej spółce. Jest to przykład inwestycji mieszanej: finansowej w połączeniu z media for equity, które polegają na zapewnieniu firmom pokrycia w mediach i usługach w zamian za udział w kapitale. W tym miesiącu Grupa PMPG Polskie Media zakończyła przegląd opcji strategicznych, którego efektem ma być przygotowanie, jeszcze w I półroczu 2024 roku, strategii rozwoju. Ma ona zakładać budowanie zdywersyfikowanego portfolio dóbr cyfrowych, wytwarzanych w oparciu o własne zasoby jak i nabywane poprzez inwestycje zarówno te finansowe, jak i wspomniane transakcje typu media for equity.

grafika: PixaBay

kontakt dla mediów
PMPG S.A.
Biuro prasowe

biuroprasowe@pmpg.pl

Fundacja Tygodnika Wprost
Fundacja Tygodnika Wprost

MediaForUkraine@wprost.pl

tel: +48 508 040 882

informacje o firmie

*****

PMPG Polskie Media:

Spółka holdingowa notowana na głównym parkiecie Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (GPW: PGM). Działa na rynku tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl, e-tygodnika „Wprost” i „Magazynu Wprost Premium” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.  Spółka aktywnie inwestuje również w nowe projekty o charakterze startupowym.

www:                          www.pmpg.pl 

FB:                               https://www.facebook.com/PMPG.SA 

LinkedIn:                    https://www.linkedin.com/company/point-group/ 

Twitter:                      https://twitter.com/PMPG_PL 

Notowania GPW:     https://pl.investing.com/equities/point-group

 

załączniki

kontakt dla mediów
PMPG S.A.
Biuro prasowe

biuroprasowe@pmpg.pl

Fundacja Tygodnika Wprost
Fundacja Tygodnika Wprost

MediaForUkraine@wprost.pl

tel: +48 508 040 882

informacje o firmie

*****

PMPG Polskie Media:

Spółka holdingowa notowana na głównym parkiecie Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (GPW: PGM). Działa na rynku tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca serwisu wprost.pl, e-tygodnika „Wprost” i „Magazynu Wprost Premium” oraz spółka Orle Pióro, wydawca serwisu dorzeczy.pl i tygodnika „Do Rzeczy” oraz magazynu „Historia Do Rzeczy”.  Spółka aktywnie inwestuje również w nowe projekty o charakterze startupowym.

www:                          www.pmpg.pl 

FB:                               https://www.facebook.com/PMPG.SA 

LinkedIn:                    https://www.linkedin.com/company/point-group/ 

Twitter:                      https://twitter.com/PMPG_PL 

Notowania GPW:     https://pl.investing.com/equities/point-group