wydarzenia towary konsumpcyjne

Włoska kuchnia w najlepszym wydaniu. MAKRO wystartowało z ogólnopolskim cyklem „Ciao Italia”, dedykowanym klientom HoReCa.

Sieć hurtowni MAKRO Polska rozpoczęła cykl spotkań dla klientów HoReCa, poświęcony kuchni włoskiej. Firma przeprowadzi w bieżącym roku kilkanaście wydarzeń o zasięgu ogólnopolskim. Inspiracją wiosennej edycji cyklu jest nowa książka „Tutto il mare” autorstwa Giancarlo Russo oraz szefów kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Jesienne spotkania poświęcone zostaną innym specjalnościom kuchni włoskiej.

 

Inauguracja cyklu „Ciao Italia” miała miejsce 5 marca br. w hotelu Radisson Blue w Sopocie. Wydarzenie miało charakter ekskluzywnej kolacji zasiadanej, podczas której goście próbowali dań inspirowanych książką „Tutto il Mare”. W menu pojawiły się potrawy takie jak: łosoś marynowany w occie balsamicznym, okoń pieczony podany z puree ze szpinaku, pomidora i pietruszki czy deser w formie caffe con torta.

 

–  Półwysep Apeniński otoczony jest z trzech stron przez morza: Śródziemne, Jońskie i Adriatyk. To położenie geograficzne zadecydowało o dominującej pozycji ryb i owoców morza w menu kuchni włoskiej. Przez ostatnie 25 lat jako ambasador tej kuchni przekonywałem do zasad przygotowywania dań bazowych takich jak pizza i makarony. Nadszedł czas na bogactwo produktów pochodzących z morza. Sekretem najwyższych standardów ich przygotowania jest minimalistyczne podejście do liczby składników, unikanie takich tłuszczów jak śmietana czy masło, a ponad wszystko skupienie się na klasycznych przyprawach kuchni włoskiej i odrobina fantazji - mówi Giancarlo Russo, szef kuchni, restaurator i ambasador włoskiej kuchni. 

 

– Na spotkaniach z klientami HoReCa odczarowujemy produkty postrzegane powszechnie jako drogie takie jak homar czy żabnica. Ich zaletą jest możliwość pełnego wykorzystania w ciekawy, atrakcyjny dla konsumentów sposób i percepcja dania premium – mówi Rafał Zaręba, Executive Chef w Akademii Inspiracji MAKRO. –  Podczas kolacji w ramach cyklu „Ciao Italia” prezentujemy naszą wiedzę i doświadczenie dotyczące ryb i owoców morza. Komponowanie tych dań w ramach prac nad książką „Tutto il mare” i przygotowań do cyklu „Ciao Italia” sprawiło nam wiele przyjemności.

 

„Ciao Italia” to cykl bezpłatnych spotkań kulinarnych skierowanych do przedstawicieli branży HoReCa. Tematyka warsztatów nawiązuje do specjalności kuchni włoskiej takich jak ryby, owoce morza, wędliny czy sery. Wydarzenia prowadzi Giancarlo Russo wraz z szefami kuchni Akademii Inspiracji MAKRO.

 

Inspiracją wydarzeń w edycji wiosennej jest najnowsza książka „Tutto il Mare” autorstwa Giancarlo Russo oraz szefów kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Premiera publikacji odbyła się podczas uroczystej kolacji w łódzkim Orientarium w lutym br. Książka jest dostępna na stronie https://gazetki.makro.pl/kuchnia-wloska-ryby-i-owoce-morza. Kolejne spotkania z recepturami „Tutto il mare” w tle odbędą się 3 kwietnia w Lubinie, 9 kwietnia w Warszawie, 23 kwietnia w Krakowie. Przedstawiciele branży HoReCa chętni do udziału w kolejnych spotkaniach proszeni są o przesłanie zgłoszenia na adres e-mail magdalena.figurna@makro.pl.

 

Ostatni raport „Polska na Talerzu” firmy MAKRO potwierdza silną pozycję kuchni włoskiej na polskim rynku gastronomicznym. Zajmuje ona drugie miejsce pod względem popularności wśród polskich konsumentów, zaraz po polskiej. Dlatego misją sieci hurtowni MAKRO Polska – jako lidera wśród dystrybutorów dla sektora HoReCa – jest edukowanie i inspirowanie branży gastronomicznej, aby kuchnia włoska była na jak najwyższym poziomie poprzez odpowiednią ofertę produktów, warsztatów, spotkań branżowych oraz publikacje edukacyjne.

 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl