technologie ekonomia/biznes/finanse

Grupa Lenovo: Wyniki za trzeci kwartał 2023/24

22.02.2024 | Lenovo

Lenovo wznawia wzrost przychodów rok do roku - wyniki napędzane przez odporność podstawowych działalności i skuteczność transformacji

22 lutego 2024 r. - Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) wraz ze swoimi spółkami zależnymi („Grupa”) ogłosiła dzisiaj wyniki za trzeci kwartał, informując o wzroście przychodów Grupy o 3% w porównaniu do roku poprzedniego, do poziomu 15,7 miliarda USD, oraz o poprawie rentowności Grupy kwartał do kwartału po raz drugi z rzędu. Dochód netto wyniósł 357 milionów USD w oparciu o standardy sprawozdawczości finansowej innych niż Hongkong (non-HKFRS) [1], a marża dochodu netto wzrosła o 0,4% kwartał do kwartału, osiągając 2,3%. Zróżnicowane czynniki wzrostu Grupy nadal zapewniały dobre wyniki, a przychody z działalności niezwiązanej z komputerami PC stanowiły 42% przychodów Grupy, co oznacza wzrost o 1,3 punktu procentowego rok do roku.

Konsekwentna poprawa z kwartału na kwartał w ostatnich kwartałach była napędzana odpornością podstawowych działalności Grupy oraz szerszą skutecznością jej trwającej transformacji. Działalność SSG osiągnęła ważny kamień milowy, przekraczając próg przychodów 2 miliardów USD, osiągając rekordowo wysoki zysk operacyjny z marżą operacyjną powyżej 20% oraz zwiększając przychody z usług zarządzanych oraz usług w zakresie projektów i rozwiązań rok do roku przez 11 kolejnych kwartałów. Działalność ISG wykazała wzrost przychodów kwartał do kwartału i osiągnęła rekordowy poziom przychodów 1 miliard USD ze swojej działalności związanej z pamięcią masową, oprogramowaniem i usługami. Ogólnie rzecz biorąc, działalność IDG wznowiła wzrost przychodów, osiągnęła lepsze wyniki niż rynek, odnotowała wzrost sprzedaży komputerów PC rok do roku oraz utrzymała wiodącą w branży rentowność.

Najważniejsze dane finansowe:

 

Q3 FY 23/24

W milionach USD

Q3 FY 22/23

W milionach USD

Zmiana

 

 

Przychody Grupy

15,721

15,267

3%

 

Dochód przed opodatkowaniem

471

605

(22%)

 

Dochód netto (zysk przypadający na akcjonariuszy)

337

437

(23%)

 

Dochód netto (dochód przypadający na akcjonariuszy – non-HKFRS) [1]

357

447

(20%)

 

 

Podstawowy zysk na akcję (US cents)

2.81

3.65

(23%)

 

 Wypowiedź prezesa i dyrektora generalnego - Yuanqing Yang:

„W ostatnim kwartale spełniliśmy naszą obietnicę i wznowiliśmy wzrost przychodów rok do roku, napędzany zarówno przez odporność naszych podstawowych działalności, jak i skuteczność transformacji opartej na usługach. Patrząc w przyszłość, nasze zaangażowanie w innowacje związane z AI, rozwiązania pocket-to-cloud pełną gamę inteligentnych urządzeń, infrastruktury, rozwiązań i usług, w połączeniu z naszymi partnerstwami z innymi kluczowymi liderami w dziedzinie AI, zapewnią, że będziemy dobrze przygotowani do wykorzystania ogromnych możliwości, jakie niesie ze sobą AI.”

Przyspieszenie przywództwa w dziedzinie AI

Grupa wykorzystuje znaczące możliwości rozwoju, jakie daje era sztucznej inteligencji. W szczególności wyłaniający się trend hybrydowej sztucznej inteligencji bezpośrednio napędza popyt na komputery PC ze sztuczną inteligencją, trend, który będzie stymulował kolejny cykl odświeżania branży, ponieważ użytkownicy potrzebują urządzeń zaprojektowanych z myślą o większej kreatywności i produktywności. Oprócz urządzeń, hybrydowa sztuczna inteligencja napędza zwiększony popyt na infrastrukturę hybrydową i zapotrzebowanie klientów na aplikacje, rozwiązania i usługi natywne dla sztucznej inteligencji, takie jak doradztwo, projektowanie, rozwój i konserwacja - napędzając wzrost w wielu branżach.

Aby dalej budować swoją wyjątkową pozycję w erze AI, Lenovo kontynuuje realizację zobowiązań inwestycyjnych w innowacje. Zatrudnienie w dziale badawczo-rozwojowym wzrosło rok do roku i stanowi ponad 25% zatrudnienia w Grupie, a stosunek wydatków na badania i rozwój do przychodów za cały rok podatkowy jest na dobrej drodze do osiągnięcia rekordowego poziomu. Ta ciągła inwestycja, wraz z pełnym portfolio urządzeń, infrastruktury, rozwiązań i usług z obsługą AI, gotowych na AI i zoptymalizowanych pod kątem AI, stanowi fundament wizji Lenovo „AI dla wszystkich” - zmieniającej sposób życia i pracy osób prywatnych i przedsiębiorstw oraz napędzającej przyszły zrównoważony wzrost Grupy.

Ostatnie ogłoszenia Grupy dotyczące AI obejmują partnerstwo z Anaconda w celu przyspieszenia rozwoju AI i wdrożenia wysokowydajnych stacji roboczych Lenovo do nauki danych, pakiet urządzeń i rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji ogłoszonych na corocznym pokazie CES, rozbudowę hybrydowej platformy chmurowej dla AI z nowymi rozwiązaniami hiperkonwergentnymi ThinkAgile oraz serwerami ThinkSystem oraz nowo uruchomioną funkcję cyberodporności jako usługę (CRaaS).

Solutions and Services Group (SSG): Rekordowe przychody, rekordowy zysk operacyjny, promowanie rozwiązań AI

Wyniki za III kwartał roku fiskalnego 23/24:

  • Rekordowe przychody wynoszące 2,0 miliarda USD, z dwucyfrowym wzrostem rok do roku. Rekordowo wysoki zysk operacyjny z marżą operacyjną powyżej 20%.
  • Utrzymanie usług wsparcia i oprogramowania jako głównych źródeł zysków dla SSG.
  • Dalszy rozwój usług zarządzanych oraz usług związanych z projektami i rozwiązaniami, które stanowią obecnie 55% przychodów SSG, co oznacza wzrost o 1,5 punktu procentowego rok do roku i wzrost rok do roku przez 11 kwartałów z rzędu.

Możliwości i zrównoważony wzrost:

  • SSG ma silną dynamikę w zakresie swoich głównych ofert, w tym rozwiązań Digital Workplace Solutions (DWS), Hybrid Cloud oraz rozwiązań i usług w zakresie zrównoważonego rozwoju.
  • SSG skoncentrowało się na swoich głównych ofertach, aby wspierać określone branże wertykalne za pomocą inteligentnych rozwiązań, zdobywając duże kontrakty z klientami.
  • Rosnący popyt na technologię AI stosowaną w przypadkach użycia w przemyśle - wraz z towarzyszącymi usługami, takimi jak doradztwo, projektowanie i wdrożenie - napędza wzrost usług AI w różnych sektorach.

Infrastructure Solutions Group (ISG): Wykorzystywanie możliwości w zakresie infrastruktury AI

Wyniki za III kwartał roku fiskalnego 23/24:

  • ISG osiągnęło wzrost przychodów kwartał do kwartału po raz drugi z rzędu.
  • Łączne przychody w zakresie pamięci masowych, oprogramowania i usług osiągnęły rekordowy poziom 1 mld USD.
  • ISG spodziewa się utrzymania solidnej pozycji nr 3 na świecie zarówno w zakresie infrastruktury pamięci masowej, jak i sztucznej inteligencji.

Możliwości i zrównoważony wzrost:

  • Oczekuje się, że serwery AI będą rosły prawie dwa razy szybciej niż całkowity rynek serwerów.
  • ISG rozwija kluczowe partnerstwa strategiczne, aby wzmocnić konkurencyjność swojego portfolio.
  • Rozwój sztucznej inteligencji zwiększa zapotrzebowanie na inteligentną infrastrukturę (lepsza wydajność, inteligentniejsze zarządzanie i niższe zużycie energii). Lenovo wyróżnia się dzięki kompleksowemu portfolio Edge to Cloud, programowi AI Innovators i centrom innowacji AI, które dostarczają branży wstępnie zweryfikowane rozwiązania wertykalne i horyzontalne.

Intelligent Devices Group (IDG): Wznowienie wzrostu i umocnienie pozycji lidera

Wyniki za III kwartał roku fiskalnego 23/24:

  • IDG zanotowało mocny kwartał, a przychody wzrosły dzięki jasnej strategii, konsekwentnym inwestycjom w innowacje i doskonałości operacyjnej.
  • Kontynuacja ożywienia na rynku komputerów osobistych sprawiła, że IDG osiągnęło lepsze wyniki niż rynek i powróciło do wzrostu dostaw rok do roku, osiągając najwyższy udział w rynku od czasu pandemii Covid na poziomie prawie 24%. Ameryka Północna wyróżniła się wzrostem przychodów z komputerów PC o 20% rok do roku.
  • Działalność w sektorze urządzeń innych niż PC odnotowała zachęcający postęp. W przypadku smartfonów i tabletów nastąpił powrót do wysokich, dwucyfrowych wzrostów wysyłek rok do roku, z istotną premią względem rynku wynoszącą ponad 20 punktów. Wysyłki smartfonów wzrosły o 32% rok do roku - z hiperwzrostem w regionie Azji i Pacyfiku, EMEA i Ameryce Północnej.

Możliwości i zrównoważony wzrost:

  • Trend hybrydowego AI napędzi popyt na urządzenia klienckie i kolejny cykl odświeżania, tworząc potencjał wzrostu i poprawę marż.
  • Lenovo ma wyjątkową możliwość opracowania w pełni zintegrowanego doświadczenia AI obejmującego cyfrowe ekosystemy użytkowników, w tym komputery PC, tablety i smartfony.

Najważniejsze osiągnięcia w zakresie ESG

Lenovo zostało docenione za kilka osiągnięć w zakresie ESG w minionym kwartale, w tym:

[1] Miara spoza HKFRS została skorygowana poprzez wyłączenie zmian wartości godziwej netto aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez wynik finansowy, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych wynikających z fuzji i przejęć, opłat związanych z fuzjami i przejęciami oraz odpowiednich skutków podatku dochodowego, jeśli takie występują.

LENOVO GROUP

PODSUMOWANIE FINANSOWE

Za kwartał zakończony 31 grudnia 2023 r.

(w mln USD, z wyjątkiem danych na akcję)

 

 

 


Q3 23/24


Q3 22/23


Zmiana R/R

Przychody

 

15,721

15,267

3%

Zysk brutto

 

2,601

2,612

(0)%

Marża zysku brutto

 

16.5%

17.1%

(0.6) pts

Koszty operacyjne

 

(1,988)

(1,862)

7%

Koszty Badań&Rozwoju
(uwzględnione w kosztach operacyjnych)

 

(547)

(579)

(6)%

Stosunek kosztów do przychodów

 

12.6%

12.2%

0.4 pts

Zysk z działalności operacyjnej

 

613

750

(18)%

Pozostałe przychody nieoperacyjne/(koszty) - netto

 

(142)

(145)

(2)%

Dochód przed opodatkowaniem

 

471

605

(22)%

Opodatkowanie

 

(94)

(123)

(23)%

Zysk za okres

 

377

482

(22)%

Udziały niekontrolujące

 

(40)

(45)

(11)%

Zysk przypadający na akcjonariuszy

 

337

437

(23)%

Zysk przypadający na akcjonariuszy - non-HKFRS [1]

 

357

447

(20)%

EPS (centy US)
Podstawowy
Rozwodniony

 


2.81
2.64


3.65
3.44


(0.84)
(0.80)

kontakt dla mediów
Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.

załączniki

kontakt dla mediów
Bartosz Dul
Junior Account Manager, Publicis Media
Bartosz Dul

bartosz.dul@publicismedia.com

informacje o firmie

Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.

LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.