technologie ekonomia/biznes/finanse
Grupa Lenovo: Wyniki za trzeci kwartał 2023/24
Lenovo wznawia wzrost przychodów rok do roku - wyniki napędzane przez odporność podstawowych działalności i skuteczność transformacji
22 lutego 2024 r. - Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) wraz ze swoimi spółkami zależnymi („Grupa”) ogłosiła dzisiaj wyniki za trzeci kwartał, informując o wzroście przychodów Grupy o 3% w porównaniu do roku poprzedniego, do poziomu 15,7 miliarda USD, oraz o poprawie rentowności Grupy kwartał do kwartału po raz drugi z rzędu. Dochód netto wyniósł 357 milionów USD w oparciu o standardy sprawozdawczości finansowej innych niż Hongkong (non-HKFRS) [1], a marża dochodu netto wzrosła o 0,4% kwartał do kwartału, osiągając 2,3%. Zróżnicowane czynniki wzrostu Grupy nadal zapewniały dobre wyniki, a przychody z działalności niezwiązanej z komputerami PC stanowiły 42% przychodów Grupy, co oznacza wzrost o 1,3 punktu procentowego rok do roku.
Konsekwentna poprawa z kwartału na kwartał w ostatnich kwartałach była napędzana odpornością podstawowych działalności Grupy oraz szerszą skutecznością jej trwającej transformacji. Działalność SSG osiągnęła ważny kamień milowy, przekraczając próg przychodów 2 miliardów USD, osiągając rekordowo wysoki zysk operacyjny z marżą operacyjną powyżej 20% oraz zwiększając przychody z usług zarządzanych oraz usług w zakresie projektów i rozwiązań rok do roku przez 11 kolejnych kwartałów. Działalność ISG wykazała wzrost przychodów kwartał do kwartału i osiągnęła rekordowy poziom przychodów 1 miliard USD ze swojej działalności związanej z pamięcią masową, oprogramowaniem i usługami. Ogólnie rzecz biorąc, działalność IDG wznowiła wzrost przychodów, osiągnęła lepsze wyniki niż rynek, odnotowała wzrost sprzedaży komputerów PC rok do roku oraz utrzymała wiodącą w branży rentowność.
Najważniejsze dane finansowe:
|
Q3 FY 23/24 W milionach USD |
Q3 FY 22/23 W milionach USD |
Zmiana
|
|
Przychody Grupy |
15,721 |
15,267 |
3% |
|
Dochód przed opodatkowaniem |
471 |
605 |
(22%) |
|
Dochód netto (zysk przypadający na akcjonariuszy) |
337 |
437 |
(23%) |
|
Dochód netto (dochód przypadający na akcjonariuszy – non-HKFRS) [1] |
357 |
447 |
(20%) |
|
| ||||
Podstawowy zysk na akcję (US cents) |
2.81 |
3.65 |
(23%) |
|
Wypowiedź prezesa i dyrektora generalnego - Yuanqing Yang:
„W ostatnim kwartale spełniliśmy naszą obietnicę i wznowiliśmy wzrost przychodów rok do roku, napędzany zarówno przez odporność naszych podstawowych działalności, jak i skuteczność transformacji opartej na usługach. Patrząc w przyszłość, nasze zaangażowanie w innowacje związane z AI, rozwiązania pocket-to-cloud pełną gamę inteligentnych urządzeń, infrastruktury, rozwiązań i usług, w połączeniu z naszymi partnerstwami z innymi kluczowymi liderami w dziedzinie AI, zapewnią, że będziemy dobrze przygotowani do wykorzystania ogromnych możliwości, jakie niesie ze sobą AI.”
Przyspieszenie przywództwa w dziedzinie AI
Grupa wykorzystuje znaczące możliwości rozwoju, jakie daje era sztucznej inteligencji. W szczególności wyłaniający się trend hybrydowej sztucznej inteligencji bezpośrednio napędza popyt na komputery PC ze sztuczną inteligencją, trend, który będzie stymulował kolejny cykl odświeżania branży, ponieważ użytkownicy potrzebują urządzeń zaprojektowanych z myślą o większej kreatywności i produktywności. Oprócz urządzeń, hybrydowa sztuczna inteligencja napędza zwiększony popyt na infrastrukturę hybrydową i zapotrzebowanie klientów na aplikacje, rozwiązania i usługi natywne dla sztucznej inteligencji, takie jak doradztwo, projektowanie, rozwój i konserwacja - napędzając wzrost w wielu branżach.
Aby dalej budować swoją wyjątkową pozycję w erze AI, Lenovo kontynuuje realizację zobowiązań inwestycyjnych w innowacje. Zatrudnienie w dziale badawczo-rozwojowym wzrosło rok do roku i stanowi ponad 25% zatrudnienia w Grupie, a stosunek wydatków na badania i rozwój do przychodów za cały rok podatkowy jest na dobrej drodze do osiągnięcia rekordowego poziomu. Ta ciągła inwestycja, wraz z pełnym portfolio urządzeń, infrastruktury, rozwiązań i usług z obsługą AI, gotowych na AI i zoptymalizowanych pod kątem AI, stanowi fundament wizji Lenovo „AI dla wszystkich” - zmieniającej sposób życia i pracy osób prywatnych i przedsiębiorstw oraz napędzającej przyszły zrównoważony wzrost Grupy.
Ostatnie ogłoszenia Grupy dotyczące AI obejmują partnerstwo z Anaconda w celu przyspieszenia rozwoju AI i wdrożenia wysokowydajnych stacji roboczych Lenovo do nauki danych, pakiet urządzeń i rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji ogłoszonych na corocznym pokazie CES, rozbudowę hybrydowej platformy chmurowej dla AI z nowymi rozwiązaniami hiperkonwergentnymi ThinkAgile oraz serwerami ThinkSystem oraz nowo uruchomioną funkcję cyberodporności jako usługę (CRaaS).
Solutions and Services Group (SSG): Rekordowe przychody, rekordowy zysk operacyjny, promowanie rozwiązań AI
Wyniki za III kwartał roku fiskalnego 23/24:
- Rekordowe przychody wynoszące 2,0 miliarda USD, z dwucyfrowym wzrostem rok do roku. Rekordowo wysoki zysk operacyjny z marżą operacyjną powyżej 20%.
- Utrzymanie usług wsparcia i oprogramowania jako głównych źródeł zysków dla SSG.
- Dalszy rozwój usług zarządzanych oraz usług związanych z projektami i rozwiązaniami, które stanowią obecnie 55% przychodów SSG, co oznacza wzrost o 1,5 punktu procentowego rok do roku i wzrost rok do roku przez 11 kwartałów z rzędu.
Możliwości i zrównoważony wzrost:
- SSG ma silną dynamikę w zakresie swoich głównych ofert, w tym rozwiązań Digital Workplace Solutions (DWS), Hybrid Cloud oraz rozwiązań i usług w zakresie zrównoważonego rozwoju.
- SSG skoncentrowało się na swoich głównych ofertach, aby wspierać określone branże wertykalne za pomocą inteligentnych rozwiązań, zdobywając duże kontrakty z klientami.
- Rosnący popyt na technologię AI stosowaną w przypadkach użycia w przemyśle - wraz z towarzyszącymi usługami, takimi jak doradztwo, projektowanie i wdrożenie - napędza wzrost usług AI w różnych sektorach.
Infrastructure Solutions Group (ISG): Wykorzystywanie możliwości w zakresie infrastruktury AI
Wyniki za III kwartał roku fiskalnego 23/24:
- ISG osiągnęło wzrost przychodów kwartał do kwartału po raz drugi z rzędu.
- Łączne przychody w zakresie pamięci masowych, oprogramowania i usług osiągnęły rekordowy poziom 1 mld USD.
- ISG spodziewa się utrzymania solidnej pozycji nr 3 na świecie zarówno w zakresie infrastruktury pamięci masowej, jak i sztucznej inteligencji.
Możliwości i zrównoważony wzrost:
- Oczekuje się, że serwery AI będą rosły prawie dwa razy szybciej niż całkowity rynek serwerów.
- ISG rozwija kluczowe partnerstwa strategiczne, aby wzmocnić konkurencyjność swojego portfolio.
- Rozwój sztucznej inteligencji zwiększa zapotrzebowanie na inteligentną infrastrukturę (lepsza wydajność, inteligentniejsze zarządzanie i niższe zużycie energii). Lenovo wyróżnia się dzięki kompleksowemu portfolio Edge to Cloud, programowi AI Innovators i centrom innowacji AI, które dostarczają branży wstępnie zweryfikowane rozwiązania wertykalne i horyzontalne.
Intelligent Devices Group (IDG): Wznowienie wzrostu i umocnienie pozycji lidera
Wyniki za III kwartał roku fiskalnego 23/24:
- IDG zanotowało mocny kwartał, a przychody wzrosły dzięki jasnej strategii, konsekwentnym inwestycjom w innowacje i doskonałości operacyjnej.
- Kontynuacja ożywienia na rynku komputerów osobistych sprawiła, że IDG osiągnęło lepsze wyniki niż rynek i powróciło do wzrostu dostaw rok do roku, osiągając najwyższy udział w rynku od czasu pandemii Covid na poziomie prawie 24%. Ameryka Północna wyróżniła się wzrostem przychodów z komputerów PC o 20% rok do roku.
- Działalność w sektorze urządzeń innych niż PC odnotowała zachęcający postęp. W przypadku smartfonów i tabletów nastąpił powrót do wysokich, dwucyfrowych wzrostów wysyłek rok do roku, z istotną premią względem rynku wynoszącą ponad 20 punktów. Wysyłki smartfonów wzrosły o 32% rok do roku - z hiperwzrostem w regionie Azji i Pacyfiku, EMEA i Ameryce Północnej.
Możliwości i zrównoważony wzrost:
- Trend hybrydowego AI napędzi popyt na urządzenia klienckie i kolejny cykl odświeżania, tworząc potencjał wzrostu i poprawę marż.
- Lenovo ma wyjątkową możliwość opracowania w pełni zintegrowanego doświadczenia AI obejmującego cyfrowe ekosystemy użytkowników, w tym komputery PC, tablety i smartfony.
Najważniejsze osiągnięcia w zakresie ESG
Lenovo zostało docenione za kilka osiągnięć w zakresie ESG w minionym kwartale, w tym:
- Utrzymanie najwyższego możliwego wyniku w corocznych rankingach MSCI ESG z oceną AAA.
- Otrzymanie Złotej nagrody w corocznym konkursie Best Corporate Governance and ESG Awards organizowanym przez Hong Kong Institute of Certified Public Accountants.
- Szósty rok z rzędu firma została uwzględniona w Indeksie Równości Korporacyjnej 2023-2024 Fundacji Kampanii na rzecz Praw Człowieka.
- Uzyskanie najwyższego wyniku w corocznym badaniu Workplace Pride Global Benchmark.
[1] Miara spoza HKFRS została skorygowana poprzez wyłączenie zmian wartości godziwej netto aktywów finansowych wycenianych w wartości godziwej przez wynik finansowy, amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych wynikających z fuzji i przejęć, opłat związanych z fuzjami i przejęciami oraz odpowiednich skutków podatku dochodowego, jeśli takie występują.
LENOVO GROUP
PODSUMOWANIE FINANSOWE
Za kwartał zakończony 31 grudnia 2023 r.
(w mln USD, z wyjątkiem danych na akcję)
|
|
|
|
|
Przychody |
|
15,721 |
15,267 |
3% |
Zysk brutto |
|
2,601 |
2,612 |
(0)% |
Marża zysku brutto |
|
16.5% |
17.1% |
(0.6) pts |
Koszty operacyjne |
|
(1,988) |
(1,862) |
7% |
Koszty Badań&Rozwoju |
|
(547) |
(579) |
(6)% |
Stosunek kosztów do przychodów |
|
12.6% |
12.2% |
0.4 pts |
Zysk z działalności operacyjnej |
|
613 |
750 |
(18)% |
Pozostałe przychody nieoperacyjne/(koszty) - netto |
|
(142) |
(145) |
(2)% |
Dochód przed opodatkowaniem |
|
471 |
605 |
(22)% |
Opodatkowanie |
|
(94) |
(123) |
(23)% |
Zysk za okres |
|
377 |
482 |
(22)% |
Udziały niekontrolujące |
|
(40) |
(45) |
(11)% |
Zysk przypadający na akcjonariuszy |
|
337 |
437 |
(23)% |
Zysk przypadający na akcjonariuszy - non-HKFRS [1] |
|
357 |
447 |
(20)% |
EPS (centy US) |
|
|
|
|
kontakt dla mediów
Bartosz Dul
bartosz.dul@publicismedia.com
informacje o firmie
Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.
LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.
kontakt dla mediów
Bartosz Dul
bartosz.dul@publicismedia.com
informacje o firmie
Firma Lenovo (HKSE: 992) (ADR: LNVGY) jest firmą z listy Fortune Global 500 o obrotach sięgających 45 miliardów USD i światowym liderem technologicznym w dziedzinie inteligentnej transformacji dzięki infrastrukturze i urządzeniom zapewniającym klientom największe możliwości. Oferta łączących się z siecią urządzeń Lenovo należy do największych na świecie i obejmuje smartfony (Motorola), tablety, komputery PC (ThinkPad, Yoga, Lenovo Legion) i stacje robocze, a także urządzenia AR/VR oraz rozwiązania dla inteligentnych domów i biur. Rozwiązania Lenovo dla centrów danych (ThinkSystem i ThinkAgile) zapewniają pojemność i moc obliczeniową systemom zmieniającym biznes oraz społeczeństwo. Lenovo inspiruje użytkowników do wykorzystania drzemiącego w nich potencjału różnorodności i budowania lepszej przyszłości dla wszystkich. Zachęcamy do obserwowania nas w serwisach LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram oraz odwiedzania naszej witryny internetowej https://www.lenovo.com/.
LENOVO jest znakiem towarowym Lenovo. Wszelkie pozostałe znaki towarowe stanowią własność odpowiednich podmiotów. ©2020, Lenovo Group Limited.