handel rolnictwo

Auchan Polska wspiera rodzimych producentów i promuje lokalne produkty

Ponad 72% Polaków deklaruje, że wybiera owoce i warzywa
od producentów lokalnych

 

Auchan Polska stawia na lokalnych producentów żywności, owoców i warzyw. Blisko 80% dostawców sieci w Polsce to rodzime firmy, od których w sezonie zbiorów pochodzi 100% asortymentu owoców i warzyw typowych dla naszej szerokości geograficznej. To gwarantuje klientom wyjątkowe walory smakowe i wartości odżywcze takich produktów sezonowych, jak truskawki, czereśnie, wiśnie, maliny, jabłka, gruszki czy śliwki, a z warzyw sałaty, kapusta, świeże grzyby i warzywa okopowe. 

Badanie przeprowadzone na zlecenie Auchan w lutym 2024 r. na temat preferencji konsumentów przy wyborze owoców i warzyw potwierdza, że taka lokalna oferta zwłaszcza w sezonie jest zgodna z ich oczekiwaniami. 

Ponad 72% osób biorących udział w badaniu deklaruje, że wybiera owoce i warzywa pochodzące od producentów lokalnych.75% z nich to osoby posiadające dzieci. Wyniki badania pokazują również, że blisko 80% konsumentów chętnie sięga po owoce i warzywa sezonowe

Współpraca z rodzimymi producentami i stałe poszerzanie oferty lokalnej to kluczowe elementy strategii Auchan Polska. Wspieramy polskich producentów oraz regionalny biznes tak aby zapewnić stabilne warunki do rozwoju. Dbamy o wysokie standardy współpracy – wybieramy doświadczonych dostawców, często firmy rodzinne, z regionów kojarzonych z uprawą danego produktu. Umowy zawieramy w perspektywie wieloletniej, z niektórymi z producentów pracujemy ponad 25 lat podkreśla Radosław Dac, dyrektor Produktów Auchan Polska.

Auchan współpracuje z lokalnymi producentami z różnych rejonów Polski, w tym m.in. z Mazowsza (głównie jabłka), okolice Radomia, Kalisza i Góry Kalwarii (warzywa ciepłolubne jak pomidory, papryka, ogórki), Wielkopolski, Pomorza (warzywa okopowe). Owoce miękkie takie jak truskawki, maliny, borówki pochodzą    głównie z Mazowsza i Podlasia, a grzyby świeże w tym pieczarki z rejonu Siedlec.

Asortyment lokalnych owoców i warzyw zmienia się sezonowo i zawiera od blisko 400 do 600 referencji. W sezonie letnim 100% warzyw oraz owoce takie jak truskawki, czereśnie, wiśnie, maliny, jabłka, gruszki czy śliwki pochodzą z upraw lokalnych. Poza sezonem są to jabłka i warzywa takie jak sałaty, kapusta, grzyby świeże oraz warzywa okopowe. 

Badanie na zlecenie Auchan Polska przeprowadziła firma badawcza Maison & Partners. 

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

O Auchan

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl 

załączniki

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

O Auchan

Auchan Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl