sport media/marketing/reklama

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV w oczach milionów widzów Turnieju Czterech Skoczni

07.02.2024 | Mitsubishi Motors
  • 72. edycja turnieju pod znakiem „Trzech Diamentów”
  • Na podium ekspozycyjnym podczas zawodów stanął Mitsubishi Eclipse Cross Plug-in Hybrid

Kolejny rok z rzędu Mitsubishi Motors angażuje się aktywnie w sezon sportów zimowych. Turniej Czterech Skoczni, budzący silne emocje zarówno wśród zawodników z całego świata, jak i fanów, w tym także w Polsce, uzyskał wsparcie sponsorskie japońskiego producenta samochodów, który po raz kolejny towarzyszył jako oficjalny partner wszystkim zawodom, składającym się na turniej.

Tegoroczna, 72. edycja  turnieju rozgrywała się zarówno w ostatnim tygodniu 2023 roku, jak i w pierwszych dniach roku 2024. Rywalizację o Puchar Turnieju Czterech skoczni rozpoczęły 28. i 29 grudnia serie skoków w Oberstdorfie, aby na sylwestrowe i noworoczne zawody przenieść się do  Garmisch-Partenkirchen (31 grudnia 2023 – 1 stycznia 2024 r.), potem, tradycyjnie, opuścić Niemcy i rozpocząć austriacki etap turnieju na skoczni w Innsbrucku (2-3 stycznia 2024 r.) i zakończyć w Bischofshofen (5-6 stycznia 2024 r.). W pierwszym dniu każdego z etapów turnieju odbywały się serie treningowe i kwalifikacje do przypadających w drugim dniu serii skoków finałowych. Na wszystkich skoczniach zawodom towarzyszył oficjalny partner motoryzacyjny – Mitsubishi Motors.

„Sponsorując Turniej Czterech Skoczni Mitsubishi Motors już na początku roku zwiększyło widoczność marki - dotarliśmy łącznie do 33,7 miliona osób tylko w Niemczech oraz prawie 4 milionów w Austrii. Turniej Czterech Skoczni to jedna z najważniejszych międzynarodowych imprez całego sezonu sportów zimowych a skoki narciarskie wiążą się z odwagą, determinacją i kontrolą – cechami, które są także wyróżnikami marki Mitsubishi.”- powiedział Christian Andersen, szef marketingu i PR w Mitsubishi Motors w Niemczech.

W Polsce konkursy 72. Turnieju Czterech Skoczni oglądało średnio 2,27 miliona widzów w telewizji – 1,52 miliona w TVN i 749 tysięcy na kanale Eurposport. W miejscach zawodów, pod skoczniami, skoki oglądało 118 400 widzów, co przełożyło się na drugi wynik w ciągu ostatnich 15 lat. Najwięcej, bo prawie 42 tys. kibiców zgromadziły zawody w Obersdorfie. Wraz z widzami transmisji telewizyjnych Turnieju Czterech Skoczni w Nieczech i Austrii, zawody w Obersdorfie, Bischofschofen, Innsbrucku i Garmisch oglądało prawie 38 milionów miłośników skoków narciarskich. Logo marki Mitsubishi można było zobaczyć podczas wszystkich czterech konkursów turnieju. Producent prezentował także swój model elektryczny ładowany z zewnętrznego źródła zasilania – Eclipse Cross Plug-in Hybrid w eksponowanym miejscu przy skoczniach narciarskich. Czas oglądalności tego modelu Mitsubishi modelu, mierzony tylko w Niemczech, podczas transmisji na żywo w obu kanałach (ARD i ZDF), sięgnął 1,25 godziny.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV https://www.mitsubishi.pl/samochody/eclipse-cross-phev) to model z napędem hybrydowo-elektrycznym, pozwalającym na ładowanie akumulatora trakcyjnego z zewnętrznego źródła. Ładowanie prądem stałym do 80% pojemności z szybkich ładowarek trwa 25 minut. Samochód dysponuje napędem na cztery koła Super All Wheel Control, wykorzystującym dwa silniki elektryczne, umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania akumulatora trakcyjnego oraz podnoszenia mocy napędu elektrycznego wtedy, kiedy jest to niezbędne. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 188 KM. Napęd na obie osie jest dostępny także w trybie bezemisyjnym, czym model Mitsubishi odróżnia się od pojazdów konkurencji. Samochód może dzięki temu korzystać z czystej energii nie tylko w miejskich strefach zeroemisyjnych, ale również w terenie, na kampingach i leśnych drogach. Napędu jest przenoszony na koła – jak w samochodach w pełni elektrycznych – poprzez jednobiegową przekładnię, gwarantującą płynne przyspieszanie, a za sprawą bezpośredniego napędu obu osi przekazywanego wprost z silników elektrycznych, pełny moment obrotowy dostępny jest od najniższych obrotów. Mitsubishi Eclipse Cross PHEV może przejechać w trybie bezemisyjnym do 55 km, a pełny zasięg  wynosi ponad 600 km. Samochód łączy więc walory ekologiczne, długi zasięg i oszczędność. W porównaniu z modelami spalinowymi Eclipse Cross PHEV może obniżyć niemal trzykrotnie koszt przejechania 100 km przy obecnych cenach paliwa i prądu. Model objęty jest 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód oraz 5-letnim Mitsubishi Assistance Package (bez limitu przebiegu) oraz 8 latami gwarancji (do 160 000 km) na pojemność ładowanego z zewnętrznego źródła akumulatora trakcyjnego.                                              

O Mitsubishi Motors:

Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Firma w roku 2009 wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny – i-MiEV, a następnie w roku 2013 model OUTLANDER PHEV - lidera rynków w Japonii i Europie w segmencie hybryd ładowanych z gniazdka. Mitsubishi Motors jest podmiotem globalnym, dzięki zakładom produkcyjnym w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji, w których zatrudnia łącznie 30 000 pracowników. Modele takie jak PAJERO SPORT / MONTERO SPORT, TRITON / L200 i OUTLANDER mają ważny udział w budowaniu pozycji firmy. Globalna wielkość sprzedaży Mitsubishi Motors w roku fiskalnym 2018 wyniosła 1 244 000 egzemplarzy, a sprzedaż netto 2,51 biliona jenów. Spółka MMC jest notowana na giełdzie w Tokio.

kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
PR/Communications Manager&Storyteller, ASTARA Poland Sp. z o.o.
Kinga Ossowska

kinga.ossowska@astara.com

informacje o firmie

załączniki

kontakt dla mediów
Kinga Ossowska
PR/Communications Manager&Storyteller, ASTARA Poland Sp. z o.o.
Kinga Ossowska

kinga.ossowska@astara.com

informacje o firmie