handel media/marketing/reklama
Poczta Polska sprzedaje setki tytułów prasowych. Udostępnia także usługę prenumeraty i zamawiania na życzenie
Placówki pocztowe od wielu lat nie są już tylko miejscem służącym do załatwiania spraw stricte pocztowych czy finansowych. Można w nich – przy okazji – skorzystać z szerokiej oferty handlowej i zakupić upominki, książki czy gazety – dzienniki i czasopisma. W ofercie Poczty Polskiej dostępnych jest niemal tysiąc tytułów prasowych wydawanych w języku polskim.
Według raportu Polskie Badania Czytelnictwa 2023, 8 na 10 osób w Polsce czyta prasę drukowaną lub cyfrową. Wpływa ona na poglądy i decyzje czytelników, w Europie cieszy się rosnącym zainteresowaniem (zaufanie do innych mediów spada).
W ubiegłym roku w Polsce zostało rozpowszechnionych ponad 300 mln egzemplarzy prasy drukowanej. Popularność prasy papierowej spada, ale wciąż wybiera ją ponad 45% czytelników. Są wśród nich osoby w każdym wieku, ale najchętniej po papier sięgają ludzie w wieku 55-75 lat. Młodzi ludzie częściej wybierają formaty elektroniczne.
Jednym z dystrybutorów prasy na polskim rynku jest Poczta Polska. Za jej pośrednictwem sprzedawanych jest niemal 1000 tytułów prasowych: 34 dzienniki (lokalne i ogólnopolskie) oraz 942 czasopisma (m.in. magazyny opinii, branżowe, hobbystyczne, telewizyjne, dla dzieci oraz pisma poradnikowe i poradniczo-rozrywkowe, kobiece).
Wśród trzech tytułów, które najlepiej sprzedawały się w ubiegłym roku w placówkach pocztowych znalazły się: „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, „Chwila dla Ciebie” i „Twoje Imperium”. Klienci bardzo chętnie sięgali także po „100 Rad”, „Dobry Tydzień”, „Rewię”, czasopisma o tematyce kulinarnej (np. „Ciasta Domowe”), związane z zielarstwem (np. „Zielarz”, „Pokrzywa przywraca zdrowie”), edukacyjne („Victor”, „Victor Junior”, „Cogito”), o tematyce zdrowotnej (np. „Szlachetne zdrowie”, „Zdrowie w Twoich rękach”) oraz tytuły takie jak „Detektyw”, „Wojsko i Technika” i „Poradnik 50+”. Dobrze sprzedawały się także inne – oprócz „Tele Tygodnia” – wydawnictwa związane z programem TV: „Magazyn telewizyjny Kurier TV” , „Super TV” i „Tele Max” oraz „Twoje Imperium”, „Chwila dla Ciebie”, „Z życia wzięte”, „Świat Kobiety”, „Przyjaciółka”, „Auto Świat”, „To i Owo” „Sukcesy i Porażki”, „Poradnik Domowy” i „Angora”. Klienci Poczty Polskiej chętnie kupowali też „Gazetę Podatkową”, prasę regionalną i krzyżówki.
Wśród dzienników najlepiej sprzedaje się „Fakt”, „Echo Dnia” i „Gazeta Pomorska”.
W konkretnych placówkach pocztowych dostępne są tytuły, które cieszą się zainteresowaniem czytelników w danym regionie. Poczta Polska – na życzenie – sprowadza także tytuły niszowe, a także prasę archiwalną. Niektóre tytuły sprzedawane są w pojedynczych lokalizacjach. Prasę można znaleźć na dedykowanych stojakach i jak również na blatach przy kasach.
Tytuły prasowe dostępne są we wszystkich placówkach własnych Poczty Polskiej, na terenie całej Polski – w dużych miastach, miasteczkach, we wsiach. W mniejszych miejscowościach placówki pocztowe są często jedynym miejscem w regionie, w którym dostępny jest szeroki wybór tytułów prasowych i książek.
Prócz zakupu prasy w placówkach pocztowych, Poczta Polska umożliwia także zamówienie prenumeraty prasy wydawanej na terenie Polski, m.in. specjalistycznej, popularnonaukowej, rozrywkowej i hobbystycznej. Większość z nich jest dostępna na terenie całego kraju. Wyjątek stanowią tytuły oferowane regionalnie (prasa lokalna). Zamówienia na prenumeratę można składać za pośrednictwem strony internetowej Poczty Polskiej oraz bezpośrednio u listonoszy i w placówkach pocztowych na terenie całego kraju. Przedpłaty na czasopisma doręczane przez Pocztę Polską od II kwartału, czyli od 1 kwietnia, przyjmowane są do 25 lutego br. za pośrednictwem witryny internetowej i do końca lutego br. za pośrednictwem listonoszy i w placówkach pocztowych.
kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Daniel Witowski
rzecznik@poczta-polska.pl
tel: 22 656 54 28