handel sprawy społeczne

Bóbr Julek jako Szef kuchni uczy, jak nie marnować jedzenia i pomaga potrzebującym

Auchan na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności 

 

Dziel się dobrem z Julkiem Bobrem – to hasło czwartej już edycji przedświątecznej akcji charytatywnej Auchan Retail Polska, której bohaterem jest pluszowy Bóbr Julek. Akcja rozpoczęła się 9 listopada i potrwa do 24 grudnia br. Jej celem jest pomoc podopiecznym Federacji Polskich Banków Żywności, a także zwrócenie uwagi na zjawisko marnowania żywności. Całkowity dochód ze sprzedaży maskotek zostanie przekazany na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności. W ten sposób Auchan kontynuuje działania na rzecz najbardziej potrzebujących jednocześnie edukuje w zakresie niemarnowania żywności.

Wyprodukowany w 90% z poliestru pochodzącego z recyklingu plastikowych butelek  Bóbr Julek wciela się w postać Szefa kuchni. Maskotka dostępna jest we wszystkich sklepach Auchan, można ją również kupić poprzez platformę zakupy.auchan.pl 

Bobrowi Julkowi niestraszny jest problem marnowania żywności, dlatego w tym roku pokaże, jak można ograniczyć to zjawisko, np. gotując z resztek produktów, będzie wspierał dobre nawyki żywieniowe i zachęcał do dzielenia się żywnością.

Każdego roku w Polsce marnuje się około 5 milionów ton żywności, najwięcej w gospodarstwach domowych, szczególnie w okresie Bożego Narodzenia. W tym roku postanowiliśmy po raz kolejny przypomnieć o tym niezwykle ważnym problemie w ramach akcji z Bobrem Julkiem. Chcemy pokazać, że temat marnowania żywności dotyka każdego z nas i że małe zmiany mogą dać ogromne efekty. Cieszymy się, że jednocześnie w przededniu Świąt będziemy mogli wspomóc potrzebujących przekazując dochód ze sprzedaży Julka naszemu wieloletniemu partnerowi Federacji Polskich Banków Żywności mówi Ewa Malecka, dyrektor CSR Auchan Retail Polska.  

 

Przez cały rok wspieramy osoby potrzebujące, przekazując im bezpłatną pomoc żywnościową. Jednak Święta to szczególny czas, w którym nasza pomoc znaczy jeszcze więcej. Dzięki drugiej akcji sprzedaży Julków w sklepach sieci Auchan będziemy mogli uratować i przekazać na cele społeczne jeszcze więcej żywności, która trafi na świąteczne  stoły mówi Beata Ciepła, Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

Pomoc żywnościowa jest w obecnej chwili szczególnie ważna, ponieważ w Polsce nieustająco wiele osób nie ma co jeść. W ostatnim roku liczba potrzebujących, którzy korzystają z naszego wsparcia wzrosła o 40%. Niestety żywności jest coraz mniej.  Jesteśmy wdzięcznie firmie Auchan i Polskim Bankom Żywności, że dzięki akcji z Julkiem Bobrem możemy pomagać, a nasi podopieczni będą mogli spędzić nadchodzące Święta przy pełnych stołachmówi  Beata Mrozińska-Stachowiak, ze Stowarzyszenia Poranek we Wrocławiu, jednego z beneficjentów akcji.

Dla klientów, którzy chcą dowiedzieć się, jak ograniczyć marnowanie żywności razem z Julkiem Szefem kuchni, sieć przygotowała Landing Page. Tegoroczną akcję Auchan wspierać będzie kampania mediowa, kampania w mediach społecznościowych sieci oraz w gazetkach i sklepach sieci w całej Polsce. Na Instagramie zorganizowany zostanie konkurs związany z problemem marnowania jedzenia, a nagrody będą związane z tematyką gotowania. 

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl

załączniki

kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
rzecznik prasowy, Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie
Hanna Bernatowicz

h.bernatowicz@auchan.pl

informacje o firmie

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, sklepami autonomicznymi pod marką Auchan GO, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl