wydarzenia zainteresowania/hobby zdrowie
Zbliża się piąta edycja Tygodnia Kuchni Polskiej
W warszawskiej restauracji Stolica Cafe odbył się Przedsmak Tygodnia Kuchni Polskiej – wydarzenie będące zapowiedzią listopadowego festiwalu organizowanego przez MAKRO Polska. Kolacji degustacyjnej towarzyszyła specjalnie przygotowana ekspozycja, która powstała na podstawie skojarzeń ponad stu szefów kuchni z polskimi smakami. Kolejne spotkania dedykowane mediom i influencerom odbędą się w Sopocie i w Krakowie.
Bogdan Gałązka, współwłaściciel i senior szef, zaprosił uczestników wydarzenia do warszawskiej restauracji Stolica Cafe. Wspólnie z Markiem Sosnowskim, szefem kuchni, przygotowali specjalne menu poświęcone akcji Tydzień Kuchni Polskiej, nawiązujące do działalności XIX-wiecznego polskiego kucharza Jana Szyttlera. Goście mieli do wyboru dania mięsne i wegańskie. Można było zatem spróbować takich potraw jak pierożek Szyttlera ze śledziem, ziemniakiem i kawiorem, zupy ziemniaczanej z pieczonych ziemniaków z czerwonym pieprzem, oliwą porową okraszoną chrustem, kalarepy pieczonej w soli podanej z dynią, wężymordem, topinamburem, jabłkiem i wiśnią czy babki cytrynowej z rumem i bakaliami. Degustacji towarzyszył wine pairing poprowadzony przez Tomasza Nogę i Krzysztofa Zysiaka, specjalistów ds. wina w MAKRO.
Uczestnicy mieli również okazję obejrzeć specjalnie przygotowaną ekspozycję , która powstała na podstawie skojarzeń ponad stu szefów kuchni. Główne obszary tematyczne, jakie mieli okazję poznać, to dom, pole, rzeka i las. Ekspozycji towarzyszyła narracja Bogdana Gałązki o romantyzmie kulinarnym, powrocie do korzeni i poszukiwaniu tożsamości
Tegoroczna edycja odbędzie się od 3 do 26 listopada. Jest poświęcona połączeniu tradycji z nowoczesnością.
– Świadomość, że kuchnia polska jest wyjątkowa i warto ją pokazywać przeżywa swój dobry czas. Przestaliśmy się jej wstydzić, służy inspiracji – mówi Bogdan Gałązka.
Festiwalowe menu oferowane przez restauracje składa się z przystawki bądź zupy, dania głównego oraz deseru, a jego cena wynosi 69 lub 99 zł. Klienci będą mogli spróbować regionalnych przysmaków, takich jak na przykład kapusty modrej z kaczką czy domowych pierogów z kaszą, grzybami i konfiturą albo jagnięciny z grasicą.
– Do 26 listopada w restauracjach w całej Polsce goście znajdą trzydaniowe menu przygotowane specjalnie na tę okazję – podkreśla Wojciech Klimas, szef kuchni w restauracji Klimat. W jego restauracji będzie można skosztować między innymi wątróbki drobiowej lub kremu dyniowego, kaczki bądź faszerowanej cukinii oraz musu korzennego lub kremu makowego.
Więcej informacji jest dostępnych na stronie https://tydzienkuchnipolskiej.pl.
Patronami medialnymi akcji są Przegląd Gastronomiczny, Poradnik Restauratora, Restauracja, Papaja, HorecaTrends, Portal Spożywczy, Szef Kuchni , FoodService, Horecanet oraz Nowości Gastronomiczne.
O Tygodniu Kuchni Polskiej
Tydzień Kuchni Polskiej odbywa się od 2018 w ramach jednego z kluczowych programów odpowiedzialności społecznej MAKRO, Polskich Skarbów Kulinarnych. Co roku w okolicach 11 listopada z okazji Święta Niepodległości goście mają okazję spróbować specjalnie przygotowanego trzydaniowego menu. Celem akcji jest promocja kuchni polskiej oraz wsparcie lokalnych restauracji.
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Cash and Carry Polska S.A. jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa), sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl
kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
magdalena.figurna@makro.pl
informacje o firmie
--
MAKRO Cash and Carry Polska S.A. jest wiodącą na polskim rynku siecią hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa), sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl