sprawy społeczne towary konsumpcyjne

Carrefour mówi STOP marnowaniu żywności. Setki ton uratowanego jedzenia rocznie

29.09.2023 | Carrefour Polska

Co roku na świecie marnowane jest ponad miliard ton jedzenia, z czego 5 milionów ton wyrzucają Polacy. W ten sposób 30% produkowanej na świecie żywności ląduje w koszu, podczas gdy 868 milionów ludzi cierpi z powodu głodu. Carrefour Polska we współpracy z organizacjami pożytku publicznego w tym z Caritas, uratował w samym 2022 roku ponad 450 ton żywności o łącznej wartości prawie 6,5 miliona złotych. Sieć od lat angażuje się w akcje z zakresu niemarnowania żywności, w tym we współpracę z aplikacją Too Good To Go.

Wyrzucone jedzenie to jedna z przyczyn zmian klimatycznych na świecie. Każda tona żywności na wysypisku śmieci emituje do atmosfery 4,2 tony CO2, a tych dziennie trafia tam ponad 3,5 miliona. Co zrobić, aby zatrzymać ten problem i pomóc naszej planecie? Carrefour wraz z organizacjami pożytku publicznego, w tym Caritas mówi jasno - ratuj, nie marnuj! Angażując się w akcje proekologiczne i prośrodowiskowe, sieć przekazuje żywność w ramach programu Spiżarnia Caritas, a także współpracuje z firmą Too Good To Go, wraz z którą codziennie ratuje tysiące paczek pełnych pełnowartościowego jedzenia.

Carrefour Polska, w samym 2022 roku przekazał organizacjom pożytku publicznego ponad 470 ton pełnowartościowych artykułów spożywczych. Jak wynika z najnowszych danych, od stycznia do sierpnia 2023 roku sieć zdążyła przekazać organizacjom już blisko 325 ton o łącznej wartości ponad 5 milionów zł. Te liczby to tylko część pomocy i wsparcia, jakie Carrefour niesie planecie. 

- Jako globalna sieć handlowa doskonale zdajemy sobie sprawę z problemu marnowania żywności. Od blisko 25 lat podejmujemy na świecie zarówno wewnętrzne jak i zewnętrzne inicjatywy, które mają na celu ograniczenie skali wyrzucania jedzenia i edukowanie społeczeństwa w tym zakresie — mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów I Konceptów Handlowych w Carrefour Polska. Krótka data przydatności nie powinna być wyrokiem dla wciąż smacznych i świeżych produktów. Współpraca z zewnętrznymi firmami pozwala nam docierać do jeszcze większej liczby osób w potrzebie. Wszystko zaczyna i kończy się u nas w domach. Każde nasze działania jako konsumenta ma znaczenie. To krok w kierunku zielonej planety. — podsumowuje Lubiewa-Wieleżyński.

W październiku 2020 roku Carrefour wszedł we współpracę ze znaną aplikacją Too Good To Go. Od 3 lat sieć sprzedaje wciąż pełnowartościowe produkty spożywcze, z krótkim terminem przydatności, w promocyjnych cenach w ramach tzw. paczek niespodzianek. Największą popularnością cieszą się “paczki MIX”, w których znajdziemy nabiał taki jak jogurty, kefiry czy maślanki, a także dania garmażeryjne lub gotowe surówki. Od początku współpracy, Carrefour wraz z Too Good To Go, sprzedał ponad 860 000 paczek niespodzianek. Każda uratowana paczka niespodzianka, pozwala uniknąć emisji 2,5 kg CO2 do atmosfery.

Szczegółowe informacje na temat współpracy sieci Carrefour z OPP znajdują się na stronie https://serwiskorporacyjny.carrefour.pl/zrownowazony-rozwoj w zakładce zrównoważony rozwój.

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada około 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2020 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 78,6 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.