Mniej plastiku w plastiku. Carrefour ogranicza ilość tworzyw sztucznych w opakowaniach marek własnych
Carrefour, dążąc do bycia liderem w zakresie ograniczenia zużycia plastiku na polskim rynku, wprowadza kolejne innowacje w tym zakresie w swojej marce własnej. W tym roku sieć wprowadziła do sprzedaży nowe butelki wody o pojemności 5 litrów, w których zintegrowano uchwyt butelki z etykietą oraz dodatkowo zmniejszono jej wagę. Efektem było zaoszczędzenie na każdej butelce blisko 10 gramów plastiku. W całym 2022 roku Carrefour zredukował zużycie plastiku o 112 ton.
Carrefour podejmuje kroki w ramach realizowanej strategii Transformacji Żywieniowej. Działania sieci skierowane na realizację celu opakowaniowego zgodnie z klasyfikacją CSR index sprawiły, że w roku 2023 cel ten został zrealizowany w 125,8% w stosunku do zakładanych planów. Sieć, między innymi, zmniejszyła masę 5 litrowej butelki wody mineralnej prawie o 10 gramów, bez uszczerbku na właściwościach opakowania. Ponadto, jako jedyna firma na polskim rynku, zintegrowała uchwyt butelki z etykietą. W ofercie produktów chemii domowej marki własnej, wszystkie butelki żeli do naczyń i płynów do płukania, wykonane są w 100% z recyklatu. Redukcją plastiku w opakowaniach zostało do tej pory objętych 165 produktów marek własnych, a podejmowane działania są innowacyjne na tle firm konkurencyjnych.
Carrefour kieruje się zasadami proekologicznymi i nie czekając na wchodzący w życie 3 lipca 2024 r., obowiązek trwałego przymocowania nakrętek do butelek, już teraz wprowadził tę zmianę w opakowaniach marek własnych. Obecnie, wszystkie kartony soków i nektarów o pojemności 1 litra są wyposażone w przymocowane korki, a z początkiem przyszłego roku, kolejne produkty zmienią swoje opakowania, zgodnie z obowiązkiem. Wprowadzenie tego typu zmian, jako jedna z pierwszych sieci na rynku, to dowód na nieustanne dążenie Carrefour do sprzedawania bardziej zrównoważonych i ekologicznych produktów.
Lider trendu refill w Polsce
Refillomaty to technologia powoli podbijająca europejski rynek. Możliwość napełnienia własnego, wielorazowego opakowania potrzebnymi produktami, to nie tylko ekologiczna zmiana, ale także oszczędność finansowa dla klientów. Carrefour Polska, w grudniu 2022 roku, jako pierwsza sieć w Polsce, udostępniła klientom hipermarketu w C.H. Westfield Arkadia refillomat z produktami drogeryjnymi, marki własnej. Obecnie sieć testuje koncept w dwóch hipermarketach. Dzięki zastosowaniu, zyskujących na popularności rozwiązań refillingowych, sieć może ograniczyć liczbę sprzedawanego plastiku, jednocześnie zachęcając klientów do wykorzystywania go wielokrotnie. Oba dostępne punkty oferują 8 produktów z kategorii chemii domowej w atrakcyjnych i konkurencyjnych cenach. Sieć ma już zaplanowany dalszy rozwój tego rozwiązania.
- Redukcja plastiku w opakowaniach marki własnej jest integralną częścią długoterminowej strategii zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska. Wprowadzane przez nas rozwiązania nie tylko przyczynią się do redukcji odpadów, ale także obniżą cenę sprzedawanych produktów. Zauważamy rosnące zainteresowanie Polaków ideą zero waste, dlatego zamierzamy systematycznie rozwijać nasze projekty w ramach programu Droga Do Zero Waste - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.
Znakomita większość działań proekologicznych Carrefour Polska, podejmowana jest w ramach programu Droga Do Zero Waste. Koncentruje się on na ograniczeniu zjawiska marnowania jedzenia, generowaniu mniejszych ilości odpadów oraz wykorzystywaniu opakowań wielokrotnego użytku, co ma przełożenie na zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska. Projekt zakłada zarazem akcje edukacyjne, rozwiązania biznesowe, jak i innowacje wpływające na bardziej ekologiczny charakter sklepów.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.
Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.
kontakt dla mediów
Izabella Rokicka
izabella_rokicka@carrefour.com
informacje o firmie
O Carrefour
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce blisko 950 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw. Więcej informacji o naszej działalności pod adresem serwiskorporacyjny.carrefour.pl, na Twitterze (@CarrefourPolska) oraz LinkedInie (CarrefourPolska).
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 13 000 sklepów w ponad 30 krajach. W 2021 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 81,2 miliarda euro. Grupa liczy ponad 320 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie.
Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).
Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.