wydarzenia towary konsumpcyjne

MAKRO Polska partnerem XVI Międzynarodowego Festiwalu Kuchni Dworskiej

XVI Międzynarodowy Festiwal Kuchni Dworskiej dobiegł końca. Wydarzenie to odbyło się 8 czerwca na terenie Regionalnego Centrum Naukowo – Technologicznego w Podzamczu Chęcińskim, Uczestnicy mogli obserwować eliminacje do Kulinarnego Pucharu Polski 2023, posłuchać wystąpienia profesora Jarosława Dumanowskiego i Hanny Krajewskiej oraz porozmawiać z wybitnymi szefami kuchni. Fundatorem nagrody dla drugiego miejsca była sieć hurtowni MAKRO Polska.

 

Celem Międzynarodowego Festiwalu Kuchni Dworskiej jest przywoływanie dawnych tradycji kulinarnych oraz edukacja o kuchni myśliwskiej. Wybór miejsca był nieprzypadkowy – wydarzenie zorganizowano w XVII – wiecznym dworze starostów chęcińskich, w którym na co dzień podawane są dania inspirowane staropolską kuchnią szlachecką.

 

Chętnie wspieramy inicjatywy związane z promowaniem kuchni polskiej. Szczególnie ważne są dla nas te, które mają realny wpływ na rozwój młodych kucharzy – mówi Magdalena Figurna, Menadżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej w MAKRO Polska. – Międzynarodowy Festiwal Kuchni Dworskiej łączył w sobie pierwiastek nauki z elementem zabawy, tak jak konkursy czy występy artystyczne.

 

XVI edycja Międzynarodowego Festiwalu Kuchni Dworskiej przyciągnęła znaczną liczbę osób. Uczestnicy mogli porozmawiać z najlepszymi szefami kuchni z różnych regionów kraju, którzy przyjechali do Chęcin, aby wziąć udział w eliminacjach do Kulinarnego Pucharu Polski 2023. W jury zasiadali między innymi: Jean Bos, Dyplomowany Mistrz Kucharski Belgii i Francji, Marcin Soból, Prezes Europejskie Stowarzyszenie Euro Toques Polska czy Janusz Garncarczyk, Szef Kuchni Lemon Resort&SPA Gródek nad Dunajcem. Pierwsze miejsce zdobyli Daniel Warszawski i Eryk Czarnecki z Hotelu H15. Sponsorem nagrody dla drugiego miejsca była sieć hurtowni MAKRO Polska.

 

Nie zabrakło również pokazów kuchni dworskiej, którym towarzyszyły wystąpienia profesora Jarosława Dumanowskiego oraz profesor Hanny Krajewskiej na temat dokumentów dotyczących starych receptur kuchni polskiej. Goście mogli również porozmawiać o kuchni myśliwskiej z Jakubem Wolskim.

 

Wydarzeniu towarzyszyła wypożyczona z Zamku w Liwie wystawa „Bona Sforza i jej potomkowie”, poświęcona żonie Zygmunta I Starego, dzięki której uczestnicy mogli bliżej poznać historię tej postaci.

 

Podczas festiwalu zorganizowano także konkurs kulinarny dla szkół gastronomicznych z powiatu kieleckiego, podczas którego uczniowie przygotowywali przekąskę z wykorzystaniem polędwicy z jelenia, owocowego runa leśnego i serów długo dojrzewających oraz dania głównego z zastosowaniem królika i wężymorda czarnego korzenia. Główną nagrodę otrzymały Wiktoria Kowalska i Kinga Garbat z Zespołu Szkół Zakładu Doskonalenia Zawodowego w Kielcach.

 

Organizatorami XVI Międzynarodowego Festiwalu Kuchni Dworskiej są Waldemar Hołówka wraz z przedstawicielami Fundacji Klubu Szefów Kuchni, Kuba Wolski, Sebastian Strójwąs oraz Gospodarz wydarzenia Regionalne Centrum Naukowo-Technologiczne. Festiwal organizowany jest przy wsparciu i pomocy merytorycznej Klubu Szefów Kuchni.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl