środowisko naturalne/ekologia towary konsumpcyjne

Carrefour Polska z nagrodą Good Egg Award 2023 za innowacyjne działania na rzecz dobrostanu kur niosek

02.06.2023 | Carrefour Polska

Carrefour dążąc do bycia liderem transformacji żywieniowej w Polsce realizuje wiele odpowiedzialnych praktyk w zakresie dobrostanu zwierząt. Firma zobowiązała się m.in. do całkowitego wycofania ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego do 2025 roku, a już od czterech lat nie oferuje ich w ramach swojej marki własnej. 

Carrefour Polska w sposób transparentny rocznie publikuje swój postęp we wdrożeniu nie tylko jaj świeżych z chowu bezklatkowego, ale również produktów marki własnej (makaronów, majonezów, ciastek) z zawartością jaja, co jest kolejnym krokiem do całkowitego wycofania jaj klatkowych. W tym roku firma również wykluczyła ze swojego łańcucha dostaw systemy combi, które pozwalają na tymczasowe zamykanie kur niosek.To właśnie te działania zostały docenione przez organizację Compassion in World Farming, która przyznała Carrefour prestiżowe wyróżnienie Good Egg Award 2023.

Na świecie żyje ponad 25 miliardów kur. Nawet jedna czwarta z nich jest potrzebna, aby sprostać globalnemu zapotrzebowaniu na jaja. W Europie liczbę kur szacuje się na około 360 milionów, z czego ponad połowa znajduje się w uprzemysłowionych systemach klatkowych. Prawo unijne wymaga od hodowców kur niosących jaja w takich warunkach (tzw. trójki), zapewnienia im jedynie 750 cm2 powierzchni życiowej (kartka formatu A4 ma 623 cm2 powierzchni). Na półkach sklepów Carrefour od 2019 nie ma takich jaj, w ramach marki własnej sieci.

Good Egg Award 2023 za zaangażowanie i innowacje

Organizacja Compassion in World Farming, wiodąca organizacja międzynarodowa zajmująca się dobrostanem zwierząt hodowlanych oraz zrównoważonym rolnictwem doceniła ten fakt, przyznając Carrefour Polska prestiżową nagrodę Good Egg Award 2023, jako pierwszej firmie w Polsce. Wzięto pod uwagę różne czynniki, począwszy od niestrudzonej pracy nad poprawą standardów hodowli kur, przez transparentną komunikację o postępie we wdrożeniu tych działań po wykluczenie systemów combi oraz oficjalne wsparcie europejskich planów całkowitego zakazu klatek dla kur niosek. Doceniono także długotrwałe zaangażowanie w poprawę warunków dla zwierząt hodowlanych.

  • Carrefour realizując swoją strategię transformacji żywieniowej od wielu lat jest zaangażowany w promowanie odpowiedzialnych praktyk w zakresie dobrostanu zwierząt. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce przystąpiliśmy do European Chicken Commitment, europejskiej inicjatywy, której celem jest poprawa dobrostanu kurcząt mięsnych, a także zobowiązaliśmy się m.in. do całkowitego wycofania ze sklepów jaj z chowu klatkowego do 2025 roku, już 4 lata temu wycofując je z naszych produktów marek własnych - mówi Barbara Kowalska - Dyrektor Działu CSR i Jakości, Carrefour Polska. - Wyróżnienie Good Egg Award 2023 jest dla nas zachętą do dalszego udoskonalania naszych praktyk oraz wprowadzania kolejnych innowacji. Jest także potwierdzeniem naszej wiodącej pozycji w sektorze detalicznym, pod względem zrównoważonej produkcji i odpowiedzialności wobec zwierząt - dodaje Barbara Kowalska.

Realne działania Carrefour na rzecz dobrostanu zwierząt

W ramach swojego programu zrównoważonego rozwoju, Carrefour ustanowił surowe normy i wytyczne dla dostawców, aby zapewnić, że zwierzęta są hodowane w odpowiednich warunkach. Firma promuje również systemy hodowli, które minimalizują stres zwierząt i zapewniają im naturalne środowisko. Ponadto Carrefour współpracuje z organizacjami zajmującymi się ich dobrostanem, aby stale doskonalić swoje praktyki i rozszerzać zakres swojego wpływu.

Ważnym krokiem w tym kierunku było zobowiązanie Carrefour do całkowitego wycofania ze sprzedaży żywego karpia do 2021 roku. Zobowiązanie to zostało wypracowane wspólnie z dostawcami sieci, którzy mieli czas na dostosowanie swojej hodowli do nowych warunków przygotowania i transportu ryb.

W przypadku wołowiny i wieprzowiny, Carrefour dostosowuje swoją ofertę marki własnej do 10 priorytetowych obszarów dotyczących dobrostanu zwierząt, takich jak zagęszczenie hodowli, dostęp do światła, troska o behawioryzm czy transport. Celem jest zapewnienie wyższych standardów hodowli zwierząt i jakości produktów oferowanych klientom.

Warto również zwrócić uwagę na markę "Jakość z Natury" Carrefour, która powstała we współpracy z polskimi rolnikami prowadzącymi gospodarstwa zgodnie z zasadami rolnictwa zrównoważonego. Produkty tej marki, takie jak pstrąg, jaja z wolnego wybiegu, miód, masło czy twaróg, są kontrolowane pod kątem dobrostanu zwierząt, co stanowi istotny element ich jakości.

Carrefour Polska jest przykładem firmy, która działa konsekwentnie na rzecz lepszego dobrostanu zwierząt hodowlanych i przejrzyście komunikuje o swoich działaniach, co jest bardzo cenne dla konsumentów oraz dla całej branży. Carrefour motywuje w ten sposób inne sieci handlowe i producentów do podejmowania kroków w tym samym kierunku. Mamy nadzieję, że pierwsza nagroda Good Egg Award w Polsce przyznana firmie Carrefour będzie zachętą dla innych firm do rozszerzania zobowiązań w zakresie dobrostanu i mówienia o tym otwarcie. Bardzo cenimy sobie współpracę i zaangażowanie firmy Carrefour Polska i dziękujemy za ich wysiłek w zakresie poprawiania dobrostanu zwierząt hodowlanych. Zachęcamy kolejne firmy do podejmowania wyzwań w tym zakresie i mamu nadzieję wręczyć o wiele więcej nagród w Polsce w kolejnych latach. – podkreśla Lidia Krawczyk, Food Business Manager Poland & Central Europe, Compassion in World Farming

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.

załączniki

kontakt dla mediów
Dyrektor Komunikacji, Carrefour Polska
Izabella Rokicka

izabella_rokicka@carrefour.com

informacje o firmie

O Carrefour

Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.

Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro. Grupa liczy ponad 350 000 pracowników, którzy pracują wspólnie, aby Carrefour został światowym liderem transformacji żywieniowej, oferując wszystkim klientom produkty spożywcze wysokiej jakości, ogólnie dostępne i w atrakcyjnej cenie. Więcej informacji na www.carrefour.com oraz na Twitterze (@GroupeCarrefour) i na LinkedInie (Carrefour).

Polityka biznesu odpowiedzialnego społecznie Grupy Carrefour opiera się na trzech filarach: zwalczanie wszelkich form marnotrawstwa, ochrona bioróżnorodności oraz wsparcie dla partnerów firmy.