Chief Empowerment Officer, Quality Guard czy Carbon Footprint Coach - pracownicy i pracowniczki Banku BNP Paribas za pomocą nowych nazw stanowisk w nieoczywisty sposób opowiadają na LinkedIn o swojej pracy. Ruszyła pierwsza employer brandingowa kampania Banku BNP Paribas #UnexpectedJobs
43 000 postów na LinkedIn, 18 000 komentarzy, 20 milionów organicznych wyświetleń postów na całym świecie - wystartowała employer brandingowa kampania Grupy BNP Paribas #UnexpectedJobs. W akcję zaangażował się już co czwarty pracownik Grupy na świecie – w tym także Przemek Gdański, prezes banku w Polsce, który został Chief Empowerment Officerem. Kampania ma na celu przybliżyć charakter pracy w banku w Polsce i Grupie BNP Paribas, jej pozytywny wpływ na gospodarkę, Klientów i społeczeństwo. Projekt będzie wspierany także szeroko zasięgową kampanią reklamową.
Większość z nas, co pokazuje ogólnopolskie badanie IPSOS[1] o barwnym tytule „Bank czy bankster. Postrzeganie pracy w bankowości”, uważa, że praca w bankowości polega przede wszystkim na obsłudze Klienta oraz na monotonnych i papierkowych obowiązkach. Dla ponad 40% z nas, by pracować w bankowości trzeba mieć wykształcenie ekonomiczne. To także praca dla osób, które mają doświadczenie w branży (wg 31% badanych) i dla tych, którzy, co ciekawe, umieją liczyć (30%). Czy tak jest w rzeczywistości? Na to pytanie odpowiada pierwsza globalna kampania employer brandingowa Grupy BNP Paribas #UnexpectedJobs.
Jej celem jest przybliżenie pracy w Grupie BNP Paribas, pokazanie jak różni się od tej stereotypowej pracy w bankowości oraz jaki ma wpływ na otaczający świat i lokalne społeczności, a wszystko to w nietypowy sposób i za pomocą prostego języka. W ramach #UnexpectedJobs pracownicy Grupy BNP Paribas wyjaśniają na czym polega w rzeczywistości ich praca, zmieniając przy tym na LinkedIn nazwy swoich stanowisk – tak, by w oryginalny sposób pokazywały ich obowiązki oraz wpływ jaki mają na swoje otoczenie.
Buzz w social mediach na świecie
Kampania wystartowała 20 kwietnia i zaledwie po 4 tygodniach trwania odbiła się już szerokim echem w social mediach. Choć do promowania kampanii wybrano kilkudziesięciu ambasadorów na świecie, to udało nam się to grono powiększyć i w samej Polsce zaprosić kolejne ponad 100 osób. Inicjatywa zainteresowała pracowników i pracowniczek na tyle, że w akcję zaangażował się spontanicznie co czwarty pracownik Grupy BNP Paribas. Na LinkedIn pojawiło się ponad 43 000 postów z hasztagiem #UnexpectedJobs, które miały 20 milionów organicznych wyświetleń i spotkały się z ponad 18 000 komentarzy.
W akcję zaangażował się także Zarząd Banku BNP Paribas. Poza Przemkiem Gdańskim, nowe stanowisko zyskali także m.in. odpowiadająca za Obszar Nowych Technologii i Cyberbezpieczeństwa Magdalena Nowicka – teraz Queen of New Technologies, CFO Jean-Charles Aranda – w kampanii Financial Data Jugller czy Kazimierz Łabno, odpowiedzialny za Obszar Operacji i Wsparcia Biznesu – teraz Delivery and Improvements Designer.
- Ta kampania pozwala m.in. pokazać ludziom z mojego otoczenia i nie tylko, że za trudnymi, anglojęzycznymi nazwami stanowisk bankowych kryją się w rzeczywistości zadania, które pozwalają Klientom banku korzystać z usług i produktów banku za pomocą najnowszych, dostępnych na świecie technologii – mówi Rafał Piotrowski, Lead Architect w Banku BNP Paribas, ambasador projektu #UnexpectedJobs. - W projekcie #UnexpectedJobs moje stanowisko to „Konstruktor cyfrowych mostów. Dlaczego? Ponieważ, moja praca polega de facto na budowaniu mostów, czyli połączeń pomiędzy partnerami biznesowymi, a bankiem za pomocą nowych technologii. Wdrażam nowe rozwiązania, które umożliwiają budowanie nowych modeli biznesowych uwzględniających bank, partnera i Klienta. Co więcej, poprzez udział w tej kampanii mogę pokazać, że praca w banku nie oznacza wcale konieczności chodzenia pod krawatem, czy liczenia i pracy w cyferkach, jak się zazwyczaj ludziom wydaje. W rzeczywistości mamy tutaj dużą swobodę i ciekawe zadania – dodaje Rafał Piotrowski.
Materiały promujące kampanię, w tym filmy i portrety pracowników i pracowniczek można zobaczyć na stronie: https://www.bnpparibas.pl/kariera/pl/unexpectedjobs
- Praca w banku daje szereg możliwości i wcale nie trzeba kończyć ekonomii czy finansów, żeby zrealizować się tu zawodowo. Jesteśmy częścią społeczeństwa – nie tylko instytucją finansową, ale także grupą ludzi, którzy różnią się między sobą pod wieloma względami i uczymy się z tego czerpać tworząc włączające środowisko pracy – mówi Magdalena Pilarska, Employer Branding & Communication Manager, Work Environment Amplifier w kampanii #UJ, w Banku BNP Paribas. - W naszej organizacji mamy m.in. specjalistów ds. różnorodności i włączania, ekspertów ds. komunikacji, ale też od ESG, cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji, analiz biznesowych, prawników czy socjologów. Kampania #UnexcpectedJobs ma przybliżyć potencjalnym kandydatom i kandydatkom możliwości rozwoju w naszym banku oraz wspierać rekrutację. Nasze oferty pracy kierujemy do szerokiego grona odbiorców z różnorodnym wykształceniem i umiejętnościami, poszukujemy zarówno osób w trakcie studiów, jak i po, czy tych z dużym doświadczaniem zawodowym. Ważny jest dla nas wspólny cel – być liderem zrównoważonego finansowania i realnie zmieniać świat na lepszy. – dodaje Magdalena Pilarska.
Szeroko zasięgowa kampania w mediach
Kampania #UnexpectedJobs będzie wspierana także szeroką kampanią reklamową nie tylko we Francji i Polsce, ale też w Holandii, Luksemburgu, Hiszpanii i Portugali. Spoty i materiały reklamowe poświęcone akcji będą emitowane w takich kanałach komunikacji jak OOH w największych aglomeracjach, w tym w Warszawie, Katowicach, Łodzi i Krakowie, digital (z uwzględnieniem szeroko zasięgowej kampanii display), kinach (sieci Helios i Cinema City), VOD, a także za pośrednictwem kanałów SM i platformy YouTube, gdzie znajdziemy m.in. spoty z udziałem ambasadorów kampanii, które łącznie w poszczególnych krajach doczekały się już ponad 2 mln odsłon.
Poza startem #UnexpectedJobs Bank BNP Paribas ogłosił także rozpoczęcie rekrutacji na letnie staże i praktyki. Łącznie poszukiwanych jest 100 osób – 40 praktykantek/praktykantów i 60 stażystek/stażystów. Kandydatki i kandydaci mogą liczyć m.in. na opiekę mentorki/mentora, którzy wprowadzą ich do wykonywanych zadań, pakiet szkoleń i kursów zawodowych. Więcej informacji na https://www.bnpparibas.pl/kariera/pl/obszary-zatrudnienia/dla-studentow-staz
Grupa bankowa BNP Paribas obecna jest w 65 krajach świata. W 2022 r. pracowało w niej ponad 193 tys. osób reprezentujących ponad 150 różnych narodowości.
Więcej o akcji #UnexpectedJobs można przeczytać na https://www.bnpparibas.pl/kariera/pl/unexpectedjobs
[1] „Bankier, czy bankster? Postrzeganie pracy w bankowości” IPSOS na zlecenie Banku BNP Paribas, realizacja sierpień-wrzesień 2022 r., N=1 200.
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Izabela Tworzydło
izabela.tworzydlo@bnpparibas.pl
Sławomir Czajkowski
slawomir.czajkowski@bnpparibas.pl
Michalina Słupska-Benesz
michalina.slupska@bnpparibas.pl
Paweł Sokół
pawel.sokol@bnpparibas.pl
Biuro Prasowe
rzecznik.prasowy@bnpparibas.pl