wydarzenia towary konsumpcyjne

Poznaliśmy laureatów plebiscytu „Najlepsza Restauracja 2023” i „Złotej Korony Ambasadora Kuchni Polskiej”

W tegorocznej edycji plebiscytu wzięło udział ponad 600 restauracji z 15 regionów Polski, z których wyłoniono 37 laureatów. Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 15 maja w Winnicy Srebrna Góra w Krakowie. Wydarzeniu towarzyszyła premiera unikalnego wydania albumu „Kulinarna Podróż po Polsce." 

 

W czwartej edycji plebiscytu „Najlepsza Restauracja 2023” udział wzięło ponad 600 restauracji z 15 regionów. Wyłoniono 37 laureatów, a nagrody wręczono podczas gali.

 

W ramach programu Polskie Skarby Kulinarne zorganizowano również plebiscyt „Złota Korona Ambasadora Kuchni Polskiej”. W kapitule zasiadali przedstawiciele mediów branżowych z redakcji: FoodService, DlaHandlu, Wiadomości Handlowe, Portal Spożywczy, Horecatrends, Restauracja, Szef Kuchni, Przegląd Gastronomiczny, Horecanet i Nowości Gastronomiczne oraz Onet.

 

Chciałbym bardzo serdecznie podziękować za nagrodę jury oraz firmie MAKRO Polska. Myślę, że obecnie kuchnia polska powinna rozświetlać nie tylko stoły w naszym kraju, ale zaistnieć również w Europie. Mamy do tego wszelkie predyspozycje: wiedzę, umiejętności, utalentowanych szefów oraz szefowe kuchni oraz mądrych menadżerów – mówi Bogdan Gałązka, właściciel restauracji oraz szef kuchni w warszawskiej Stolica Café. – Jest to dla mnie szczególne wyróżnienie, ponieważ po 3 latach wróciłem na gastronomiczne salony. Gratuluję wszystkim nominowanym – dodaje.

 

Uroczyste wręczenie nagród odbyło się 15 maja w Winnicy Srebrna Góra. Wydarzenie cieszyło się znacznym zainteresowaniem. Wzięło w nim udział blisko 100 uczestników. Za przygotowanie dań odpowiadali szefowie kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie. Goście mogli spróbować między innymi wiosennej zupy kminkowej, ptysiów z serkiem chrzanowym i wołowiną, małdrzyków krakowskich z marmoladą z rabarbaru i pomarańczy oraz tarty czekoladowej z prażonymi migdałami i pudrem z malin. Mieli również możliwość zwiedzić winnicę z certyfikowanym przewodnikiem oraz spróbować win.

 

Uroczyste wręczenie nagród było niezwykłym wydarzeniem. Po 2 latach pandemii i związanych z nią restrykcji sanitarnych mieliśmy możliwość osobiście spotkać się z restauratorami, którzy przyjechali do Krakowa z różnych rejonów Polski – mówi Magdalena Figurna, Menadżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej w MAKRO Polska. – Wśród naszych gości byli również obecni dziennikarze mediów branżowych, którzy wręczali nagrodę laureatom Złotej Korony Ambasadora Kuchni Polskiej” oraz influencerzy.

 

Uroczystemu wręczeniu nagród towarzyszyła premiera najnowszego wydania albumu „Kulinarna podróż po Polsce”. Jest to unikalna publikacja, która łączy opowieść o kuchni regionów, prezentację laureatów plebiscytu „Najlepsza Restauracja 2023” z bogactwem przepisów kuchni polskiej autorstwa szefów kuchni MAKRO Polska. Album jest dostępny w formie drukowanej oraz na stronie www.polskieskarbykulinarne.pl.

 

Lista laureatów Złotej Korony Ambasadora Kuchni Polskiej:

Bogdan Gałązka, Stolica Café, Warszawa;

Alina Janeczek, Restauracja Z Zielonym Piecem, Olsztynek;

Robert Trzópek, Restauracja Bez Gwiazdek, Warszawa;

Michał Kuter, Restauracja A Nóż Widelec, Poznań;

Rafał Niewiarowski, Restauracja Dym na Wodzie, Słupsk;

Tomasz Derdoń, Kawiarnia Moja, Olsztyn;

Renata Kamienik, Restauracja DaVinci, Chęciny;

Marcin Przybysz, Restauracja Epoka, Warszawa.  

 

Członkowie jury – Złota Korona Ambasadora Kuchni Polskiej:

Agata Godlewska;  

Edyta Kochlewska, redaktor naczelna DlaHandlu;

Łukasz Stępniak, redaktor naczelny Wiadomości Handlowych;

Olimpia Wolf, dziennikarka w Portalu Spożywczym;

Katarzyna Gubała, dziennikarka portalu HorecaTrends;

Anna Smolec, redaktor naczelna Restauracji;

Beata Kaźmierczak-Szczepankiewicz, Szef Kuchni;

Anna Wilczyńska redaktor naczelna Przeglądu Gastronomicznego;

Milena Kaszuba-Janus, Horecanet i Nowości Gastronomiczne;

Bartosz Sąder, dziennikarz Onetu;

Szymon Gatlik, Kraków Food&Travel; 

Agnieszka Kuś, przewodniczka kulinarna.

 

Lista restauracji nagrodzonych w plebiscycie Polskie Skarby Kulinarne w edycji na rok 2023 znajduje się na stronie www.polskieskarby.pl oraz poniżej:

 

Warszawa:

Restauracja Hektor1970

Restauracja Studio Buffo

Restauracja Chata Polska

 

Kraków:

Restauracja Skansen Smaków, Kryspinów

Miła Moja Rodzinny Dom Restauracyjny, Modlnica

 

Łódź:

Restauracja Powroty, Łowicz

Restauracja Quale

Restauracja Kasztelańska, Uniejów

 

Trójmiasto i Pomorze:

Restauracja Akcent, Frombork

Restauracja Stara Kuchnia w Hotelu Arche Dwór Uphagena, Gdańsk

 

Wrocław i Dolny Śląsk:

Restauracja P jak Pysznie, Kępno

Restauracja Szyszka Chmielu, Lubin

Restauracja Rynek 42, Złotoryja

 

Poznań i Wielkopolska:

Restauracja Czarny Bocian, Nowe Miasto nad Wartą

Restauracja Klimat, Poznań

Restauracja Steak & Grill, Poznań

 

Warmia i Mazury:

Restauracja w Pałacu Mortęgi, Lubawa

 

Kujawy:

Restauracja Starówka, Brodnica

Restauracja Mihałufka, Skępe

Restauracja Piernicova, Toruń

 

Zakopane i Podhale:

Karczma u Walusia, Krynica Zdrój

Karczma Tabakowy Chodnik, Zawoja

Restauracja Food Makerzy, Kluszkowce

 

Podkarpacie:

Restauracja Na Rozdrożu, Dynów

Restauracja Szelców, Lesko

Restauracja w Hotelu Platan, Sielec

 

Podlasie:

Restauracja Zamkowa, Drohiczyn

Restauracja Kuchnia Tatarska U Alika, Suwałki

Restauracja Lepirożek, Siemiatycze

 

Śląsk, Zagłębie i Jura: 

Karczma Koszwice, Koszwice

Restauracja Galeria Smaku, Świętochłowice

Restauracja Podzamcze, Rabsztyn

 

Lubelszczyzna:

Restauracja w hotelu Duo, Janów Lubelski

Restauracja Figa z Makiem, Zamość

 

Pomorze Zachodnie:

Restauracja Kurna Chata, Świnoujście

Restauracja Rybna Chata, Świnoujście

 

Świętokrzyskie:

Restauracja Da Vinci, Chęciny

 

Partnerzy wydarzenia: Akademia Inspiracji MAKRO, Coca-Cola, Kropla Beskidu, Kropla Delice, Mlekpol, Skarby Serowara, dystrybutor wina TIM oraz Winnica Srebrna Góra.

Partnerzy albumu: Coca Cola, Drosed, Kropla Beskidu, Kropla Delice, Mlekpol, Winnica Srebrna Góra oraz Zagrodowy.

Patroni medialni: Onet, FoodService, Ouichef, Horecanet, Nowości Gastronomiczne, HorecaTrends, Przegląd Gastronomiczny, Restauracja, Szef Kuchni oraz Portal Spożywczy. 

 

O programie Polskie Skarby Kulinarne

Początki programu Polskie Skarby Kulinarne sięgają 2018 roku. Inicjatywa wywodzi się z prowadzonego przez MAKRO Polska projektu Kulinarne Zjednoczenie Polski, którego zwieńczeniem była książka kucharska „Sto receptur na sto lat niepodległości’. Polskie Skarby Kulinarne to przede wszystkim program edukacyjny, którego celem jest zwiększanie świadomości Polaków w temacie kulinarnej tradycji naszego kraju. Poprzez program MAKRO Polska chce przede wszystkim pokazać i uświadomić konsumentom, jak wyjątkowa i bogata w różnorodne smaki i przepisy jest rodzima kuchnia polska. W ramach programu organizowany jest plebiscyt konsumencki „Najlepsza Restauracja.” Lokale, które otrzymały największą liczbę koron, zdobyły tytuł Najlepszej Restauracji programu Polskie Skarby Kulinarne i zostały zaprezentowane w wyjątkowym albumie, wydanym przez MAKRO Polska.

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl