sport

Enea kontynuuje wspieranie profesjonalnej ligi tenisowej

04.05.2023 | Enea

Grupa Enea ponownie została sponsorem głównym rozgrywek tenisowych LOTTO SuperLIGA. Współpraca w sezonie 2023 obejmuje między innymi sponsoring tytularny specjalnych nagród Enea MVP.

Tegoroczna odsłona LOTTO SuperLIGA wystartuje już 6-7 maja. W profesjonalnych rozgrywkach tenisowych, mających wyłonić drużynowego Mistrza Polski, wystąpi osiem zespołów: BKT Advantage Bielsko-Biała (aktualny Mistrz Polski), CKT Grodzisk Mazowiecki, KT KUBALA Ustroń, KS Górnik Bytom, Tennis Team Kalisz, WKT Mera Warszawa,  a także dwa kluby ze stolicy Wielkopolski z którą Grupa Enea jest szczególnie związana: AZS Tenis Poznań oraz WKS Grunwald Poznań (beniaminek). Drużyny rozegrają siedem kolejek, a cztery ekipy z najlepszym bilansem punktowym zagrają w o krajowy tytuł grudniowym turnieju FINAL FOUR.

Do grona sponsorów głównych jedynej na świecie, w pełni profesjonalnej ligi tenisowej ponownie dołączyła Grupa Enea.

Cieszymy się, że wspieramy projekt, w którym rywalizować będą aż dwa zespoły z Poznania. To właśnie z Wielkopolską związana jest Grupa Enea, której obszarem działalności jest północno-zachodnia Polska. LOTTO SuperLIGA to nie tylko rywalizacja o tytuł mistrza kraju, ale projekt, który służy wychowaniu przyszłych mistrzów tej dyscypliny. Dla młodych zawodników, możliwość rywalizowania z bardziej doświadczonymi graczami rozgrywającymi turnieje na międzynarodowym poziomie, stanowi ważny element sportowego rozwoju. Być może niektórzy z nich już podczas tegorocznego sezonu sięgną po nagrodę Enea MVP  – powiedział Paweł Majewski, prezes zarządu Enea S.A.

Prestiżowa nagroda Enea MVP

Wzorem poprzedniej edycji, Grupa Enea będzie sponsorem tytularnym nagród Enea MVP (Most Valuable Player - Najbardziej Wartościowy Zawodnik) w sezonie zasadniczym. To wyróżnienie, które przyznawane jest po każdej kolejce spotkań zawodnikowi, który miał największy wpływ na sukces swojej drużyny.  O tym, kto uzyska nagrodę każdorazowo decyduje specjalna kapituła konkursowa złożona z ekspertów tenisowych.

Pomysł na nagrodę zaczerpnęliśmy z amerykańskich boisk i parkietów. Choć tenis jest sportem indywidualnym, to jako element rozgrywek drużynowych został bardzo ciepło przyjęty przez środowisko zawodników i trenerów – przekonuje Danuta Dmowska, prezes zarządu SuperLIGA S.A.

W zeszłym sezonie tytuł Enea MVP dwukrotnie powędrował do utytułowanego zawodnika CKT Grodzisk Mazowiecki – Jerzego Janowicza. Poza nim, tytuł Najbardziej Wartościowego Zawodnika przypadł: Katarzynie Kawie (BKT ADVANTAGE Bielsko-Biała), Weronice Falkowskiej (KS Górnik Bytom), Pawłowi Ciasiowi (KT KUBALA USTROŃ), Grzegorzowi Panfilowi i Mateuszowi Kowalczykowi (KT KUBALA USTROŃ) oraz Martynie Kubce (CKT Grodziska Mazowiecki).

Pełne informacje o LOTTO SuperLIGA i forBET 1. LIGA dostępne są na oficjalnej stronie projektu: https://sliga.org/.

kontakt dla mediów
Mateusz Pilarczyk
Biuro Prasowe Grupy Enea
Mateusz Pilarczyk

mateusz.pilarczyk@enea.pl

tel: +48 61 884 31 41

tel: +48 609 770 147

informacje o firmie

Grupa Enea to jeden z największych w Polsce koncernów energetycznych, współodpowiedzialny za bezpieczeństwo energetyczne kraju. Enea dostarcza energię do ponad 2,7 mln klientów. Firma realizuje Strategię Rozwoju, która zakłada „Zieloną zmianę Enei”– osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.

Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy, będąc sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Firma jest sponsorem m.in. Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.

załączniki

kontakt dla mediów
Mateusz Pilarczyk
Biuro Prasowe Grupy Enea
Mateusz Pilarczyk

mateusz.pilarczyk@enea.pl

tel: +48 61 884 31 41

tel: +48 609 770 147

informacje o firmie

Grupa Enea to jeden z największych w Polsce koncernów energetycznych, współodpowiedzialny za bezpieczeństwo energetyczne kraju. Enea dostarcza energię do ponad 2,7 mln klientów. Firma realizuje Strategię Rozwoju, która zakłada „Zieloną zmianę Enei”– osiągnięcia neutralności klimatycznej do 2050 r.

Enea od lat wspiera sport: zawodowy i młodzieżowy, będąc sponsorem tytularnym m.in. drużyn siatkarskich i koszykarskich oraz imprez triathlonowych. Edukację sportową dzieci promuje w ramach projektu Enea Akademia Sportu. Firma jest sponsorem m.in. Polskiego Związku Towarzystw Wioślarskich oraz Polskiego Związku Tenisa Stołowego. Ambasadorską marki jest Natalia Partyka, utytułowana zawodniczka tenisa stołowego i wielokrotna uczestniczka igrzysk olimpijskich i medalistka igrzysk paraolimpijskich.