towary konsumpcyjne nauka/edukacja/szkolenia

Kolejna odsłona programu Szef dla Młodych Talentów

Trwa drugi semestr programu Szef dla Młodych Talentów. Ponad 300 uczniów i nauczycieli szkół gastronomicznych z całej Polski miało okazję wziąć udział w „Akademii dla Młodych Talentów”, z kolei w „Lekcji z Akademią Inspiracji” uczestniczy miesięcznie 200 - 300 osób. Niebawem rozpocznie się nabór do nowego formatu programu edukacyjnego.

 

„Akademia dla Młodych Talentów” to cykl spotkań edukacyjnych, skierowanych do uczniów szkół gastronomicznych. Wykłady dotyczyły kuchni historycznej, polskich tradycji winiarskich oraz aktualnej sytuacji w branży. Uczniowie brali udział w konkursach z nagrodami oraz pomagali szefom kuchni w przygotowaniu dań pokazowych.

 

W dwóch warsztatach, które odbyły się w listopadzie 2022 roku w Warszawie i w marcu 2023 roku w Krakowie, wzięło udział ponad 300 uczniów z 10 szkół z całej Polski. Próbowali trzydaniowego menu pokazowego, między innymi cynamonki z kremem kasztanowym czy zupy kminkowej z nowalijkami i karmelizowanym chlebem w piwie. Spotkania poprowadzili Szefowie Kuchni Akademii Inspiracji: Jakub Kowalczyk i Zbigniew Sonik, Bogusław Skowron, Ekspert ds. Komunikacji i Projektów HoReCa w Akademii Inspiracji MAKRO Polska, Agnieszka Bartkowicz-Krzemień, Kierownik Projektu w Akademii Inspiracji MAKRO Polska, Szymon Gatlik, Konsultant merytoryczny programu Polskie Skarby Kulinarne oraz Michał Szuba.  

 

Podczas drugiego semestru programu Szef dla Młodych Talentów po raz pierwszy zorganizowano spotkania skierowane do nauczycieli szkół gastronomicznych. Warsztat „Gościnność od kuchni” dotyczył budowania relacji i współpracy pomiędzy zespołami kuchni i serwisu w lokalu gastronomicznym. Spotkanie poprowadzili: Patrycja Siwiec, Trener Akademii Inspiracji MAKRO Polska, współautorka książki „Gościnność od kuchni”, Adam Pawłowski, pierwszy Polski Master Sommelier i Adam Chrząstowski, zawodowy kucharz i szef kuchni.

 

Spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem. Wzięło w nim udział ponad 30 nauczycieli z całej Polski – mówi Małgorzata Boguska-Kuca, Kierownik Centrum Szkoleń i Trener Akademii Inspiracji MAKRO Polska. – W ramach wydarzenia zorganizowaliśmy również pokaz kulinarny, podczas którego uczestnicy mogli spróbować dań inspirowanych kuchnią polską, między innymi eskalopków z jelenia z lubczykiem i szynką parmeńską czy homiłków z trzema pudrami – dodaje.

 

Kontynuowano także organizację cyklu online „Lekcja z Akademią Inspiracji”. To 45-minutowe spotkania, podczas których szefowie kuchni i trenerzy Akademii Inspiracji przekazują wiedzę na temat między innymi prawidłowego zarządzania food costem czy podziału obowiązków i hierarchii w zespole kucharzy. Regularnie w „Lekcji z Akademią Inspiracji” bierze udział kilkuset uczniów.

 

Już wiosną planujemy kolejne spotkanie z cyklu „Akademia dla Młodych Talentów” na temat street food’u – mówi Małgorzata Boguska-Kuca. – Wynika to z rosnącej popularności tego rodzaju kuchni. Dla uczniów szkół kulinarnych zorganizujemy konkursy, w których nagrodą będzie kwalifikacja do nowego formatu programu edukacyjnego na rok szkolny 2023/2024 – dodaje.

 

Szef dla Młodych Talentów to inicjatywa prowadzona przez MAKRO oraz Akademię Inspiracji MAKRO. Celem projektu jest wsparcie przyszłych szefów kuchni – uczniów szkół gastronomicznych, którzy stawiają pierwsze kroki w swojej karierze. Program od lat tworzony jest we współpracy z nauczycielami szkół gastronomicznych.

 

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl

załączniki

kontakt dla mediów
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej , MAKRO Cash & Carry Polska
Magdalena Figurna

magdalena.figurna@makro.pl

informacje o firmie

--

MAKRO Cash and Carry Polska S.A.  jest wiodącą na polskim rynku siecią  hurtowni, która oferuje asortyment artykułów spożywczych i biurowych dla przedsiębiorców. Specjalizuje się zarówno w obsłudze hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa),  sektora tradycyjnego handlu jak i biur i usług. MAKRO obsługuje  klientów profesjonalnych w modelu wielokanałowym – zakupy w halach wielkoformatowych, online lub w modelu dostaw. MAKRO wspiera również konkurencyjność przedsiębiorców dzięki rozwiązaniom cyfrowym, programom CR i innym narzędziom. Strategia Zrównoważonego Rozwoju jest istotnym filarem działalności MAKRO. METRO, globalna sieć, do której należy MAKRO, jest liderem europejskiego sektora w Dow Jones Sustainability Index. METRO działa w 34 krajach i zatrudnia ponad 100 000 osób na całym świecie. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź www.makro.pl