sport zdrowie

Przygoński „sprawdza się” nie tylko w rajdach

18.01.2023 | Prowadź się zdrowo

Warszawa, 18.01.2023 r. Odcinki specjalne, zmieniające się warunki pogodowe, trudności techniczne z maszyną to tzw. chleb powszedni kierowcy rajdowego. Jakub Przygoński, utytułowany kierowca rajdowy, wie o tym, jak mało kto. Sprawdza się jednak nie tylko na  wymagających i wyczerpujących wyścigach. W ramach kampanii „Prowadź się zdrowo” zachęca również Polaków do sprawdzenia swojej wątroby.

Większość mężczyzn chętnie i bez przypominania im o tym dba o swoje samochody. Czy w przypadku badań profilaktycznych i wizyt w gabinecie lekarskim jest podobnie? Z przeprowadzonego przez agencję ISPOS w kwietniu 2022 r. badania „Polacy a niealkoholowe stłuszczenie wątroby” wynika, że 44% respondentów – mężczyzn w wieku 40-60 lat – nigdy nie wykonało żadnego badania pod kątem chorób wątroby! Na badania krwi w tym kierunku zdecydowało się 47% ankietowanych, natomiast na badanie USG jedynie 22%[1]. Jakub Przygoński – ambasador kampanii „Prowadź się zdrowo” – przypomina mężczyznom o dbaniu o swoje zdrowie i wątrobę.

Lubię testować swoje możliwości i na trasie, i w życiu. Chociaż czasem po drodze natrafiam na trudne odcinki oraz nieprzewidziane awarie, jak na przykład kilka dni temu podczas rajdu, w którym uczestniczyłem, to pozostaję w grze. Sprawdzam też, czy mogę być narażony na choroby wątroby, która dla organizmu jest jak silnik dla samochodu. Pozwala mi bez przeszkód robić to, co kocham. Tymczasem okazuje się, że w Polsce mężczyźni żyją średnio o osiem lat krócej niż kobiety[2]. Jedną z przyczyn może być to, że często przykładają mniej wagi do dbania o zdrowie, w tym o swoją wątrobę. Pierwszym krokiem może być szybki test online i uzyskanie informacji, czy możemy być w grupie ryzyka niealkoholowego stłuszczenia wątroby – mówi Jakub Przygoński, kierowca rajdowy i ambasador kampanii „Prowadź się zdrowo”.

Kampania Sanofi „Prowadź się zdrowo” ma na celu podnoszenie świadomości na temat znaczenia konieczności dbania o zdrowie wśród mężczyzn po 40. roku życia. To właśnie ta grupa jest jedną z grup narażonych na niealkoholowe stłuszczenie wątroby (NAFLD), które nie daje żadnych wyraźnych objawów lub daje objawy charakterystyczne dla wielu innych chorób[3]. Osią kampanii jest platforma edukacyjna „Prowadź się zdrowo”, z kluczowym elementem – krótkim, intuicyjnym testem ryzyka stłuszczenia wątroby[4]: prowadzsiezdrowo.pl . Na platformie znajdują się również porady i wskazówki, jak dbać o wątrobę. Ambasadorami akcji są kierowcy rajdowi: Kuba Przygoński, zdobywca Pucharu Świata w Rajdach Cross Country 2018, oraz Mikołaj Marczyk, Mistrz Polski i Europy Juniorów 2021.

 

[1] Raport z 3. fali badania metodą CAPI realizowanego przez Ipsos Sp. z o. o: Polacy, a niealkoholowe stłuszczenie wątroby. Realizacja 7-11.04.2022. Dane w posiadaniu firmy.

[2] Główny Urząd Statystyczny, Trwanie życia w 2021 r., Warszawa 2022. https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/trwanie-zycia/trwanie-zycia-w-2021-roku,2,16.html, data dostępu: 10.01.2022.

[3] Lewis J.R., Mohanty S.R., Nonalcoholic fatty liver disease: a review and update, “Digestive Diseases and Sciences” 2010, 55 (3), s. 560-78; Obika M., Noguchi H., Diagnosis and Evaluation of Nonalcoholic Fatty Liver Disease, “Journal of Diabetes Research” 2012, Article ID 145754.

[4] Test nie jest narzędziem diagnostycznym, ma charakter informacyjny.

kontakt dla mediów
MSL Group
Paula Brzezińska

paula.brzezinska@mslgroup.com

tel: 608 391 413

informacje o firmie

O kampanii

Celem kampanii  „Prowadź się zdrowo” jest podnoszenie świadomości na temat znaczenia konieczności dbania o własne zdrowie wśród mężczyzn po 40. roku życia. To właśnie ta grupa jest najbardziej narażona na niealkoholowe stłuszczenie wątroby (NAFLD), które nie daje żadnych wyraźnych objawów lub daje objawy charakterystyczne dla wielu innych chorób.

Ambasadorami akcji zostali utytułowani kierowcy rajdowi – Kuba Przygoński, zdobywca Pucharu Świata w Rajdach Cross Country 2018 oraz Mikołaj Marczyk, Mistrz Polski i Europy Juniorów 2021.

Partnerami akcji są: Speed Car – ogólnopolska sieć stacji kontroli pojazdów, Truckers Life – największa polska organizacja pozarządowa działająca na rzecz poprawy zdrowia i bezpieczeństwa kierowców zawodowych oraz Youngtimers Warsaw – podmiot zrzeszający fanów klasycznej motoryzacji.

 

O Sanofi

Sanofi to innowacyjna, globalna firma biofarmaceutyczna, której przyświeca jeden cel, aby zgodnie z hasłem „We chase the miracles of science to improve people’s lives”, stawiając na potęgę nauki, zmieniać świat na lepsze. W 100 krajach zaangażowane i utalentowane zespoły pracują na rzecz zmiany oblicza medycyny, czyniąc niemożliwe możliwym. Firma tworzy terapie oraz szczepionki, które ratują życie milionom ludzi na całym świecie. Kluczowym punktem ambicji firmy jest zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna.

Firma notowana jest na giełdach EURONEXT: SAN i NASDAQ: SNY.

 

Media Relations

MSL Group Sp. z o. o.: Katarzyna Puchacz | 515 115 087 | katarzyna.puchacz@mslgroup.com

Sanofi: Renata Olejowska| 609 596 889 | renata.olejowska@sanofi.com

załączniki

kontakt dla mediów
MSL Group
Paula Brzezińska

paula.brzezinska@mslgroup.com

tel: 608 391 413

informacje o firmie

O kampanii

Celem kampanii  „Prowadź się zdrowo” jest podnoszenie świadomości na temat znaczenia konieczności dbania o własne zdrowie wśród mężczyzn po 40. roku życia. To właśnie ta grupa jest najbardziej narażona na niealkoholowe stłuszczenie wątroby (NAFLD), które nie daje żadnych wyraźnych objawów lub daje objawy charakterystyczne dla wielu innych chorób.

Ambasadorami akcji zostali utytułowani kierowcy rajdowi – Kuba Przygoński, zdobywca Pucharu Świata w Rajdach Cross Country 2018 oraz Mikołaj Marczyk, Mistrz Polski i Europy Juniorów 2021.

Partnerami akcji są: Speed Car – ogólnopolska sieć stacji kontroli pojazdów, Truckers Life – największa polska organizacja pozarządowa działająca na rzecz poprawy zdrowia i bezpieczeństwa kierowców zawodowych oraz Youngtimers Warsaw – podmiot zrzeszający fanów klasycznej motoryzacji.

 

O Sanofi

Sanofi to innowacyjna, globalna firma biofarmaceutyczna, której przyświeca jeden cel, aby zgodnie z hasłem „We chase the miracles of science to improve people’s lives”, stawiając na potęgę nauki, zmieniać świat na lepsze. W 100 krajach zaangażowane i utalentowane zespoły pracują na rzecz zmiany oblicza medycyny, czyniąc niemożliwe możliwym. Firma tworzy terapie oraz szczepionki, które ratują życie milionom ludzi na całym świecie. Kluczowym punktem ambicji firmy jest zrównoważony rozwój i odpowiedzialność społeczna.

Firma notowana jest na giełdach EURONEXT: SAN i NASDAQ: SNY.

 

Media Relations

MSL Group Sp. z o. o.: Katarzyna Puchacz | 515 115 087 | katarzyna.puchacz@mslgroup.com

Sanofi: Renata Olejowska| 609 596 889 | renata.olejowska@sanofi.com