Produkty Generali Polska z nagrodami
Ostanie tygodnie 2022 roku przyniosły Generali Polska szereg nagród. Ubezpieczenie „Generali z myślą o wynajmie” otrzymało tytuł Najlepszego Produktu dla Biznesu w kategorii ubezpieczenia od Gazety Finansowej. „Mieszkaniówka” ubezpieczyciela znalazła się na podium w rankingu Rzeczpospolitej. Dzięki wprowadzonej samoobsłudze w likwidacji szkód Gazeta Ubezpieczeniowa nadała Generali tytuł „Ubezpieczyciela miesiąca”.
Najlepszy produkt dla biznesu
"Generali z myślą o wynajmie" otrzymało tytuł „Najlepszy produkt dla biznesu” w kategorii „Ubezpieczenia” przyznany przez redakcję Gazety Finansowej. "Generali z myślą o wynajmie" jest to unikalne na rynku rozwiązanie z uproszczonym procesem zawierania umowy ubezpieczenia bez konieczności wskazywania konkretnej Polskiej Klasyfikacji Działalności. Jest to produkt skierowany do klientów, którzy posiadają nieruchomość przeznaczoną na wynajem na działalność biurową, działalność handlową detaliczną, działalność usługową lub na cele mieszkaniowe, bez konieczności wskazywania PKD. „Generali z myślą o wynajmie” to ubezpieczenie, które łączy w sobie zalety ubezpieczenia mieszkaniowego i ubezpieczenia dla firm. Zapewnia ono wsparcie w przypadku uszkodzeń i awarii maszyn lub urządzeń powstałych wskutek przepięcia, zwarcia lub błędów w obsłudze. Oferuje assistance techniczny, a w nim pomoc m.in. w przypadku zatrzaśnięcia drzwi lub zacięcia zamka, awarii sprzętu RTV/AGD czy dozór mienia. Generali Polska zapewnia wypłatę utraconego czynszu (maksymalnie do 3 miesięcy), gdy w efekcie szkody, w ubezpieczonym budynku, czy lokalu nie można prowadzić działalności lub nie można mieszkać. Ubezpieczenie obejmuje również ochroną szkody powstałe wskutek kradzieży zewnętrznych urządzeń lub elementów budynków i budowli, m.in. siłowników czy automatyki bram, Pokrywa koszty poszukiwania przyczyn szkody np. ustalenia przyczyny zatkanej rury kanalizacyjnej, do 10% sumy ubezpieczenia, nie więcej niż 20 000 PLN.
Najlepsze produkty dla biznesu to plebiscyt, który od lat ukazuje się na łamach "Gazety Finansowej". Redakcja wyróżnia rozwiązania, które służą usprawnieniu działalności przedsiębiorstw, niezależnie od reprezentowanej branży czy wielkości firmy. Zwraca uwagę na rozwiązania innowacyjne i uwzględniające potrzeby klienta. Wyróżnione produkty mają pozwolić firmom skupić się na ich głównej działalności.
Szeroki zakres ochrony w ubezpieczeniu mieszkania i domu
Kolejny produkt „Generali z myślą o domu i rodzinie” został natomiast doceniony w rankingu ubezpieczeń mieszkaniowych dziennika Rzeczpospolita. W zestawieniu porównane zostały oferty dziesięciu towarzystw ubezpieczeniowych, a kryteriami było osiem aspektów, które według redakcji są kluczowe dla klientów. Pod uwagę została wzięta nie tylko cena polis, ale także zakres ochrony, wyłączenia i dodatkowe elementy ochrony, takie jak odpowiedzialność w życiu prywatnym i assistanse. Maksymalny możliwy wynik w rankingu Rzeczpospolitej to 25 punktów. Generali Polska zajęło drugą pozycję z wynikiem 19,75 pkt, tylko o pół punktu niższym niż pierwsze miejsce.
W ofercie Generali redakcja zwróciła uwagę na szeroki zakres ochrony przy małej liczbie wyłączeń odpowiedzialności i korzystną relację ceny do zakresu ochrony. Podkreśliła szeroką ochronę w przypadku rażącego niedbalstwa, w tym zostawione otwarte okno, czy brak przeglądów. W rankingu doceniono również ofertę dla domu w budowie i bogaty pakiet assistance, zawierający serwis rowerowy, a także pakiet medyczny.
Redakcja podkreśliła, że przy wyborze takiej polisy „cena nie powinna być czynnikiem decydującym o wyborze, a mieć charakter pomocniczy, gdy kilka ofert o podobnych zakresach różni się wysokością składki.”
Samoobsługa w likwidacji szkód
Na jakość ubezpieczenia wpływa również dobra i sprawna likwidacja szkód. Za wprowadzenie samooobsługi w likwidacji prostych szkód majątkowych Gazeta Ubezpieczeniowa uznała Generali za ubezpieczyciela miesiąca listopada. W uzasadnieniu redkacja napisała: “w uznaniu za wprowadzenie Autowypłaty, czyli nowej funkcjonalności, umożliwiającej samoobsługę w likwidacji prostych szkód majątkowych z ubezpieczeń mieszkań i domów. Dzięki temu rozwiązaniu ubezpieczyciel zapewnia wypłatę odszkodowania w oczywistych sprawach nawet w ciągu kilku minut, umożliwiając jednocześnie pracownikom likwidacji szkód poświęcenie więcej czasu i uwagi bardziej złożonym sprawom.”
Samoobsługa w likwidacji szkód dotyczy prostych szkód majątkowych, takich jak zalanie, przepięcia, kradzież, czy uszkodzenia przez wiatr. Do klienta wysyłany jest link do programu AWALS, w którym może wpisać szczegóły dotyczące zgłaszanego zdarzenia, załączyć zdjęcia uszkodzeń i wymaganych dokumentów. Na podstawie tych informacji program AWALS automatycznie wylicza kwotę odszkodowania i przekazuje do zweryfikowania przez system szkodowy. Na tym etapie następuje weryfikacja zakresu ochrony ubezpieczeniowej, informacji podanych przez klienta, sprawdzenie reguł biznesowych dla wybranego typu szkód i produktów. Jeśli ta weryfikacja przebiegnie prawidłowo a algorytm potwierdzi, że może nastąpić automatyczna wypłata, generuje wydruk decyzji i wysyła ją do klienta oraz kieruje środki do wypłaty. Dzięki temu wdrożeniu cały proces zajmuje kilkanaście – kilkadziesiąt minut. Klient potrzebuje kilkunastu minut na wypełnienie formularza zgłoszenia szkody, a następnie wpisanie danych do programu AWALS. Kolejnych kilku minut potrzebuje system na weryfikację, zlecenie przelewu, wysłanie decyzji i zamknięcie szkody. Aktualny rekord to 3 minuty od wypełnienia danych przez klienta do zamknięcia spraw. W 2023 r. Generali zamierza wdrożyć to rozwiązanie w NNW i ubezpieczeniach na życie.
kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
justyna.szafraniec@generali.com
tel: +48 797 604 442
informacje o firmie
kontakt dla mediów
Justyna Szafraniec
justyna.szafraniec@generali.com
tel: +48 797 604 442