Auchan Retail Polska wprowadza innowacyjny koncept hipermarketu – otwarty na nowe potrzeby i styl życia konsumenta
Pierwszy hipermarket sieci zmodernizowany według nowej koncepcji rozpoczyna działanie w historycznej lokalizacji Auchan w Piasecznie
Hipermarket Auchan w Piasecznie, pierwszej lokalizacji sieci od chwili wejścia na polski rynek w 1996 r., otwiera się dla swoich klientów w nowej odsłonie – zmodernizowany według innowacyjnego konceptu, z myślą o potrzebach konsumenta dziś i wizją rynkowych trendów jutra. Wprowadzone zmiany pozwolą na funkcjonowanie hipermarketu nie tylko jako miejsca robienia zakupów, ale też przyjaznej i nowoczesnej przestrzeni życiowej, oferującej zupełnie nowe doświadczenia zakupowe. Koncept nadal wykorzystuje atuty marki, jakimi są najniższe ceny i wyjątkowo szeroki wybór produktów, wprowadzając równocześnie innowacyjne rozwiązania w zakresie prezentacji oferty, sposobu przemieszczania się klienta, czy nowych form płatności i obsługi – wszystko dla jeszcze wyższego komfortu zakupów, który dodatkowo podnosić będzie rozbudowana strefa gastronomiczna, czy miejsca animacji dla całych rodzin.
„Wymyślenie hipermarketu na nowo” – taki cel postawiliśmy sobie przystępując do prac nad wdrażaną dziś nową koncepcją – mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. Nieustannie dbamy o siłę nabywczą polskiego konsumenta, oferując najniższe ceny - co regularnie potwierdzają niezależne rankingi. Mamy natomiast świadomość jak dynamicznie ewoluuje świat konsumenta, a to wymaga także ewolucji konceptów sprzedażowych. Chodzi nie tylko o zastosowanie nowych technologii, innowacyjnych rozwiązań, czy budowanie oferty z myślą o wyborach coraz bardziej świadomego konsumenta, ale też o stworzenie przyjaznej, komfortowej przestrzeni, w której zupełnie nowe doświadczenia zakupowe będą źródłem przyjemności i wielu pozytywnych emocji. Przeprowadzenie tak gruntownej przebudowy hipermarketu było dużym wyzwaniem dla ekipy sklepu w Piasecznie przez ostatnie kilka miesięcy. Tym serdeczniejsze są moje słowa uznania i podziękowanie za osiągnięty efekt, który jest dla nas powodem do dumy. Nie mam wątpliwości, że ten efekt zostanie doceniony także przez naszych klientów.
Hipermarket wymyślony na nowo
Jednym z podstawowych założeń nowego konceptu było przekształcenie hipermarketu
w sposób, który pozwoli klientom czuć się w nim bardziej komfortowo. Ścieżki zakupowe zaprojektowane zostały tak, by pozwolić na wybór krótszej lub dłuższej drogi, w zależności od preferencji klienta w danej chwili. Uwzględniają też różne zintegrowane misje zakupowe - zapewniając przy tym klientom przyjemność odkrywania, czy dodatkowe atrakcje - dzięki punktom animacji dla rodzin i dzieci, które przecinają trasy zakupowe. W Strefie Kuchnia obejrzeć można pokazy przygotowywania potraw i przetestować produkty z oferty AGD,
a w specjalnie zaprojektowanej dla dzieci strefie animacji wziąć udział w kreatywnych warsztatach, obejrzeć pokaz zabawek, czy po prostu dobrze spędzić czas w przyjaznej atmosferze.
Zmiany w umeblowaniu sklepu, zwłaszcza wprowadzenie niższych mebli i o zróżnicowanej wysokości, tworzą bardziej przyjazne warunki zakupu, dodają też wnętrzu atrakcyjności. Znaczenie ma również nowy sposób ekspozycji produktów, przykładowo w dziale warzyw
i owoców klient poczuje się jak na targu, z kolei w dziale z alkoholem, jak w sklepie specjalistycznym, dzięki zastosowaniu typowego dla takich sklepów wyposażenia. Tu klienci będą też mogli zasięgnąć porady sommeliera. Szafy chłodnicze do sezonowania mięsa, w które wyposażony został dział mięsny, zrobią wrażenie na każdym smakoszu, zwłaszcza doceniającym produkty pochodzące ze zrównoważony hodowli. Kąciki Konesera z ofertą wyselekcjonowaną dla klientów szukających wyjątkowych produktów - wyróżnione w każdym z działów spożywczych - podkreślają charakter premium tej oferty, a rozbudowana ekspozycja Strefy BIO szczególnie bogatą ofertę produktów, przygotowaną z myślą o ważnych dziś wśród konsumentów trendach.
Nowy układ hipermarketu – strefy pełne życia
Rewolucyjną zmianą wprowadzoną zgodnie z nowym konceptem jest stworzenie nowego układu specjalnych pełnych życia stref, dostępnych wprost z obu wejść do sklepu, tak by oferować wyjątkowe doświadczenia zakupowe - angażując i inspirując klientów już na początku ich ścieżki zakupowej.
Po lewej stronie od wejścia pojawiła się tętniąca życiem Strefa BISTRO oraz rozbudowany Świat Produktów Świeżych, a po prawej stronie sklepu nowa Strefa Home & Deco oraz Strefy Sezonowe, w których dynamicznie zmieniające się sezonowe produkty i aranżacje wnoszą efekt nowości, pobudzając ciekawość i zachęcając do odkrywania oferty sklepu.
Świat Produktów Świeżych
Prawdziwą rewolucję przeszła lewa strona hipermarketu, czyli strefa dedykowana produktom świeżym - w tym produktów PEWNI DOBREGO, pochodzących z upraw i hodowli kontrolowanych, bez antybiotyków i pestycydów. Dużą nowością jest tu rozbudowana część gastronomiczna, czyli Strefa BISTRO, w której znajdują się Stekowania, Pizzeria, Pierogarnia i Cukiernia.
Dyrektor sklepu, Marcin Herbaczewski oprowadza po nowych “światach” produktów : “Klienta po wejściu od lewej strony przyciąga Strefa Bistro i Kącik kulinarny, w którym robione na miejscu potrawy dostępne są zarówno w galerii, jak i w sklepie. To doświadczenie zapachów świeżo przygotowanych potraw dostarcza klientom pierwszych przyjemnych doznań. Warto dodać, że także w części samoobsługowej znajdzie szczególnie szeroką gamę dań gotowych. Dział RYBY - nasza flagowa propozycja - jest teraz od razu widoczny dla wszystkich wchodzących do sklepu klientów, to duża zmiana. Dział OWOCE-WARZYWA z ofertą “jak na targu” i nowym układem mebli pozwala na swobodne przechodzenie i szukanie produktów oraz inspiracji - przede wszystkim sezonowych. Nowe meble w dziale PIEKARNIA, oferującym sprzedaż tradycyjną i w samoobsłudze, pozwalają na lepsze wyeksponowanie wypiekanego przez nas na miejscu pieczywa – jak zawsze, bez polepszaczy i na zakwasie – cieszącego się wśród klientów ogromnym uznaniem. Na nowo zaprojektowane zostały też stoiska WĘDLIN i SERÓW, tak by umożliwić jeszcze lepszą ekspozycję szerokiego wyboru produktów – zarówno marki Auchan i Pewni Dobrego, jak i innych cenionych producentów.”
Świat Produktów Przemysłowych
Wejście po prawej stronie na halę sprzedaży prowadzi wprost do Strefy Home & Deco oraz Stref Sezonowych, które stały się już znakiem rozpoznawczym Auchan. Ich duża atrakcyjność wynika zarówno z ciekawego doboru asortymentu i szczególnie bogatej oferty, jak i samej aranżacji przestrzeni oraz efektu ciągłego zaskakiwania - oferta stref sezonowych zmienia się średnio co dwa tygodnie.
Dział MAJSTERKOWANIA i dział ARTYKUŁÓW DLA ZWIERZĄT zostały poszerzone i oferują bogaty wybór produktów po niskich cenach. Świat SPORTU proponuje produkty sportowe oraz ubrania sportowe marki Auchan In Extenso, które w szerszej gamie oferowane są w Świecie Tekstyliów Auchan tuż obok działu BIŻUTERIA. Dział ZABAWKI wzbogacony został o specjalnie wydzieloną, pełną życia przestrzeń zabaw dla dzieci - miejsce animacji, edukacji i innych aktywności.
Świat OGRODU to przestrzeń dla pasjonatów kwiatów, roślin doniczkowych - miejsce kojarzone z przyjemnością, czasem wolnym, zdrowym trybem życia i dbaniem o otoczenie. To miejsce centralne sklepu.
Obsługa i komfort Klienta
Dla komfortu klientów powiększono dedykowaną strefę kas samoobsługowych. Obecnie mogą szybko dokonać płatności w 31 nowoczesnych, przyjaznych i funkcjonalnych kasach samoobsługowych, lub w 33 nowoczesnych kasach z obsługą.
Na szczególne podkreślenie zasługują zmiany dokonane w Strefie Obsługi Klienta związane
z poprawą komfortu oraz ofertą pełnego wachlarza usług: od pocztowych poprzez click & collect, czy współpracy z TOO GOOD TO GO i Glovo. Dodatkowo, w wyposażonej w wygodne meble strefie obsługi klienta został wprowadzony system automatyzacji obsługi, który pozwala znacząco skrócić czas oczekiwania.
Ekologia
Warto również podkreślić aspekty proekologiczne po przebudowie: wymieniono nowe oświetlenie na LED oraz wprowadzono dynamiczny i sterowalny system oświetlenia hali sprzedaży polegający na automatycznym dostosowaniu natężenia oświetlenia do pory dnia
i zadanego programu pracy. Wymieniono instalację chłodnictwa spożywczego z freonowej na CO2, co również wpłynie na obniżenie śladu węglowego. Wszystkie meble chłodnicze są wyposażone w zamykane, szklane drzwi, wentylatory EC oraz oświetlenie LED. Odzysk ciepła technologicznego z instalacji chłodniczej jest przeznaczony na podgrzanie ciepłej wody użytkowej. Nowoczesne rozwiązania w maszynowni chłodniczej pozwalają na obniżenie zużycia prądu względem klasycznej instalacji CO2 o kilkanaście procent. Sklep korzysta jedynie z zielonej energii.
Dodatkowo w sklepie uruchomiono recyklomat, który pozwala na zbieranie opakowań szklanych oraz butelek plastikowych, a w przyszłości również puszek aluminiowych. Klient ma również możliwość dokonywania zakupów do własnego opakowania, zwłaszcza na Działach Tradycyjnych (na wagę). Sklep nie marnuje żywności - specjalna strefa “Nie marnujemy-ratujemy!” oferuje produkty z krótką datą ważności po bardzo niskich cenach.
Hipermarket Auchan w Piasecznie jest czynny w godzinach od 6.30 do 22.00 od poniedziałku do soboty.
Zdjęcia dostępne są w Materiałach dla mediów: https://media.auchan.pl/mediateka
kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
h.bernatowicz@auchan.pl
informacje o firmie
* Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl
kontakt dla mediów
Hanna Bernatowicz
h.bernatowicz@auchan.pl
informacje o firmie
* Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów pod marką Auchan, supermarketów pod marką Auchan Supermarket, sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan, sklepami osiedlowymi pod marką Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce. Sieć posiada również sklepy franczyzowe w formacie supermarket i hipermarket. Więcej informacji na temat firmy znaleźć można na stronie https://www.auchan.pl/pl